همایش فاطمی در شهرستان دماوند برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه(س)، همایش فاطمی با حضور جمعی از فرهنگیان شهرستان دماوند در سالن اجتماعات دبیرستان قدسیه دماوند برگزار شد.

به گزارش تاررود، سرگرد روح‌الله عرب، فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند در همایش فاطمی در جمع فرهنگیان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: در راستای سیره زندگی ایشان امیدواریم بتوانیم از شخصیت این بزرگوار که برای اهل‌بیت الگو هستند استفاده کرده و آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی افزود: ادعای نظام مقدس جمهوری اسلامی در این برهه از زمان این است که زمینه‌ساز ظهور هستیم اما بر اساس روایات، وظایفی داریم که یکی از این موارد فاطمه‌شناسی است.
فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند ادامه داد: ما باید در خصوص سیره اهل‌بیت(ع) تحقیق کنیم و سرلوحه کار خود قرار دهیم؛ حضرت فاطمه(س) برای امام عصر(عج) نیز الگو هستند.
عرب خاطرنشان کرد: یکی از نقش‌های حضرت فاطمه(س) در مدت‌زمان کوتاه زندگی، معلمی و نقش تربیت است؛ در حقیقت عالم هستی سراسر درس است و معلمان زیادی مانند پدر و مادر، دوستان و معلمان به آن می‌پردازند.
وی تاکید کرد: بحث تربیت و معلمی حضرت فاطمه(س) به دو بعد تقسیم می‌شود، چرا که ایشان هم معلمی نمونه بودند و هم شاگردان نمونه‌ای تربیت کردند؛ ما باید توجه ویژه‌ای به سیره اهل‌بیت (ع) داشته باشیم زیرا هر کس به ایشان تمسک بجوید هدایت می‌شود.
فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند بیان کرد: یکی از شاخص‌های مربیگری نیت برای رضای خدا است و اگر تربیت برای رضای خداوند باشد پاداش آن هزار برابر می‌شود و اگر صرفا مادیات مطرح باشد توفیقات لازم حاصل نمی‌گردد.
عرب از مهربانی به عنوان یکی دیگر از شاخصه‌های معلمی نام برد و گفت: علاوه بر این یکی دیگر از شاخص‌های معلمی استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در راستای امور و عدم ایجاد قید و بند در این خصوص است.
وی اذعان داشت: اولین شاگردان حضرت فاطمه، اهل بیت ایشان هستند و ائمه زندگی خود را بر اساس سیره ایشان قرار دادند که در طول تاریخ نیز ثابت شده است.

* اداره آموزش‌وپرورش دماوند از نظر آموزشی و پرورشی جهش خوبی داشته که این امر مرهون زحمات فرهنگیان است

همچنین در ادامه این همایش، مهرداد پورفتحی رئیس اداره آموزش‌و‌پرورش شهرستان دماوند اظهار کرد: یکی از خصوصیات حضرت فاطمه(س) در کنار صبر و شکیبایی، سالم زیستن است که امیدواریم در سایه ایشان بتوانیم خدمت‌گزار خوبی برای مردم باشیم.
وی ضمن تشکر از بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی تصریح کرد: خوشبختانه امروز شاهد رونق فعالیت‌های بسیج هستیم و تلاش ما بر این است که با وجود کمبود امکانات، بتوانیم اداره آموزش‌وپرورش دماوند را زنده نگه داریم.
رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دماوند از پروژه مهر ، ۱۳ آبان و همچنین مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور پررنگ دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان بسیجی به عنوان فعالیت‌های شهرستان دماوند نام برد و گفت: خوشبختانه اداره آموزش‌وپرورش دماوند از نظر آموزشی و پرورشی جهش خوبی داشته که این امر مرهون زحمات فرهنگیان است و ما شرمنده آنها هستیم که امکانات خوبی نداریم.
پورفتحی به برخی از برنامه‌های اداره آموزش‌ومرورش شهرستان دماوند تا پایان سال‌جاری پرداخت و گفت: ما برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص داریم و در شورای فرهنگی شهرستان دماوند اهمیت زیادی به ولادت‌ها از جمله ولادت حضرت فاطمه(س) داده شده است.
وی از جشنواره عطر ریحان، استفاده از بسبج دانش‌آموزی، غرس درخت در روز درختکاری توسط دانش‌آموزان، جشن نیکوکاری و بازدیدهای علمی در راستای ارتقای منزلت فرهنگیان به عنوان دیگر برنامه‌های اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دماوند نام برد.

*درس حضرت فاطمه(س) این است که اعتقادات فرزندان را قوی کنیم

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند اظهار کرد: حضور ما در این دنیا از فضل و کرم خداوند می‌باشد که به ما حق حیات داده است.
وی افزود: خداوند می‌فرماید من انسان را خلق کردم تا مرا عبادت کند؛ خداوند ما را مختار خلق کرد؛ دنیا مزرعه‌ای است که باید ما در آن بکاریم و برداشت کنیم و اگر کسی حاصل عمل خود را برداشت کند شیرین‌تر است.
امام جمعه شهرستان دماوند ادامه داد: معلمان موظفند فلسفه خلقت را دانش‌آموز بیان کنند؛ دانش‌آموزان باید بدانند که مرگ، بهشت و جهنم حق است و ما در دنیا مدت محدودی داریم، بنابراین باید براهین اثبات وجود خدا، معاد، قیامت و نبوت را به فرزندان بازگو کنیم.
فتاح‌دماوندی اضافه کرد: ما باید اعتقاداتمان نسبت به اصول دین و مذهب قوی باشد زیرا نسبت به فرزندانمان مسئولیم؛ اسلام هدیه الهی است و همه در برابر آن مسئولیم، زیرا در راه اسلام دست‌ها و سرها داده شده است.
وی گفت: موثرترین فرد در تشکیل شخصیت دانش‌آموزان معلمان هستند و در کنار آن والدین نیز موثرند، پس باید از خودمان سنت حسنه به جا بگذاریم.
امام جمعه شهرستان دماوند بیان کرد: درس حضرت فاطمه(س) این است که اعتقادات فرزندان را قوی کنیم، درس ایشان به ما یاد دادن عقاید، احکام و اخلاق است؛ ما موظفیم به اسلام کمک کنیم و الگوهای جذابی برای دانش‌آموزان باشیم.
فتاح‌دماوندی تاکید کرد: دانش‌آموزان باید عشق به اهل بیت و قرآن را از معلمان یاد بگیرند و معلمان باید بین مدرسه و مسجد پیوند برقرار کرده و دانش‌آموزان را متدین سازند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های پرورشی مدارس باید پررنگ‌تر باشد یادآور شد: گسترش هیئت‌های مذهبی، تقویت نمازهای جماعت، آموزش سبک زندگی اسلامی، فعال شدن انجمن‌های اسلامی مدرسه، پرورش استعداد طلبگی در بین دانش‌آموزان و پرورش اساتید دانشگاه بومی از آثار خیر معلمان است.

گفتنی است که این همایش با اجرای سرود، تئاتر و مداحی همراه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن