همایش رهروان زینبی در شهرستان دماوند برگزار شد

همزمان با دوازدهم محرم‌الحرام و سومین روز شهادت سید و سالار شهیدان، همایش رهروان زینبی با حضور جمع کثیری از بانوان در آستان مقدس امامزاده شمس‌الدین محمد(ع) شهر دماوند برگزار شد.
به گزارش تاررود، معصومه فراهانی مبلغ نهاد رهبری در دانشگاه، ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: فلسفه عزاداری پیش از عاشورا اعتراض به شهادت امام حسین(ع) است و بیانگر این مطلب که خصلت ما کوفی نیست که دست روی دست بگذاریم و شاهد شهادت امام حسین(ع) باشیم.
وی افزود: التهابات و سوز و گداز دهه اول محرم ناشی از تشعشعات غم حضرت زینب(س) است که همچنان در عالم جاری است و اینگونه عزاداری‌ها بر دل انسان می‌نشیند.
مبلغ نهاد رهبری در دانشگاه ادامه داد: متأسفانه شخصیت حضرت زینب(س) آنچنان که شایسته است در میان مردم شناخته نشده و با وجود اینکه امام سجاد(ع) ایشان را صاحب علم لدنه می‌خواندند و در کوفه به تفسیر قرآن می‌پرداختند، بیشتر با خطبه‌های شام و درگاه یزید و ابن‌زیاد از ایشان آشنایی داریم.
فراهانی با بیان خطبه‌ای از حضرت زینب(س) در میان مردم کوفه به آسیب‌شناسی شخصیت کوفیان توسط این حضرت پرداخت تا مشخص شود که با وجود سبقه مذهبی، چه چیزی باعث شد که کوفیان امام حسین(ع) را به شهادت برسانند.
وی با بیان این مطلب که امام حسین(ع) و زینب(س) دو بعد اصلی واقعه کربلا بودند گفت: زینب(س) به محض ورود به کوفه با مردمی مواجه شد که برای شهادت امام حسین(ع) شیون می‌کردند و به این جهت ایشان مردم را به سکوت دعوت کرد و به ایراد خطبه‌ای پیرامون ویژگی اهل کوفه پرداخت.
مبلغ نهاد رهبری در دانشگاه تصریح کرد: زینب(س) اهل کوفه را نیرنگ‌باز و مکر پیشه خواند و به آنها گفت:«مثل شما مثل کسانی است که پنبه را تبدیل به نخ کرده و سپس نخ را باز می‌کنند، پس چشمانتان اشکبار باد».
فراهانی در ادامه آسیب‌شناسی مردم کوفه بی‌وفایی و پیمان‌شکنی را از ویژگی‌های آنها برشمرد و اظهار داشت: زینب(س) با وجود درد و تالم بسیار در فراق از دست دادن عزیزان در نهایت آرامش به بیان کلماتی پر مغز پرداخت و اشک‌های آنان را کوفی مسلکانه خواند و آنها را افرادی پرادعا، مغرور، کینه‌توز و دروغ‌گو معرفی کرد.
وی تأکید کرد: کوفیان پس از شهادت امام حسین(ع) بسیار اندوهگین بودند زیرا بدون انگیزه دست به این کار زده و تنها به دلیل چاپلوسی و طعنه‌زنی به این امر پرداختند؛ همانگونه که شمر با وجود رزمندگی در رکاب امیرالمومنان(ع) بسیار اهل طعنه بود و حتی در گودال قتلگاه به طعن و کنایه پرداخت و این ویژگی موجب شد تا خوار و ذلیل گردد.
گفتنی است این مراسم با گفتگو و مداحی پیرامون شخصیت حضرت زینب(س) همراه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن