آغاز برداشت محصول سیب درختی از باغ‌های شهرستان دماوند/ شهرستان دماوند رکورددار برداشت سیب درختی در کشور

همزمان با فرارسیدن فصل پاییز، برداشت محصول سیب درختی پاییزه از باغات شهرستان دماوند آغاز شده است و تا یک ماه آینده نیز ادامه خواهد داشت.
به گزارش تاررود، هادی طهرانی‌پور رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با علام این خبر اظهار کرد شهرستان دماوند دارای ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار باغ سیب است که ۲۰ نوع سیب مرغوب را تولید می‌کند و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۲۰ هزار تن سیب در این شهرستان تولید شود که حدود ۸۰ هزار تن از سیب تولیدی در سردخانه‌های شهرستان دماوند ذخیره می‌شود ضمن آنکه خریداران زیادی از شهرهای مختلف با انتقال سیب به شهر خود اقدام به ذخیره‌سازی در همانجا می‌کنند.
وی گفت: یکی از دلایل مهم مرغوبیت سیب دماوند وجود آب و هوای خوب و استفاده از روش‌های نوین کشاورزی است که این امر موجب رکورددار بودن دماوند در برداشت سیب در کشور است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند افزود: میانگین برداشت سیب در کشور ۱۶ تن است که این میزان در استان تهران ۳۰ تن و در شهرستان دماوند ۳۵ تن در هکتار است که این خود یک رکورد در کشور خواهد بود.
نایب رئیس اتحادیه باغداران کشور هم گفت: پیس بینی می‌شود امسال حدود ۳ میلیون تن سیب از باغات کشور برداشت شود که سهم دماوند از این میزان حدود ۱۰ درصد کشور است.
شادلویی از ایجاد سازوکارهای جدیدی برای صادرات محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: به تازگی اقدامات خوبی در حالانجام شدن است و صادرات به کشورهای اطراف انجام می‌شود و امیدواریم این روند رو به رشد باشد.
وی افزود: ما اگر ۵۰ درصد محصول سیب را نیز صادر کنیم برای مصرف داخل به مشکل نخواهیم خود و نیاز داخلی نیز رفع می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن