افراد توانمند و کارآفرین شهرستان دماوند در زمینه فروش محصولات صنایع‌دستی با مشکل مواجه‌ هستند/ ثبت‌نام ۱۵ نفر از کارآفرینان شهرستان دماوند در پایگاه اینترنتی حامی بانو

مسئول امور بانوان و خانواده استانداری تهران با بیان اینکه افراد توانمند و کارآفرین شهرستان دماوند در زمینه فروش محصولات صنایع‌دستی با مشکل مواجه‌ هستند، گفت: ۱۵ نفر از کارآفرینان شهرستان دماوند در پایگاه اینترنتی حامی بانو ثبت‌نام کرده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری تاررود، ثریا شارقی در نشست کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان دماوند در سالن جلسات شهید رجایی فرمانداری این شهرستان، ضمن تبریک دهه کرامت، به معرفی شخصیت حضرت معصومه (س) پرداخت و اظهار کرد: سفر ایشان به ایران به‌قصد دیدار برادر گرامیشان، حرکتی سیاسی و اجتماعی در آن زمان بودسابت ه است، اما برخی افراد به‌جای الگو قرار دادن این شخصیت والا، به دنبال الگو در کشورهای اروپایی و آمریکایی می‌گردند.
وی افزود: با توجه به بازدیدهای سال گذشته از دستاوردهای زنان کارآفرین و سرپرست خانوار در شهرستان دماوند، به‌یقین این افراد دارای توانمندی بسیاری به‌ویژه در رابطه با تولید صنایع‌دستی هستند، اما متأسفانه در زمینه فروش این محصولات با مشکل مواجه‌اند.
مسئول امور بانوان و خانواده استانداری تهران ادامه داد: مشکل فروش این محصولات فقط مختص به شهرستان دماوند نیست، بلکه به دلیل رکود اقتصادی در کشور این مسئله در سایر شهرها نیز به چشم می‌خورد.
شارقی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات روز افزون در دنیا، هماهنگی با این تغییرات و به‌روز کردن امور از ضروریات است، زیرا چاره‌ای جز همگام شدن با تغییرات دنیا نداریم که در غیر این صورت محکوم به شکست خواهیم شد.
وی تأکید کرد: به این منظور لازم است که فروش محصولات تولیدشده توسط بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار در بستر فضای اینترنت در کشور فرهنگ‌سازی شود تا افراد در کنار رسیدگی به امور خانواده، بتوانند به ارائه محصولات تولیدی خود بپردازند.
مسئول امور بانوان و خانواده استانداری تهران از راه‌اندازی سایت حامی بانو در این خصوص خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد ۱۵ نفر از کارآفرینان شهرستان دماوند در این سایت ثبت‌نام کرده‌اند و با بارگذاری محصولات خود می‌توانند در زمینه فروش آن‌ها اقدام کنند.
شارقی توضیح داد: راه‌اندازی این سایت در راستای حمایت ازبانوان آسیب دیده، بی‌سرپرست، بانوان معلول تحت سرپرستی بهزیستی، بانوان تحت حمایت کمیته امداد، بانوان زندانی و زندانیان آزادشده می‌باشد و امیدواریم این موضوع منجر به استقلال مالی این افراد شود.
* برپایی نمایشگاه عرضه محصولات در زمینه توانمندی‌های صادراتی کشور
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه عرضه محصولات در زمینه توانمندی‌های صادراتی کشور تصریح کرد: در این خصوص عده‌ای از تجار از سایر کشورها به بازدید از نمایشگاه تولیدات محصولات ما می‌پردازند و کارآفرینان و زنان سرپرست خانوار می‌توانند با ارائه محصولات خود، از این فرصت استفاده کنند.
مسئول امور بانوان و خانواده استانداری تهران ادامه داد: ما در راستای معرفی توانمندی‌های بانوان کارآفرین به دنبال تهیه کلیپ با این مضمون هستیم، اما متأسفانه در برخی از موارد با کم‌توجهی بانوان در این زمینه مواجه می‌شویم که امیدواریم توجه بیشتری در این خصوص داشته باشند.
گفتنی است مواردی مانند بیمه زنان کارآفرین، مشکلات مربوط به اخذ مجوز بهداشت برای محصولات تولیدی، نبود مکان دائمی برای فروش محصولات، بررسی موضوع مسکن فرهنگیان سرپرست خانوار و انجام مشاوره‌های حقوقی به این افراد، از مسائل مطرح‌شده در این نشست می‌باشد.
همچنین از جمله پیشنهادات مطرح‌شده توسط فرماندار شهرستان دماوند، در نظر گرفتن غرفه‌های مسجد جامع به‌عنوان محل فروش محصولات زنان کارآفرین و سرپرست خانوار و همچنین برپایی نشست ویژه با شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در خصوص شرایط اخذ مجوز بهداشت به این افراد بود.
در پایان این نشست مسئول امور بانوان و خانواده استانداری تهران به همراه معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند و همچنین مسئول امور بانوان فرمانداری این شهرستان، از کارگاه خیاطی بانوان کارآفرین، موزه مردم‌شناسی و مرکز فروش همیاران بهزیستی در شهر رودهن بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن