اصل مهدویت باید همواره تقویت شود/ وحدت اصلی، اتحاد دینی و اسلامی است

امام جمعه رودهن با بیان اینکه اصل مهدویت باید همواره تقویت شود، گفت: وحدت اصلی، اتحاد دینی و اسلامی است.
به گزارش تاررود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا مدیح در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رودهن ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته وحدت اظهار داشت: همان‌گونه که حکومت اسلامی نسبت به مسلمان‌ها وظیفه‌هایی دارد، مسلمان‌ها هم بر حکومت اسلامی وظایفی دارند.
وی ادامه داد: مسلمان‌ها در مقابل حکومت اسلامی حدود ۲۰ وظیفه بر گردن خود دارند اما اولین و مهم‌ترین آن تشکیل حکومت اسلامی است.
امام جمعه رودهن بیان کرد: تشکیل حکومت، یک تفکر عقلی دارد اما اگر بحث اسلام و تشکیل حکومت اسلامی مطرح شود، پشتوانه مکتبی، دینی و عرفانی خواهد داشت.
مدیح افزود: انسان‌ها مانند زنجیر به یکدیگر متصل هستند و در جامعه‌ای که انسان‌ها در کنار یکدیگر در حال گذراندن امور خود هستند و درمجموع یک حکومت را تشکیل می‌دهند، یک نفر به هر عنوانی باید هدایت این حکومت را بر عهده بگیرد.
وی تصریح کرد: در هر قسمت از جامعه هدایت‌گر متفاوت است و از کدخدا و دهیار آغاز و تا رئیس‌جمهوری می‌رسد اما در حکومت اسلامی یک نفر آگاه و دانا به مسائل دینی این هدایت را بر عهده می‌گیرد.
امام جمعه رودهن ادامه داد: حدود ۴۰ سال است حکومت جمهوری اسلامی ایران بر افرادی بالغ، آگاه و دانا هدایت می‌شود و در ابتدا امام راحل (ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری به‌خوبی و با درایت‌های معنوی اجازه ندادند دشمن لحظه‌ای به کشور بد نگاه کند.
مدیح اظهار داشت: در آغاز هفته وحدت قرار گرفتیم و تقارن سالروز میلاد باسعادت حضرت رسول (ص) و امام صادق (ع) برای همه ما پیام‌هایی را در بردارد.
وی ادامه داد: مهم‌ترین پیام یکی شدن سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و حضرت امام صادق (ع) ادامه‌دار بودن نبوت و امامت است.
خطیب نماز جمعه رودهن خاطرنشان کرد: نهضت نبوت و امامت را به‌خوبی درک کرده‌ایم و پس از ۱۴۰۰ سال باقدرت آن‌ها را ادامه می‌دهیم.
مدیح اضافه کرد: نهضت مهدویت را نباید از یاد ببریم و این نهضت که سومین اصل هست را باید تقویت کنیم.
وی افزود: اصل مهدویت یعنی بازسازی اهداف انبیا که باید هر لحظه به آن بیشتر توجه کنیم.
منبع: فارس
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن