آیین تکریم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در امامزاده هاشم (ع) دماوند برگزار شد+ تصاویر

همزمان با ایام دهه کرامت، آیین روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در آستان مقدس امامزاده هاشم (ع) شهرستان دماوند با حضور پرشور مردمی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تاررود، این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم حسینی، امام جمعه قم و مداحی حاج داوود احمد نژاد با همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند و حضور مسئولان برگزار شد و همچنین در پایان این مراسم از هیئت امنا، و خادمان نمونه تجلیل گردید.

وی افزود: همچنین وجود تعداد زیادی امامزاده و بقاع متبرکه در شهرستان دماوند نشان دهنده این است که اهالی و مردم این دیار از دیر باز محبت فراوانی از سوی اهل بیت (ع) داشته‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند بیان کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه مایه خیر و برکت و عزت هر شهری محسوب می‌شوند، چرا که در تقویت فضای فرهنگی و دینی آن منطقه تأثیر مهمی داشته و باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در سطح امامزاده‌ها جوانان را به این مکان‌های مقدس بیشتر جذب کنیم. اشرفی خاطرشان کرد: ایام دهه کرامت و روز تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه فرصت مناسبی برای معرفی بیشتر این اماکن مقدس، ترویج سیره اهل بیت (ع)، تبیین شخصیت امامزادگان بشمار می‌رود.

وی تأکید کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است و تمام سعی ما بر این می‌باشد که این مکان‌های مقدس را در جهت تقویت معنویت در بین مردم به ویژه نسل جوان تکریم داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن