لزوم ایجاد پایگاه‌های فرهنگی ویژه بانوان در مسکن‌مهر دماوند با همکاری اداره مسکن‌وشهرسازی/ ۲ شهید گمنام دفاع مقدس برای تدفین در مسکن مهر دماوند درخواست شده است

امام‌جمعه شهرستان دماوند از لزوم ایجاد پایگاه‌های فرهنگی ویژه بانوان با همکاری اداره مسکن‌وشهرسازی و درخواست تدفین برای دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسکن مهر شهر دماوند خبر داد.

به گزارش تاررود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی و خانواده با حضور جمعی از مسئولان شهرستان دماوند در محل فرمانداری اظهار داشت: در خصوص مسئله خانواده و امور فرهنگی در سطح این شهرستان نیاز به برنامه‌های مدت‌دار عملیاتی است؛ مهمترین مسئله در این خصوص فرهنگ‌سازی و تلاش متقابل مردم و مسئولان در زمینه ترویج ازدواج آسان است.

وی افزود: بخشی از مسئولیت این کار در دست مسئولان است که با توجه به افزایش سن ازدواج در کشور، در خصوص تامین مسکن و شغل تلاش کنند و باید ببینیم که آیا افزایش وام‌های ازدواج در شهرستان دماوند تحقق یافته است؟ آیا نظارتی بر قیمت اجاره مسکن به ویژه مسکن مهر وجود دارد؟

امام‌جمعه شهرستان دماوند ادامه داد: مهمترین مسئله در حیطه خانواده آموزش است، زوج‌های جوان باید بدانند برای ازدواج مطلوب چه ملاک‌هایی را باید در نظر داشته باشند.

فتاح‌دماوندی گفت: اگر می‌خواهیم آمار طلاق کاهش یابد باید سازو کاری در نظر گرفته شود؛ شهرستان دماوند دارالمومنین است و ما معتقدیم که دماوند باید بهترین شهرستان در استان تهران در همه زمینه‌ها اعم از ترویج ازدواج آسان و کاهش میزان طلاق باشد و از این رو باید آموزش‌های پیش از ازدواج را به جوان‌ها ارائه داد.

وی عنوان کرد: در این زمینه می‌توان نشست و تفاهم نامه‌ای با دفاتر ثبت ازدواج شهرستان دماوند برگزار شود، ممکن است در شهرستان ما علل طلاق خاص باشد پس باید کارشناسی بیشتری در این زمینه انجام دهیم و به میزان طلاق در میان بومی‌ها، افراد غیربومی و علل طلاق بپردازیم که در این خصوص استفاده از دانشگاه و پایان‌نامه دانشجویان امری مفید است.

امام‌جمعه شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: آموزش باید سرلوحه کار جوانان قرار داده شود و سبک زندگی اسلامی را ترویج کنیم؛ ما نیاز به الگوسازی داریم و اگر جوانان توسط فضای مجازی از فرهنگ غرب تقلید کنند غلط است، این تقلیدی غلط از جاهایی است که صلاحیت مرجع تقلید بودن را ندارند.

فتاح‌دماوندی تاکید کرد: ما باید از نیروی انسانی استفاده کنیم، برخی از مسئولان بیان کردند که دهه شصتی‌ها برای ما مشکل‌ساز هستند، در حالی که همه دولت‌ها باید برنامه‌ای داشته و از این پتانسیل استفاده می‌کردند، زیرا این افراد برای ما سرمایه هستند.

وی بیان کرد: تقویت کارگروه‌های فرهنگی مدارس از اهمیت خاصی برخوردار است و در این راستا از مناسبت‌های پیش‌رو نباید غافل بود؛ بانوان باید با رعایت ارزش‌های اسلامی حضور بیشتری داشته باشند، نیمی از جمعیت ما را بانوان تشکیل می‌دهند.

امام‌جمعه شهرستان دماوند با اشاره به درخواست بانوان ساکن در مسکن‌مهر دماوند مبنی بر نبود محل تجمع بانوان و حسینیه تصریح کرد: در این خصوص لازم است که با همکاری اداره مسکن‌وشهرسازی قطعه زمینی در نظر گرفته شود تا پایگاه‌های فرهنگی در آنجا ایجاد شود.

فتاح‌دماوندی از درخواست برای دفن دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسکن مهر دماوند خبر داد و گفت: در تمام محله‌ها و روستاهای شهرستان دماوند شهید مدفون شده است و تنها محلی که از این امر بی‌بهره است مسکن مهر می‌باشد، در حالی که حضور شهید مرکز تجمع معنوی مردم است که امیدواریم این امر صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن