اجرای طرح خادم برای ۲۰۰۰ خانوار در شهرستان دماوند/ طرح خادم در جهت فرهنگ‌سازی آموزشی و خود امدادی خانواده‌ها مؤثر است

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند از اجرای طرح خادم برای دو هزار نفر خانوار در این شهرستان خبر داد و گفت: طرح خادم در جهت فرهنگ‌سازی آموزشی و خود امدادی خانواده‌ها مؤثر می‌باشد.
به گزارش پایگاه خبری تاررود، سعید طاهری با اشاره به برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان توسط جمعیت هلال احمر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در جهت تامین اوقات فراغت نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، برنامه‌های مختلفی را در فصل تابستان در بخش دانشجویی و دانش‌آموزی فراهم کرده است که موجب گسترده‌تر شدن فعالیت‌های این نهاد شده است.
وی افزود: این طرح از گروه سنی ۱۲ تا ۲۹ آغاز می‌شود و در جهت فرهنگ‌سازی خود امدادی در بین جوانان و نوجوانان و همچنین در سنین کودکی غنچه‌های هلال که در مهد کودک‌ها برنامه‌ریزی شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند ادامه داد: سازمان جوانان با انجام برنامه‌ریزی در خصوص برپایی اردوهای نشاط پویایی، گامی موثر در راستای پر کردن اوقات فراغت این افراد برداشته است.
طاهری خاطرنشان کرد: همچنین کلیه طلاب شهرستان دماوند در کانون طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) عضو می‌باشند و با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، در اردوهای راهیان نور شرکت می‌کنند.
وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در طرح خادم، فعالیت آموزشی در جهت فرهنگ‌سازی آموزشی، خود امدادی و رسیدن به هر خانواده ایرانی، یک امدادگر می‌باشد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند تصریح کرد: در سال جدید، طرح ملی خادم مورد توجه قرار دارد و ۴۰ نفر از اعضا شامل جوانان به عنوان داوطلب با مراجعه به درب منازل، ۱۲ مرتبه آموزش‌های خودامدادی را به خانواده‌ها آموزش می‌دهند.
طاهری با بیان آغاز طرح خادم از فاز ۲ فرهنگیان تاکید کرد: در حال حاضر دو هزار نفر از خانواده‌های شهرستان دماوند تحت پوشش این طرح قرار دارند که طی آن، آموزش‌های ۲۲ تا ۳۵ ساعته برای سنین مختلف ارائه می‌گردد.
وی از ارائه آموزش‌های تخصصی مانند سیلاب، جاده و کوهستان در جهت بالا بردن مهارت‌های خود امدادی خبر داد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند از افراد علاقه‌مند در این زمینه خواست تا با مراجعه به هلال احمر و عضویت در آن، از آموزش‌های امدادی رایگان بهره‌مند شوند و با آموزش دوره ایثارگری، در صورت نیاز در شرایط بحران به مردم کمک کنند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن