آمار بافت‎های فرسوده شهرستان دماوند اعلام گردد/ عدم پاسخگویی مسئولان به بخشداری‌ها و دهیاری‌ها، گزارش داده شود

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اینکه به منظور سهولت، انجام تمام امورات روستایی را در بخشداری متمرکز کردیم، گفت: در آمار بافت‎های فرسوده شهرستان دماوند، حتی موارد فاقد سند نیز مشخص شود تا برای بازسازی آنها، مجوز لازم اخذ گردد.

به گزارش تاررود، مجید صفری در نشست تبادل نظر و بررسی مسائل مشکلات روستاهای شهرستان دماوند، با بیان اینکه شوراها بایستی برای امورات روستایی برنامه‌ریزی کنند، اظهار کرد: هر روستایی با توجه به وسعت و جمعیت استعداد خاص خود را دارد و نگاه ما به همه روستاها یکسان است و با این اعتبار ارزش افزوده و تسهیلات دولت، فرصتی مناسب برای ارتقای وضعیت شهرستان در روستاها است.

وی افزود: برای سهولت انجام امورات روستایی، تمام امورات را در بخش متمرکز کردیم و هیچ دهیاری برای انجام کار اداری، نیاز به مراجعه به فرمانداری ندارد و هیچ ارباب رجوعی از روستا، قبل از دیدن بخشدار، نبایستی به فرمانداری مراجعه کند.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: مسئولان باید با مراجعه به روستاها، مشکلات را در روستاها حل کنند و همه مسئولان موظف به پاسخگویی به بخشدار و دهیار به‎‌عنوان نمایندگان فرماندار هستند، عدم پاسخگویی هر اداره به نمایندگان فرماندار را به اطلاع برسانید.

حتی موارد فاقد سند در آمار بافت‎های فرسوده شهرستان دماوند اعلام گردد

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به لزوم اعلام آمار بافت‌های فرسوده و برنامه‌ریزی برای نوسازی، بازسازی و مقام‌سازی آن، تاکید کرد: حتی موارد فاقد سند نیز مشخص گردد تا با تدابیری با مشورت استانداری، مجوز برای بازسازی‌های آن نیز گرفته شود.

وی با بیان اینکه در هزینه‌ها رعایت قانون کنید، تاکید کرد: اگر یک ریال خلاف قانون هزینه کنید، بایستی پاسخگو باشید و حوزه مالی و تنظیم بودجه به شدت مراقبت کنید و قرار است از کجا درآمد و در کجا هزینه شود و آئین‌نامه مالی را مطالعه نمایید.

صفری با تأکید بر اینکه دهیاران و شوراهای بخش، مسئول نگهداری بافت هستند، ادامه داد: نگهداری حریم بر عهده شهرداران است؛ ولی اعلام دهیاران و شوراها در حد گزارش به‌منظور پیشگیری در این مناطق نیز حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن