۱۶۰۰ نفر نیازمند تحت پوشش کمیته امداد شهرستان دماوند قرار دارند/ حمایت مالی حامیان از ۱۹۴ یتیم و فرزند محسنین در شهرستان دماوند

رئیس کمیته امداد شهرستان دماوند از تحت پوشش بودن یک هزار و ۶۰۰ نفر نیازمند تحت پوشش این نهاد قرار و حمایت از ۱۹۴ یتیم و فرزند محسنین از حمایت‌های مالی و معنوی حامیان در این شهرستان خبر داد.
به گزارش تاررود، مهدی شعبانی در گفتگویی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی خانه همه مردم است و امدادگران خادم مردم هستند.
وی با بیان اینکه جایگاه مقدس کمیته امداد و اهداف شکل‌گیری آن ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب مطرح و به دست امام خمینی (ره) تأسیس شد، گفت: این کمیته دارای دو ویژگی ممتاز نسبت به سایر اداره‌ها و نهادهاست؛ مردم کمیته امداد را به نام مبارک امام خمینی (ره) می‌شناسند و نام ایشان بر تارک این نهاد می‌درخشد که برکت مضاعفی به کارکرد این نهاد داده است.
رئیس کمیته امداد شهرستان دماوند ادامه داد: برنامه‌ها و راهبردهای کمیته امداد در حوزه رسیدگی به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر بوده و هدف از انقلاب ما نیز رسیدگی و رفع مشکلات این اقشار بوده است.
شعبانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در سال جاری در راستای اهمیت توجه به اقتصاد، تولید و اشتغال است، بیان داشت: کمیته امداد نیز بر این اساس، راهبردهای اجرایی خود را مشخص کرده است؛ مشخص شدن راهبردها سبب شد تا کام محرومان و دهک‌های پایین جامعه نسبت به خدمات نظام شیرین‌تر شود.
وی گفت: امام راحل کمیته امداد را برای تسکین دردهای دردمندان جامعه تأسیس کرد و این نهاد در سراسر نقاط ایران اسلامی نقش پویا و فعالی دارد؛ کمیته امداد امام خمینی شهرستان دماوند یک‌هزار ۶۰۰ نفر را تحت حمایت و پوشش دارد که کمک معیشت ماهانه دریافت می‌کنند؛ همچنین تعداد ۱۹۴ یتیم و فرزند محسنین از حمایت‌های مالی و معنوی حامیان بهره‌مند هستند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دماوند با بیان اینکه حمایت‌های بسیار خوبی از سوی خیران و حامیان و همکاری خوب مسئولان وجود دارد، افزود: با توجه محدودیت منابع مالی، کمیته امداد به تنهایی نمی‌تواند فقر را کاهش یا رفاه عمومی را افزایش دهد و بنا بر فرموده مقام رهبری، سایر قوا نیز باید همکاری کنند.
شعبانی ادامه داد: در آستانه بازگشایی مدارس، جشن عاطفه‌ها را پیش‌رو داریم که رسیدگی به امور محرومان، ترویج و اشاعه فرهنگ انفاق و احسان بین نونهالان، کودکان و نوجوانان جامعه اسلامی از اهداف برگزاری این جشن است.
وی ادامه داد: جشن عاطفه‌ها امسال به همت کمیته امداد و با همکاری صداوسیما، بسیج مستضعفین و آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
شعبانی با بیان اینکه این جشن با محوریت سازمان دانش‌آموزی و انجمن اولیا و مربیان در پایگاه‌ها هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: جشن عاطفه‌ها امسال با شعار «مهر در انتظار همدلی» برگزار خواهد شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دماوند بیان داشت: امسال خادمان این شهرستان در کمیته امداد در پایگاه‌های ثابت و سیار این شهرستان در انتظار حضور مردم نیکوکار و نوع‌دوست هستند.
شعبانی اضافه کرد: در سال گذشته، جشن عاطفه‌ها در شهرستان دماوند با جمع‌آوری کمک‌های مردمی به‌مبلغ بیش از ۳۵۹ میلیون و ۸۴۰ هزار ریال به دانش‌آموزان نیازمند برگزار شد؛ همچنین در روز ۱۹ مهرماه زنگ عاطفه‌ها در تمام مدارس این شهرستان به صدا درمی‌آید.
منبع: فارس
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن