اجرای عملیات احداث بخش جراحی و داخلی بیمارستان سوم شعبان دماوند از خردادماه سال جاری/ افتتاح کلینیک ویژه تخصصی و مصلای چند منظوره بیمارستان سوم شعبان دماوند در هفته دولت

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند از اجرای عملیات احداث بخش جراحی و داخلی این بیمارستان از خردادماه سال جاری خبر داد و گفت: در هفته دولت سال جاری شاهد افتتاح کلینیک ویژه تخصصی و مصلای چند منظوره بیمارستان سوم شعبان دماوند می‌باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تاررود، مسعود مسلمی‌فرد در نشست هئیت امنای خیرین بیمارستان سوم شعبان دماوند با حضور مسئولان در سالن اجتماعات بیمارستان، اظهار کرد: افزایش کیفیت خدمات پزشکی به مردم از اهداف برگزاری نشست‌های متعدد با اعضای هیئت امنای مجمع خیرین سلامت شهرستان دماوند است تا در آینده‌ای نزدیک این بیمارستان به معتبرترین، مجهزترین و ایمن‌ترین مکان درمانی در سطح استان تهران تبدیل شود.

وی در ادامه میزان تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته خریداری شده برای بیمارستان سوم شعبان دماوند در سال‌های گذشته و جاری را بیش از ۱۲ مورد عنوان کرد و افزود: دستگاه‌هایی همچون رادیولوژی دیجیتال، سیستم پکس، فتال مانیتورینگ، ماشین بیهوشی، سونوگرافی، C-Arm ویژه عمل‌های ارتوپدی، سل کانتر، نوار عصب و عضله، مانیتورهای پیشرفته CCU، اتوآنالایزر و تست ورزش، سی‌تی‌اسکن پیشرفته ۱۶ اسلایس و تخت‌های جدید بستری از جمله اقداماتی صورت گرفته با همت خیران و بیمارستان می‌باشد.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند در ادامه از هزینه بالای دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: نقش خیران زحمتکش شهرستان دماوند در حوزه سلامت بسیار مؤثر و قابل اتکاء می‌باشد و از گذشته تاکنون در امورات مختلف این عزیزان به بیمارستان کمک‌های فراوانی کرده‌اند به‌طوری که در ۱۹ ماه گذشته حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در زمینه توسعه بناهای عمرانی هزینه شده است.

مسلمی‌فرد با اشاره به همکاری ویژه خیران در احداث بخش‌های مختلف بیمارستان سوم شعبان دماوند بیان کرد: حضور ویژه خیران در احداث بخش‌های مختلف، زمینه‌ساز ارتقاء این بیمارستان می‌باشد که خوشبختانه در این راستا حدود ۵۰ میلیارد ریال طی ۱۹ گذشته تجهیزات خریداری گردید.

وی ادامه داد: با توجه به فرسودگی ساختمان در بخش‌های مختلف در نظر داریم که در به‌زودی کلینیک ویژه تخصصی و مصلی چند منظوره بیمارستان سوم شعبان دماوند تا هفته دولت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند با اشاره به ساخت مصلای چند منظوره بیمارستان سوم شعبان دماوند، گفت: این مصلی از نیازهای ضروری بیمارستان می‌باشد که با توجه به زیرساخت آن در مواقع اضطراری و بحران با طراحی انجام شده به مدت ۱۵۰ دقیقه تبدیل به یک اورژانس می‌شود.

مسلمی‌فرد در خصوص ساخت انبار مرکزی بیمارستان سوم شعبان دماوند با اعتباری بالغ‌بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط یکی از خیران بیان کرد: این انبار بسیار مناسب و موجب ساماندهی تجهیزات و افزایش فضای درمانی بیمارستان خواهد شد.

احداث بخش جراحی و داخلی بیمارستان سوم شعبان دماوند

وی با اشاره به بازسازی سالن انتظار بیمارستان سوم شعبان دماوند گفت: با این اقدام وضعیت رفاهی بیماران بستری در بیمارستان و مراجعین آنها بسیار مطلوب‌تر می‌گردد که به‌زودی مکان ذکر شده در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند افزود: همچنین به همت یکی از خیرین عملیات خاکبرداری و شروع ساخت بخش جراحی و داخلی بیمارستان از خرداد ماه سال جاری آغاز گردید تا پس از آن شاهد افزایش فضای درمانی در این مکان باشیم.

مسلمی‌فرد در ادامه با اشاره به اجرای عملیات بازسازی بخش اتاق عمل بیمارستان سوم شعبان دماوند تصریح کرد: برنامه نرم‌افزاری و نقشه‌کشی اصلاح ساختار و افزایش اتاق‌های عمل بیمارستان در حال انجام است که با تکمیل آن ظرفیت اتاق عمل افزایش می‌یابد.

وی در خصوص اهداف توسعه‌ای بیمارستان سوم شعبان دماوند تأکید کرد: تعامل مناسب بین بیمارستان‌ها و خیرین محترم عامل افزایش سطح رضایتمندی مراجعان به بیمارستان است و در صورت تعامل و همسویی هر چه بیشتر این دو حوزه می‌توان علاوه بر ارائه خدمات مطلوب در راستای ارتقاء سلامت شهروندان و رسیدن به اهداف توسعه‌ای گام‌های مؤثری برداشت.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند در خصوص ایجاد پاویون‌های اقامتی مناسب جهت ترقیب ماندگاری متخصصین در این بیمارستان گفت: با اقدامات انجام شده در ۲۰ ماهه گذشته، شاهد تحولات چشمگیری خواهیم بود که این اقدامات بدون حضور خیرین به سرانجام نمی‌رسید.

مسلمی‌فرد تصریح کرد: یک دستگاه آمبولانس خریداری شده توسط یکی از خیران به علت دلیل عدم پلا‌ک‌گذاری توسط پلیس راهور توقیف گردیده و امیدواریم مشکل آن رفع شود تا بتواند به مردم شهرستان دماوند خدمات‌رسانی کند.

*تنها یک بیمارستان دولتی در شهرستان دماوند وجود دارد

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند با اشاره به اینکه یک بیمارستان دولتی در این شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد حضور مراجعین و بیماران و مراجعان بسیاری در این بیمارستان هستیم که امیدواریم، بتوانیم راهگشای کاهش مشکلات درمانی برای مردم باشیم. وی تأثیر کمک‌های خیرخواهانه مردم و ضرورت اهمیت توجه به حوزه سلامت و درمان را به عنوان یکی از نعمت‌های اساسی خداوند متعال عنوان کرد.

امام جمعه شهرستان دماوند در ادامه از خدمات و تلاش‌های ارزنده مسئولان بیمارستان سوم شعبان دماوند جهت تلاش در ارائه خدمات درمانی تشکر و قدردانی کرد. *احداث پارک ۲۱ هکتاری روبروی بیمارستان سوم شعبان دماوند در حال اقدام است

همچنین در ادامه این نشست غلامرضا ذبیحی، رئیس شورای اسلامی شهر دماوند اظهار کرد: مشکلاتی همچون رفع نیازهای درمانی و ارتقای سلامت جامعه با مشارکت مردمی و حمایت خیرین تحقق نمی یابد.

وی افزود: در این خصوص خیران زحمتکش فراوانی در شهرستان دماوند وجود دارد که باید زمینه مشارکت با آنها برای انجام کارهای خیر فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند بیان کرد: مراحل احداث پارک ۲۱ هکتاری روبروی بیمارستان جهت ارائه خدمات رفاهی بیشتر به مراجعین در حال اقدام است.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن