افتتاح و بهره‌برداری از گاز شهری در روستای اچونک دماوند

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند از افتتاح و بهره‌برداری از گاز شهری در روستای اچونک در دهه مبارک فجر خبر داد.
به گزارش تاررود، اصغر مهری با اشاره به افتتاح پروژه گاز شهری در روستای اچونک در شهرستان دماوند اظهار کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و پانصد میلیون تومان در ردهه مبارک فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی افزود: فعالیت اجرایی این پروژه از دو سال گذشته آغاز شد و با ۱۰ هزار مترمربع خط تغذیه، احداث ایستگاه و چهارهزار مترمربع شبکه‌گذاری مورد افتتاح قرار می‌گیرد.
رئیس اداره گاز شهرستان دماوند ادامه داد: این پروژه به‌منظور گازرسانی به ۲۰۰ خانوار در روستای اچونک اجرایی شده و با توجه به آمادگی اداره گاز دماوند، بهره‌برداری از آن در دهه مبارک فجر مد نظر قرار می‌گیرد و با نصب علمک از نعمت گاز بهره‌مند می‌شود.
مهری درخصوص روستاهایی که در حوزه دماوند فاقد گاز هستند تصریح کرد: با توجه به مصوبه مجلس تحت‌عنوان بند«ق» و در نظر گرفتن تعداد خانوار در روستاها، اگر هرعلمک کمتراز ۶ میلیون تومان هزینه برای دولت داشته باشد در دستور کار و اولویت اجرایی قرار می‌گیرد و در غیر این صورت در برنامه‌های آتی گنجانده خواهد شد.
وی بیان کرد: روستاهای سرخده و مغانک توسط امور مهندسان گازرسانی استان تهران درحال بررسی امور اجرایی هستند و روستاهای هاشمک و گرمابسرد جزء برنامه گازرسانی قرار دارد و ظراحی آن انجام شده است اما نیاز به مجوز اداره راه‌وشهرسازی برای خط لوله درجاده‌های مواصلاتی دارد.
رئیس اداره گاز شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: مکاتبات انجام شده در این خصوص با اخذ مجوز پیمانکار مشخص و گازرسانی به دو روستای مذکور اجرایی می‌شود.
مهری اظهار داشت: همچنین روستاهای عباس‌آباد و زره‌در نیز با وجود جمعیت کم، با پیگیری نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی به نتایج خوبی رسیده است به‌محض تامین اعتبارات و اخذ مجوز مد نظر قرار خواهد گرفت.
وی در مورد روستاهای هویر و دهنار بیان کرد: این روستاها به دلیل صعب‌العبور بودن جاده و مباحث بودجه‌ای احتمالا در آینده در دستور کار قرار می‌گیرد و استان تهران در این خصوص به دنبال برنامه‌ریزی است.
رئیس اداره گاز شهرستان دماوند از حدف خدمات مستمری در قبوض گاز خبر داد و گفت: طبق رای دیوان عدالت اداری، مقرر گردید که بند خدمات‌ مستمر که در قبوض گاز لحاظ شده بود، پس از حذف آبونمان حذف گردد که از بهمن‌ماه سال‌جاری انجام می‌شود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن