آیین تجلیل از آزادگان شهرستان دماوند برگزار شد+تصاویر

به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، آیین تجلیل از آزادگان شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در مجتمع تفرحی میلاد برگزار شد.

به گزارش تاررود، مهردادحسنجانی، رئیس امور کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به کشور اظهار کرد: خوشبختانه برنامه خوبی در برنامه ششم توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برای آزادگان تدوین شده است و به این ترتیب این افراد از خدمات خوبی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: در سال‌های گذشته خدمات دارای قابلیت خوب به صورت امروز نبود، ولی در حال حاضر آزادگان و جانبازان بدون مراجعه به اداره و تنها با مراجعه به دفتر پیشخوان دولت می‌توانند بسیاری از امور خود را دنبال کنند.

رئیس امور کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: همچنین تا پایان سال جاری ۳۶ خدمت دیگر نیز برای آزادگان برون‌سپاری می‌شود که این خدمات کمک خوبی به جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌کند.

حسنجانی خاطرنشان کرد: پیش از این آزادگان از دورترین نقطه برای دریافت نامه به بنیاد مراجعه می‌کردند اما امروز این روند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شود و فرد با ارائه کارت ملی و یا کد ایثارگری می‌تواند به اداره مربوط مراجعه کند.

وی تصریح کرد: بیش از دو هزار آزاده در در اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران دارای پرونده هستند و جانبازان بر اساس مدت اسارت خودشان و به تناسب آن ایثارگری از ۱۵ تا ۵۰ درصد ایثارگری بهره‌مند می‌شوند و از خدمات آن استفاده خواهند کرد.

به گفته این مسئول آزادگان ما به دو صورت لشگری و تحت پوشش بنیاد قرار دارند و آزادگان لشگری از سازمان مربوطه ارتش یا سپاه خدمات دریافت می‌کنند و بسیجیان، جهادگران و یا نیروهای مردمی نیز از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده می‌کنند که در قبال زحمات آن‌ها بسیار ناچیز است.

*اختصاص ۶۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن به آزادگان شهرستان دماوند

حسین عبدالله اشرفی، رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم اظهار داشت: جشن ورود آزادگان در این شهرستان در دو بخش دماوند و رودهن برگزار شد که در مجموع حدود ۳۸ نفر از این عزیزان مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی در خصوص خدمات درمانی آزادگان افزود: درمان این عزیزان به صورت رایگان است و ایجاد اشتغال، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، دریافت تسهیلات ۶۰۰ میلیون ریالی با سود ۴ درصد برای مسکن به ۶۰ نفر از برنامه‌های این نهاد است است.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند تصریح کرد: آزادگان قهرمانند چرا که در برابر شرایط دشوار دوران اسارت تحمل کردند تا ما امروز آزاد باشیم. اشرفی در پایان از زحمات مسئولان شهرستان دماوند از جمله امام جمعه، فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و …. تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن