اجرای بیش از ۹ پروژه عمرانی در سطح شهر رودهن طی یک ماه گذشته/ اجرای عملیات جدول‌گذاری در ۵ نقطه شهر رودهن

شهردار شهر رودهن از اجرای بیش از ۹ پروژه عمرانی جهت رفاه و آسایش شهروندان طی یک ماه گذشته سال جاری و اجرای عملیات جدول‌گذاری در ۵ نقطه این شهر خبر داد.

به گزارش تاررود، مهدی کچویی با اشاره به پروژه‌های عمرانی اجرا شده در سطح شهر رودهن اظهار کرد: در راستای ساماندهی و مناسب سازی پیاده روها در این شهر، تعویض سنگ‌فرش و موزاییک بلوار اصلی خیابان امام خمینی (ره) حدفاصل ورودی مدرس تا رستوران سفیر با سنگ کف‌های مرمریت انجام شد.

وی در ادامه از اجرای جداول باکس باغچه‌های فضای سبز به جهت ساماندهی باغچه‌ها خبر داد و افزود: مساحت اجرای این پروژه در حدود یک هزار و ۲۰۰ مترمربع بوده است.

شهردار رودهن گفت: همچنین راستای ساماندهی و جدول‌گذاری معابر اصلی و فرعی فاقد جدول سطح شهر، اجرای جدول نهر در منطقه نمیر خیابان جیران باستان جهت هدایت آب‌های سطحی مدنظر قرار گرفت.

کچویی ادامه داد: طول اجرای این نهر حدود ۳۵۰ متر است و با جدول‌گذاری و اجرای این پروژه، مشکل آب‌گرفتگی و تخریب منازل اهالی و ساکنین محل مرتفع گردید.

وی با اشاره به موضوع آب‌های سطحی در رودهن خاطرنشان کرد: در راستای هدایت وجمع‌آوری آب‌های سطحی در کلیه معابر سطح شهر و همچنین جدول‌گذاری معابر فاقد جدول، قسمتی از خیابان چمران مقابل اداره آموزش‌وپرورش به طول ۶۵ متر به‌صورت کانیو جدول‌گذاری شد.

شهردار رودهن بیان داشت: همچنین لایروبی کانال عرضی ۲۵ متر چمران از دیگر اقدامت مؤثر در این خصوص است که در سال‌های اخیر اشباع آن موجب آب‌گرفتگی سطح معابر می‌شد.

کچویی در خصوص عملیات عمرانی در بلوار شریعتی شهر رودهن گفت: واحد عمران شهرداری باهدف زیباسازی این بلوار اقدام به تخریب جدول‌های قدیمی و تعویض آن‌ها نمود و در آینده‌ای نزدیک، روکش آسفالت در این محدوده نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: متأسفانه علی‌رغم قدمت بلوار شریعتی، این منطقه کمتر مورد توجه قرار گرفته بود که با همکاری واحد عمران شهرداری، اجرای رفیوژ وسط به طول ۸۵۰ متر در حال اجرا می‌باشد.

شهردار رودهن از انجام عملیات سنگ‌فرش در محدوده لاله صحرا خبر داد و تصریح کرد: این امر به‌منظور تسهیل در تردد عابران و احداث پیاده‌رو در خیابان گلبرگ سوم لاله صحرا انجام شد.

کچویی خاطرنشان کرد: همچنین آسفالت و جدول‌گذاری خیابان امیرکبیر چهارم به طول ۱۰۰متر علاوه بر بهسازی مسیر، موجب هدایت آب‌های سطحی نیز شده است. وی افزود: این کوچه بن‌بست و فاقد امکانات اولیه شهری بود که خوشبختانه اجرای جدول کانیو و بغل در آن اعمال شد و در مرحله بعد نیز انجام عملیات زیرسازی و آسفالت آن اجرایی می‌شود.

شهردار رودهن ادامه داد: از دیگر موارد در خصوص هدایت آب‌های سطحی در این شهر، جدول‌گذاری قسمتی از خیابان اصلی مدرس حدفاصل پل عرضی تا لاله دهم به طول ۱۴۰متر و همچنین کوچه مهستان در این خیابان به طول ۹۰ متر انجام شد.

کچویی همچنین در خصوص تعریض خیابان و آسفالت خیابان مدرس محدوده لاله نهم تا دهم یادآور شد: با توجه به عرض کم معبر در این محدوده و مشکلات تردد وسایل نقلیه برای اهالی، ۷۰ متر جدول‌گذاری نهر در راستای هدایت آب‌های زیرزمینی انجام شد.

وی در خصوص جدول‌گذاری در انتهای شهرک پونا رودهن خاطرنشان کرد: این خیابان پیش‌ از این فاقد جدول بود و به دلیل وجود انهار عمومی کشاورزی و انهار خصوصی در این مسیر، نیاز به جدول‌گذاری داشت که با اجرای نهر ۵۰ به طول یک هزار و ۲۶۰ متر، هدایت آب‌های سطحی و جمع‌آوری جوی‌های کوچک در این رابطه انجام شد. شهردار رودهن انجام این پروژه را اقدامی مهم در راستای ایجاد تسهیل تردد شهروندان در راه‌های ارتباطی داخلی و کاهش ترافیک شهری عنوان کرد.

کچویی در پایان اشاره‌ای به نشست مقدماتی تکمیل و تحویل سایت مسکن مهر مهرآباد رودهن داشت و در این خصوص توضیح داد: این نشست با حضور مسئولان بنیاد مسکن و شهرسازی استان تهران و رئیس بنیاد مسکن شهرستان دماوند برگزار شد و در پایان مقرر گردید که کلیه خدمات شهری مورد نیاز سایت اعم از صدور پایان کار، ایجاد و نگهداری فضای سبز، احداث آتش‌نشانی و جمع‌آوری زباله توسط شهرداری رودهن انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن