اعزام آمبولانس به تهران، تأخیر ۵ ساعته برای حوادث در پایگاه اورژانس به همراه دارد/ کاهش اعزام بیماران به تهران با راه‌اندازی دستگاه‌های «سی تی اسکن» و «ام آی آر» بیمارستان سوم شعبان

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان دماوند با اشاره به اینکه اعزام آمبولانس به تهران، تأخیر پنج ساعته برای حوادث در پایگاه اورژانس به همراه دارد، گفت: در صورت راه‌اندازی دستگاه‌های «سی تی اسکن» و «ام آی آر» بیمارستان سوم شعبان با کاهش ۵۰ درصدی اعزام‌ها بیماران به تهران مواجه هستیم.
به گزارش تاررود، مسعود علیان در حاشیه دیدار امام جمعه و کارکنان و عوامل امدادی ۱۱۵ شهرستان دماوند، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان دماوند دارای سه پایگاه اورژانس در محور هراز، سه پایگاه در محدوده شهر دماوند و دو پایگاه در محور فیروزکوه است.
وی افزود: همچنین پایگاهی در منطقه جابان با اتمام عملیات عمرانی روبه‌رو است، اما به دلیل کمبود نیروی انسانی مورد بهره‌برداری قرار نگرفت.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان دماوند با اشاره عملکرد این نهاد در سال ۹۴، بیان کرد: طی دو سال گذشته، تعداد ۲۴ هزار و ۳۰۰ تماس تلفنی به اورژانس و دو هزار مزاحمت تلفنی با پایگاه اورژانس داشتیم.
علیان با اشاره به اینکه ۱۲ هزار تماس منجر به اعزام آمبولانس به تهران جهت اعزام بیمار شد، ادامه داد: همچنین تعداد ۱۰ هزار مشاوره دارویی و درمانی توسط متخصصان و یک هزار و ۳۰۰ اعزام از بیمارستان سوم شعبان دماوند به تهران داشتیم.
وی با اشاره به اعزام‌های صورت گرفته از بیمارستان سوم شعبان به تهران، تصریح کرد: از هشت پایگاه عملیاتی پیش بیمارستانی، چهار پایگاه در روز در اختیار بیمارستان سوم شعبان قرار می‌گیرد و اعزام هر آمبولانس به تهران باعث می‌شود که پایگاه حدود پنج ساعت فاقد آمبولانس شده و پایگاه‌های مجاور مجبور به پوشش خدمات شوند.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان دماوند با اشاره به افزایش جمعیت در سال‌های اخیر، اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۳۳ هزار ثبت تماس و ۱۴ هزار تماس منجر به اعزام آمبولانس داشتیم که این آمار بیانگر افزایش بیش از ۱۰ هزار مأموریت اورژانس در مقایسه با سال ۹۴ است.
علیان با بیان اینکه خوشبختانه با راه‌اندازی «آی سی یو» شاهد کاهش تعداد ۲۸۰ مأموریت بودیم، خاطرنشان کرد: همچنین با راه‌اندازی دستگاه‌های «سی تی اسکن» و «ام آی آر» بیمارستان سوم شعبان، اعزام بیماران به تهران ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.
وی از راه‌اندازی باند هلی‌کوپتر امداد در رودهن خبر داد و گفت: اقدامات اولیه در خصوص راه‌اندازی چهار باند دیگر در سربندان، امامزاده هاشم، آبسرد و کیلان نیز انجام‌شده که در صورت تحقق این موضوع مسلماً خدمات مطلوب‌تری به بیماران ارائه می‌شود.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان دماوند تأکید کرد: تأمین نیروی انسانی متخصص و متعهد، جذب آمبولانس‌های جدید، تجهیز امداد و پزشکی و راه‌اندازی پنج باند پد هلی‌کوپتری از برنامه‌هایی است که مورد پیگیری مجموعه اورژانس قرار دارد.
* اورژانس شهرستان دماوند نیازمند افزایش دو برابری نیرو است
همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی امام‌جمعه دماوند ضمن تقدیر از زحمات مسئولان اورژانس اظهار کرد: این شهرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر تهران-مشهد و محور مواصلاتی تهران به شمال، پذیرای مسافران زیادی است و لازم است که امکانات اورژانس در این شهرستان تقویت گردد.
وی افزود: همچنین جذابیت‌های توریستی سبب مسافرت بسیاری از بزرگان، علما و مراجع تقلید به شهرستان دماوند است که ممکن است افراد گاهی با مشکلات جاده‌ای مواجه شوند که با توجه به نزدیکی به پایتخت باید رسیدگی بیشتری به اورژانس این شهرستان صورت گیرد.
امام‌جمعه دماوند ادامه داد: اورژانس در شهرستان دماوند نیازمند افزایش نیرو از ۶۰ نفر به ۱۲۰ نفر است و تجهیز آمبولانس‌ها نیز باید مدنظر قرار گیرد و انجام این تجهیزات نیز به نفع پایتخت نیز می‌باشد.
فتاح دماوندی با اشاره به سفر وزیر بهداشت به شهرستان دماوند تصریح کرد: تأکید بنده در این سفر بر تجهیز امکانات دماوند و کاهش بار بیمارستان‌های تهران بود؛ زیرا به دلیل کمبود امکانات، آمبولانس‌ها در اختیار بیمارستان قرار می‌گیرند و پایگاه‌های اورژانس از وظایف خود بازمی‌مانند.
وی با تأکید بر اینکه ما در ازای جان هر یک نفر مسئولیم و در روز قیامت باید پاسخگو باشیم، خاطرنشان کرد: فعالیت امدادگران اورژانس بسیار مهم و با ارزش است و تقاضای ما از مسئولان استانی تکمیل کادر و تجهیز امکانات درمانی و آمبولانس در شهرستان دماوند است.
امام‌جمعه دماوند تصریح کرد: خوشبختانه راه‌اندازی «آی سی یو» در دماوند موجب کاهش اعزام بیماران به تهران شد و امیدواریم با راه‌اندازی سی تی اسکن و تجهیزات دیگر و حضور متخصصان بیش از این شاهد کاهش اعزام‌ها به تهران باشیم.
گفتنی است در این دیدار از بازنشسته زحمت‌کش اورژانس با سابقه کار ۳۵ ساله تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن