اعزام نخستین کاروان راهیان نور دانش‌آموزان دختر مدارس شهرستان دماوند به مناطق جنگی غرب کشور

نخستین کاروان راهیان نور دانش‌آموزان دختر مدارس شهرستان دماوند به مناطق جنگی غرب کشور با حضور جمعی از مسئولان اعزام شدند.
به گزارش تاررود، روح الله عرب فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند در حاشیه اعزام دانش‌آموزان دختر از شهرستان دماوند به مناطق جنگی غرب کشور اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با محوریت امام راحل و برگرفته از نهصت عاشورا شکل گرفت و پس از آن در مدت کوتاهی جنگ تحمیلی را پیش رو داشت و بزرگانی در جبه‌های حق علیه باطل شرکت کردند.
وی افزود: سلاح ما در طول دفاع مقدس معنویت بود، نه سلاح‌هایی که امروزه در دست ارتش‌های جهان است و شهدای ما با الگو گرفتن از شهدای کربلا در عرصه جهاد ورود پیدا کرده و به مقام شهادت نایل شدند.
فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند ادامه داد: با توجه به اینکه در طول سال‌های گذشته نیز اعزام دانش‌آموزان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با سیره اهل بیت و شهدا در برنامه‌های سپاه پاسداران قرار داشت امسال نیز با توجه به قرارگیری در ماه محرم دانش‌آموزان شهرستان دماوند در مناطق جنگی حضور می‌یابند.
عرب خاطرنشان کرد: ما در طول جنگ تحمیلی ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب کردیم که حتی در صورت ایشان محاسن نبود ولی به فرمان امام راحل در راستای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران در دفاع از میهن اسلامی شرکت کردند که این امر بسیار ارزشمند است.
وی اضافه کرد: به همین جهت در راستای آشنایی با سیره شهدا و آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت که این جزوه مبانی انقلاب و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران است برنامه‌ریزی‌هایی با همکاری نهادها به ویژه شهرداری‌ها، اداره آموزش و پرورش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفت و امروز شاهد اعزام هفت اتوبوس از دانش‌آموزان دختر به این مناطق بودیم.
فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند تصریح کرد: این دانش‌آموزان در مقطع دبیرستان در مرحله دوم مشغول به تحصیل هستند که با حضور در جبهه غرب از مناطقی مانند قصرشیرین، اسلام‌آباد، سرپل ذهاب و تنگه عملیات مرصاد بازدید می‌کنند.
عرب تاکید کرد: این اولین مرحله از اعزام ما است و در آینده نیز با برنامه‌ریزی‌های مد نظر سه مرحله اعزام دیگر نیز به صورت مجزا در بین دانش‌آموزان خواهیم داشت.
وی بیان کرد: در این میان برنامه‌های فرهنگی خوبی در نظر گرفته شده و در راستای بحث امنیتی با وجود اینکه منطقه کاملا امن است اما اقداماتی در راستای تامین امنیت دانش‌آموزان در اتوبوس‌ها، اعزام آمبولانس، اعزام اکیپ تامین امنیت، حضور مسئول تامین امنیت در هر اتوبوس، استفاده از راویان و طلاب خواهر، اعزام پزشک و مواردی چون تامین محل اسکان و مواد غذایی در نظر گرفته شده است.
فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند گفت: در این مرحله از اعزام تعداد سه اتوبوس از بخش رودهن و چهار اتوبوس از شهرستان دماوند به مناطق جنگی غرب کشور اعزام خواهند شد و مدیران و معاونان مدارس نیز در هر اتوبوس حضور دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن