کمبود آب، عدم خرید محصول به صورت فوری و مشکلات صادرات

کمبود آب، عدم خرید محصول به صورت فوری و مشکلات صادرات از جمله موضوعات مطرخ شده در نشست بررسی مشکلات باغداران سیب شهرستان دماوند بود.
به گزارش تاررود، ناصر محمودی‌فرد، فرماندار شهرستان دماوند در حاشیه این نشست با اشاره به اهمیت بالای موضوع کشاورزی و باغداری در شهرستان دماوند به عنوان یکی ازاولویت‌های اقتصادی اظهار داشت: یکی از محورهای مهم اقتصاد و اشتغال شهرستان مربوط به بخش باغداری و به خصوص سیب است که در تولید و همچنین صیانت از زمین‌های کشاورزی نقش مهمی دارد.
وی در ادامه به برخی مشکلات به وجود آمده برای باغداران سیب اشاره کرد و افزود: اخیراً موضوعات مختلفی همچون مسئله کمبود آب، تسهیلات بانکی، برداشت و قیمت‌گذاری محصول از مشکلات مطرح شده است که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
فرماندار شهرستان دماوند همچنین ناتوانی برخی از باغداران برای جمع‌‍آوری محصول، عدم خرید محصول به صورت فوری و مشکلات صادرات سیب را از دیگر موارد مطرح شده در این نشست عنوان کرد.
فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: در این نشست و پس از شنیدن صحبت‌های باغداران و مسئولان جهاد کشاورزی دو موضوع مورد تصویب قرار گرفت، که اولاً موضوع صادرات محصول به عنوان یک محصول ویژه با برند دماوند مورد توجه قرار گیرد و همچنین بانک کشاورزی و صندوق حمایت از کشاورزان به صورت ویژه مشکل باغدارانی که توانایی برداشت محصول ندارند را مورد بررسی قرار دهد و با ارائه تسهیلات لازم به باغداران در این بخش کمک نماید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن