آمار طلاق در شهرستان دماوند روبه افزایش می‌باشد/ تاکنون اورژانس اجتماعی شهرستان دماوند ۴۳ مورد مداخله داشته است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با بیان اینکه آمار شهرستان دماوند در زمینه طلاق در حال افزایش می‌باشد، گفت: تاکنون اورژانس اجتماعی شهرستان دماوند ۴۳ مورد مداخله داشته است.

به گزارش تاررود، حسین بی‌نیاز در در نشست کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی شهرستان دماوند با اشاره به وظایف این نهاد در راستای ارتقای امنیت اجتماعی اظهار داشت: از جمله اقدامات اداره بهزیستی در راستای ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی می‌توان به آموزش در ارتباط با مباحث پیشگیری و مداخلات به هنگام و تخصصی توسط تیم اورژانس اجتماعی اشاره کرد.

وی افزود: در بسیاری از معضلات اجتماعی مانند طلاق، شاید خانواده‌ها آموزش لازم را ندیده باشند اما اداره بهزیستی خوشبختانه تفاهم‌نامه‌ای با اداره آموزش و پرورش منعقد کرده است که به بحث آموزش مهارت‌های زندگی در دو سال آخر تحصیلی می‌پردازد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از آموزش مهارت‌های زندگی، فرزندپروری و آموزش پیش از ازدواج به عنوان اقدامات موثر در این زمینه نام برد و گفت: علی‌رغم پایین آوردن سنین آموزش در شهرستان دماوند، حتی به مهدهای کودک ورود کردیم و اعتقاد ما بر این است که هر چه سهم آموزش را بالا ببریم سهم آسیب‌ها کاهش می یابد و عدم آموزش در مباحث مختلف موجب بروز آسیب‌ می‌شود.

بی‌نیاز افزود: دفتر آسیب‌های اجتماعی چندین فعالیت دارد که یکی از آنها مداخله در زمان بحران و طلاق است و متاسفانه آمار شهرستان دماوند در زمینه طلاق در حال افزایش است.

*اورژانس اجتماعی شهرستان دماوند ۴۳ مورد مداخله داشته است

وی در خصوص اقدامات اورژانس اجتماعی در شهرستان دماوند بیان کرد: از زمان افتتاح اورژانس اجتماعی اقداماتی در بحث جلوگیری از کودک‌آزاری، سالمند آزاری، فرزند آزاری، خودکشی، فرار از منزل، کودکان خیابانی، کودک متولد شده از مادر معتاد و غیره داشتیم که در مجموع ۴۳ مورد مداخله در سطح این شهرستان صورت گرفت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از ساماندهی و پیگیری‌های لازم در ارتباط با موضوعات مذکور را در زمره فعالیت‌های اورژانس اجتماعی برشمرد و اذعان داشت: ارائه خدمات سیار، ورود به مدارس برای آشنایی با اورژانس اجتماعی، استقرار در ۱۱ نقطه آسیب‌خیز و مناطق پرتردد در سطح شهرستان دماوند و ارائه آموزش به افراد از دیگر اقدامات واحد اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان دماوند بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن