نشست بصیرتی حماسه ۹ دی در شهرستان دماوند

نشست بصیرتی حماسه ۹ دی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون بسیج هنرمندان و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند در فرهنگسرای کوثر برگزار شد.
به گزارش تاررود، کاظم فتاح‌دماوندی در نشست بصیرتی ۹ دی در فرهنگسرای کوثر اظهار کرد: حماسه ۹ دی حاصل شور و شعور مردم بود.
وی افزود: بسیجیان هنرمند اولین کلمه‌ای که در ذهنشان نقش می‌بندد اسلام و توحید است و هدیه اسلام سعادتی است که در سایه عمل به دستورات آن به دست می‌آید.
امام جمعه شهرستان دماوند ادامه داد: ما از برکت اسلام انقلاب کردیم و امام راحل(ره) نمادی از اسلام و مجتهدی جامع‌الشرایط بود و اگر انقلاب ما اسلامی نبود پیروز نمی‌شدیم.
فتاح‌دماوندی بیان کرد: هنرمند بسیجی باید بداند که برای اسلام چه کرده است و فرق هنرمند اسلامی بسیجی و غیربسیجی کار کردن برای اسلام و گنجاندن جلوه‌ای از اسلام در هنر است.
وی تاکید کرد: هنر باید حاوی پیام باشد و ما از هنرمندان بسیجی توقع داریم که هنرشان در راستای اهداف اسلام و انقلاب‌اسلامی باشد.
امام‌جمعه شهرستان دماوند با اشاره به ضرورت راه‌اندازی نمایشنامه‌های مذهبی در دماوند گفت: در هر عرصه‌ای که نیاز به وجود مفاهیم اخلاقی است باید سرود، تئاتر و فیلم ساخته شود و این امر نیاز جامعه ماست.
فتاح‌دماوندی اظهار داشت: بسیج هنرمندان شهرستان دماوند باید در خصوص شبیخون فرهنگی و اقتصاد مقاومتی آثار جذابی ایجاد کند، زیرا زبان هنر بین‌المللی است و همه مفهوم آن را می‌فهمند، به این دلیل باید آثاری تولید شود که پیام اسلامی هنرمندان به دنیا مخابره شود.
وی عنوان کرد: هنرمندان دماوندی باید آثاری جداگانه برای دماوند، ایران و جهان داشته باشند و مطمئنا آثار حاوی پیام ماندگار می‌شوند چراکه کثرت آثار مهم نیست بلکه کیفیت آنها مهم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن