احداث کمربندی دماوند به طول ۱۲ کیلومتر حدفاصل گردنه «سرهار» تا ابتدای پل «شلمبه» با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی

استاندار تهران از احداث کمربندی دماوند به طول ۱۲ کیلومتر حدفاصل گردنه «سرهار» تا ابتدای پل «شلمبه» با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان تهران و اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش تاررود، محمدحسین مقیمی در خصوص دستاوردهای سفر به دماوند اظهار داشت: در کارگروه عمران نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران مقرر شد، با ترغیب بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در ایجاد صنایع تبدیلی، روند ایجاد اشتغال در دماوند تسریع شود، ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی بسیار سودآور و با توجیه بالای اقتصادی برای سرمایه‌گذاران است و کمک قابل توجهی به سودآوری کشاورزان می‌کند.

وی با بیان این که تغییر الگوی کشت در بازدهی هرچه بیشتر اراضی کشاورزی بسیار چشمگیر و مؤثر است، گفت: در حال حاضر ٨۵ درصد اراضی کشاورزی دماوند با شیوه‌های نوین آبیاری می‌شود.

استاندار تهران همچنین از تصویب اجرای عملیات احداث کمربندی شهر دماوند خبر داد و گفت: احداث این کمربندی طبق قانون به شهرداری دماوند واگذار شد.

مقیمی افزود: این کمربندی به طول ١٢کیلومتر بوده و حدفاصل گردنه «سرهار» تا ابتدای پل «شلمبه» را شامل می‌شود و با اعتباری بالغ‌بر ٢٠٠ میلیارد تومان با مشارکت شهرداری دماوند احداث می‌شود.

وی گفت: همچنین با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان تهران و با استناد به ماده ٣١قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه و ماده ۶قانون تنظیم برخی از مقررات مالی دولت و رویکرد ناظربر ایجاد دهکده‌های توریستی و در راستای ایجاد موتورهای محرک توسعه اقتصادی در شهرستان دماوند و شهرستان‌های استان کار مطالعات امکان‌سنجی به عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان و شهرستان‌های استان آغاز شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن