لزوم توجه به عزت، آزادی و امنیت بعد از انقلاب اسلامی/کارکردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیشتر مد نظر قرار گیرد

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند با تاکید بر لزوم توجه به عزت، آزادی و امنیت بعد از انقلاب اسلامی گفت: فعالیت‌های عمرانی مختلفی برای دهه مبارک فجر برنامه‌ریزی شده، اما از باب فرهنگی باید اقدامات خوبی در ادارات و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای این ایام تدوین و اجرا شود تا کارکردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیشتر مد نظر قرار گیرد.

به گزارش تاررود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی در آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند در سال ۹۶ که با حضور سرپرست فرمانداری و شماری از مسؤولان دستگاه‌ها و نهادها در دفتر امام جمعه دماوند برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن دهه مبارک فجر اظهار کرد: در ایام دهه مبارک فجر باید به خدمات انجام شده بیشتر پرداخته و بیان شود.

وی افزود: فعالیت‌های عمرانی مختلفی برای دهه مبارک فجر برنامه‌ریزی شده، اما از باب فرهنگی باید اقدامات خوبی در ادارات و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای این ایام تدوین و اجرا شود تا کارکردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیشتر مد نظر قرار گیرد.

*لزوم توجه به عزت، آزادی و امنیت بعد از انقلاب

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند گفت: باید بیان شود که فرهنگ عمومی در کشور بعد از انقلاب به خاطر خدماتی که صورت گرفته، چه تغییراتی داشته است؛ بعد از پیروزی انقلاب، فرهنگ‌های مختلفی توسط امام راحل ایجاد شد.

فتاح‌دماوندی با اشاره به اینکه عزت، آزادی و امنیت بعد از انقلاب مورد توجه قرار گرفت، تأکید کرد: امروز باید دستاوردهای انقلاب بیشتر مد نظر قرار گیرد و بدان پرداخته شود؛ هرچند تا رسیدن به قله‌های آرمان راه زیادی در پیش داریم.

وی با تأکید بر اینکه تفاوت‌های سال‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب باید مطرح شود، ادامه داد: در حوزه شهرستانی می‌توانیم با تکریم ارباب رجوع و حمایت از اقشار محروم و مستضعف در دهه فجر و طول سال تأثیرگذار باشیم.

*ادارات برنامه‌های فرهنگی یک‌ساله داشته باشند

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: هر اداره‌ای باید در حوزه فرهنگی که بعد از انقلاب در ایران به خاطر رهنمودهای امام راحل و برگرفته از مکتب اسلام و قرآن در ایران قالب شده، بررسی کند که در چه نقطه‌ای قرار دارد و چه کارهایی باقی مانده است.

فتاح‌دماوندی اضافه کرد: این موضوع نیاز دارد که ادارات برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت داشته باشند و در هر شهرستان برنامه‌های یک‌ساله‌ای در نظر گرفته شود؛ ادارات باید برنامه‌های فرهنگی یک‌ساله داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز مسائلی همچون اسراف، اخلاق و احترام متقابل باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ادارات مربوطه باید برای موضوع‌های تولید و اشتغال، فرزندآوری و معضل طلاق برنامه داشته باشند.

*معارف فاطمی در جامعه تبیین تبیین شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه افزود: عمر حضرت فاطمه (س) کوتاه، اما بسیار پربار بود؛ چراکه ایشان علاوه بر فرزند دختر، صحابه پیامبر (ص) نیز بودند؛ حضرت فاطمه (س) علاوه بر اینکه احادیث پیامبر (ص) را نقل می‌کردند، خودشان معصوم و منبع صدور حدیث برای شیعیان محسوب می‌شوند.

فتاح‌دماوندی گفت: باید معارف فاطمی در ایام فاطمیه در جامعه تبیین و سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) با شور خاصی برگزار شود؛ برپایی خیمه‌های معرفت و حرکت دسته‌های عزاداری در این ایام انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: تکریم مقام و جایگاه حضرت فاطمه (س) در ادارات باید مورد توجه قرار گیرد و شخصیت ایشان به خصوص در مدارس برای دختران الگوسازی شود؛ در این زمینه لازم است که مسابقات مختلفی برگزار شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن