۵ طرح گردشگری، تفریحی و توریستی در شهرستان دماوند مورد بررسی قرار گرفت

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند از بررسی پنج مورد طرح گردشگری، تفریحی و توریستی در در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تاررود، شهرام شریفی در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان و سرمایه‌گذاران در سالن جلسات شهید رجایی فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: هدف از تشکیل این کارگروه، برطرف کردن مشکلات این شهرستان در راستای توسعه گردشگری و زیرساخت‌های آن است.

وی افزود: با اشاره به اینکه شهر دماوند به عنوان یک منطقه گردشگری محسوب می‌شود و جزء ۱۴ شهر نمونه گردشگری انتخاب شده است دارای پتانسیل بسیار بالایی در جهت جذب گردشگر می‌باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند ادامه داد: در این نشست پنج طرح گردشگری در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و سرمایه‌گذاران به ارائه مطالبی پیرامون این طرح‌ها پرداختند.

شریفی گفت: یکی از موارد مطرح شده در این نشست، ایجاد هتل اقامتی به مساحت چهار هزار و ۷۵۷ مترمربع در منطقه مشاء می‌باشد که شامل ایجاد متل‌های ۱۰۰ تا ۳۰۰ متری، استخر و سفره‌خانه سنتی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه باوجود به کاربری گردشگری در منطقه مشا، پیشرفت چندانی در حوزه زیرساخت نداشته است، اما امیدواریم با توجه به الحاق آن به بافت شهر شاهد اقدامات مفیدی در این زمینه باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند از برآورد هزینه‌ای بالغ‌بر ۹۹ میلیارد ریال بابت اجرای این پروژه توسط سرمایه‌گذار خبر داد و تاکید کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده درآمد سالانه ناشی از اجرای این پروژه دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است و در صورت دریافت استعلامات لازم، اخذ مجوز و ارائه طرح جامع‌تری از این پروژه، گام‌های بعدی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شریفی ادامه داد: یکی دیگر از طرح‌های ارائه شده در این نشست، ایجاد اقامتگاه تفریحی و بوم‌گردی به مساحت ۵ هکتار در روستای لومان بود که مواردی همچوند دو کاروانسرا با ۲۴ اتاق و ظرفیت ۲۰۰ نفر، برکه ماهیگیری، سایت دوچرخه‌سواری، هشت اصطبل اسب و استخر شنا می‌باشد.

وی اضافه کرد: مواردی مانند مطالعات زیست‌محیطی و بوم‌شناسی و همچنین تفکیک زباله از مبدا در این پروژه پیش‌بینی شده است و در صورت اجرای آن ظرفیت ۵۰۰ موقعیت اشتغال‌زایی را دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند در ادامه با اشاره به دیگر طرح‌های گردشگری در این شهرستان بیان کرد: همچنین پروژه‌ای دیگر تحت عنوان ایجاد مرکز اقامت موقت در مساحت ۱۲ هزار مترمربع در منطقه جابان از جمله طرح‌های ارائه شده در این نشست بود که در موقعیت ۷۷ کیلومتری از شهر تهران قرار دارد و اجرای آن نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

شریفی در ادامه از بررسی طرح دیگری در روستای سیدآباد خبر داد و تصریح کرد: این پروژه در مساحتی به میزان ۱۲۰ هکتار با هدف ایجاد شهرک تفریحی و توریستی و با مشارکت سرمایه‌گذاران فرانسوی، بلژیکی، چینی و ۱۲ سرمایه‌گذار داخلی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین در ادامه توضیحات خود ایجاد امکانات ورزشی و هتل پنج ستاره را از ویژگی‌های پروژه شهرک تفریحی و توریستی در روستای سیدآباد برشمرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند در خصوص آخرین طرح مورد بررسی قرار گرفته در این نشست، گفت: پروژه دیگری که در روستای سربندان با مساحتی حدود ۱۷ هزار متر مربع با هدف ایجاد اقامتگاه گردشگری، هتل، رستوران، تالار همایش، سوئیت، برکه ماهیگیری، استخر و باغ ارگانیک مدنظر است. شریفی تصریح کرد: در صورت اجرای این پروژه توسط سرمایه‌گذار خصوصی، ۸۰ الی ۱۰۰ موقعیت کارآفرینی به صورت مستقیم و ۴۰۰ موقعیت اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

گفتنی است که مقرر گردید که تمامی موارد مطرح‌شده در این نشست مورد بررسی قرار گیرد و در صورت اخذ مجوزهای لازم توسط سرمایه‌گذاران خصوصی اقدامات دیگر در خصوص آنها اعمال شود.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن