اجرای طرح پایلوت آگروتوریستی دانش‌آموزان مدارس در شهرستان دماوند

طرح پایلوت آگروتوریستی دانش‌آموزان مدارس در شهرستان دماوند با همکاری اداره میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی در حال به اجرا می‌باشد.
به گزارش پایگاه خبری تاررود، هادی طهرانی‌پور، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده بین اداره میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی با موسسه طبیعت‌گردی کوله پشتی نسبت به اجرای طرح پایلوت آگروتوریستی دانش‌آموزان مدارس در شهرستان دماوند اقداماتی صورت گرفته است.
وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان دماوند و پتانسیل بالای کشاورزی منطقه، در راستای معرفی بیشتر و مؤثر محصولات بخش کشاورزی به نسل آینده، طرح‌های آگروتوریستی در این شهرستان قابلیت خوب اجرایی دارد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند بیان کرد: آگرواکوتوریسم یااکوتوریسم کشاورزی به عنوان شاخه‌ای از توریسم روستایی در کنار سایر جاذبه‌های توریستی امروزه توانسته است، زمینه اشتغال محلی، منطقه‌ای و توسعه برخی از سکونتگاه‌های روستایی را فراهم آورد.
آگرواکوتوریسم نوعی اصول گردشگری مسئولانه است که باعث افزایش بینش بازدیدکنندگان در خصوص صیانت از اراضی کشاورزی و حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی می شود و میتواند به عنوان پشتوانه محکم برای ایجاد حفظ امنیت غذایی جامعه مد نظر قرار گیرد.
طهرانی‌پور خاطرنشان کرد: این طرح با محور قرار دادن کشاورزی و محیط زیست در برنامه‌های آموزشی خود علاوه‌بر فرهنگ‌سازی در این خصوص که نیاز امروز کشور است، جذابیت آموزش‌ها را برای دانش‌آموزان افزایش می‌دهد تا منجر به افزایش یادگیری آنها گردد.
وی تأکید کرد: همچنین در این خصوص با استفاده از پتانسیل های گردشگری و طبیعت، دروس تئوری برخی از کتب درسی دانش‌آموزان به صورت عملی در طبیعت مورد آموزش قرار می‌گیرد تا منجر به افزایش و علاقه به یادگیری آنها شود.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تصریح کرد: در این راستا برنامه‌ریزی به گونه‌ای صورت گرفت تا یک دیالوگ همیشگی بین بخش دولتی، بخش خصوصی، جوامع محلی و علایق آنها در ارتباط با آینده برقرار نماید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن