اسکان ۲۵۰۰ مسافر در مدارس و اماکن اقامتی شهرستان دماوند در تیرماه سال جاری/ عدم وجود راهنمای سفر، عمده ضعف‌های گردشگری در شهرستان دماوند است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند از اسکان دو هزار ۵۰۰ نفر مسافر در مدارس و اماکن اقامتی این شهرستان در تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: عدم وجود راهنمای سفر، عمده ضعف‌های گردشگری در شهرستان دماوند است.

به گزارش پایگاه خبری تاررود، شهرام شریفی در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر در محل فرمانداری شهرستان دماوند اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و همچنین عدم مواجهه با نارضایتی مسافران می‌توان به اهمیت همکاری دستگاه‌های خدمات رسان در این شهرستان پی برد.

وی با اشاره به موضوع گردشگری در شهرستان دماوند افزود: در طول تیرماه سال جاری حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر اسکان به‌صورت اقامت در مدارس، زائر سرای امامزاده هاشم (ع)، مجتمع اسکان و چادرهای مسافرتی صورت گرفته و بحمدالله با مشکل و یا مورد شکایت و نارضایتی مواجه نبودیم.

* دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در شهرستان دماوند ایجاد شود/ تبلیغات ضعیف عامل شناخته نشدن دماوند به عنوان شهرستانی فرهنگی است

وی در خصوص عدم حضور راهنمای سفر در شهرستان دماوند گفت: یکی از ضعف‌های عمده در این شهرستان عدم وجود راهنمای سفر است که فعالیت آنها مبنی بر درخواست دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در این خصوص است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند تصریح کرد: متأسفانه با وجود ۲۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی در این شهرستان، آنچنان که باید و شاید این دماوند به‌عنوان شهرستانی فرهنگی شناخته نشده است و این به معنای ضرورت انجام تبلیغات در این زمینه می‌باشد.

شریفی تأکید کرد: در همه جای دنیا تبلیغات به‌عنوان فرصتی برای سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود و متأسفانه این امر در شهرستان دماوند کمرنگ است و باید این موضوع در این شهرستان فرهنگ‌سازی شود.

وی از ایجاد فرصت برای پروژه‌های گردشگری خبر داد و گفت: به‌منظور ایجاد پروژه‌هایگردشگری و پرداختن به این موضوع، ۵۰ درصد تخفیف برای انشعاب پروژه‌های گردشگری در سطح شهرستان دماوند در نظر گرفته شده است که افراد می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

*ساخت استخر و تجهیز رستوران در مجموعه هلال‌احمر شهرستان دماوند در دست اقدام است

در ادامه نشست، سعید طاهری رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند بیان کرد: خوشبختانه با ورود بخش خصوصی موضوع جذب گردشگر به جدیت موردبررسی قرار دارد و در بخش ورزشی با هزینه مبلغی بالغ‌بر چهار میلیارد تومان، ساخت استخر و تجهیز آن و همچنین ایجاد رستوران در مجموعه هلال‌احمر در دست اقدام است که امیدواریم تا هفته دولت شاهد افتتاح آن باشیم.

*بررسی شرایط سرمایه‌گذاری با هدف ایجاد کمپ و تلکابین از محدوده روح‌افزاء تا دریاچه تار/ پروژه معرفی مکان‌های گردشگری شهر دماوند به‌صورت تیزر تلویزیونی در دست اقدام است

همچنین محمد کرمانی به‌عنوان نماینده شهرداری دماوند به اقدامات انجام‌شده توسط این نهاد پرداخت و اظهار کرد: در خصوص موضوع اکوتوریسم، شرایط سرمایه‌گذاری از محدوده روح‌افزاء تا دریاچه تار با هدف ایجاد کمپ و تلکابین در حال بررسی است و شرایط برای سرمایه‌گذار فراهم شده است.

وی افزود: در صورت تصویب طرح گردشگری به‌صورت جامع، وظایف نهادها به صورت مشخص معین می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی زمان‌بندی‌شده، سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته به نحو مطلوب‌تری اجرایی می‌شود.

نماینده شهرداری دماوند تصریح کرد: پروژه معرفی مکان‌های گردشگری شهر دماوند به‌صورت تیزر تلویزیونی در سه شبکه و به سه زبان در حال انجام است که به‌زودی شاهد پخش آن خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن