۱۲ درصد جمعیت شهرستان دماوند سالمند هستند/ ۳۶ درصد از سالمندان شهرستان دماوند تحت پوشش مراقب‌های بهداشتی دوره سالمندی قرار دارند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دماوند با بیان اینکه ۱۲ درصد از جمعیت این شهرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند گفت: ۳۶ درصد از جمعیت سالمندان این شهرستان تحت پوشش مراقبت‌های بهداشتی قرار دارند و از خدمات بهداشتی دوره سالمندی مانند مشاوره، آموزش و اقدامات پیشگیرانه بهره‌مند می‌شوند.
به گزارش تاررود، حسن طهماسبی ضمن گرامیداشت هفته جهانی سالمند اظهار کرد: دوره سالمندی از سن ۶۰ و یا ۶۵ سالگی آغاز می‌شود و معمولا افراد آن را با کاهش توانایی‌ها اعم از جسمی، فکری و اجتماعی می‌شناسند در حالی که این دوره می‌تواند آغازی جدید از لحاظ ذهنی و اجتماعی برای سالمند و جامعه باشد.
وی افزود: از سال ۹۵ ثبت پرونده الکترونیک خانوار در سیستم شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند انجام شد و بر اساس آخرین آمار نفوس و مسکن، تعداد جمعیت این شهرستان یک‌صد وبیست‌وپنج هزار و ۴۸۰ نفر است.
رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان دماوند ادامه داد: جمعیت سالمندان این شهرستان پانزده هزار و ۱۷۰ نفر می‌باشد که به‌طورکلی ۱۲ درصد از مجموعه جمعیت شهرستان دماوند را تشکیل می‌دهند.
طهماسبی خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۶۴۸ نفر از جمعیت سالمندان شهرستان دماوند را بانوان و ۹ هزار و ۵۲۲ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند و به‌طورکلی یازده هزار و ۱۷۸ نفر در حوزه شهری و سه هزار و ۹۹۲ نفر در حوزه روستایی قرار دارند.
وی از ثبت پنج هزار و ۵۲۵ پرونده الکترونیک سلامت خانوار ویژه سالمندان در شهرستان دماوند خبر داد و گفت: درواقع ۳۶ درصد از جمعیت سالمندان این شهرستان تحت پوشش مراقبت‌های بهداشتی قرار دارند و از خدمات بهداشتی دوره سالمندی مانند مشاوره، آموزش و اقدامات پیشگیرانه بهره‌مند می‌شوند.
رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان دماوند با بیان این که امیدواریم تا سال آینده ۹۰ درصد از جمعیت سالمندان این شهرستان تحت پوشش پرونده الکترونیک سلامت خانوار قرار گیرند بیان کرد: هدف ما جلوگیری از فراموش شدن سالمندان در جامعه است زیرا آنها سرمایه‌های گرانبهایی هستند و باید استاندارهای لازم برای بهبود زندگی آنها فراهم شود.
طهماسبی اضافه کرد: پرونده الکترونیک سالمندان با مراجعه به مراکز بهداشت ثبت می‌شود و پس از آن از مراقبت‌های خاص خود و آموزش‌های مناسب مانند کلاس‌های آموزشی در خصوص شیوه زندگی در دوره سالمندی، سلامت روان، اصلاح رژیم غذایی و فعالیت‌های بدنی برخوردار می‌شوند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن