امکانات پیشرفته و مجهز برای ادامه تحصیل ۱۵ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی دماوند مهیا شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در جمع مشاوران تحصیلی آموزش و پرورش اعلام آمادگی این واحد دانشگاهی همراه با امکانات پیشرفته و مجهز برای ادامه تحصیل ۱۵ نفر هزار دانشجو خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تاررود، محمود صفری در جمع مشاوران تحصیلی آموزش و پرورش که همزمان با دهه کرامت و سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و در راستای تعامل سازنده دانشگاه و آموزش و پرورش در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد دماوند برگزار شد، تاریخچه کوتاهی از روند شکل گیری دانشگاه آزاد در دماوند ارائه داد.
وی وجود کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های پیشرفته در کنار سالن چند منظوره ورزشی و کلاس‌های مناسب آموزشی در این واحد دانشگاهی را یک مزیت برای دانش آموزان بومی شهرستان دماوند دانست و افزود: تاکنون و به دفعات مسئولان مختلف بلندپایه کشوری و دانشگاهی از این واحد جوان بازدید داشته‌اند و به اذعان اکثر آنها این امکانات و تجهیزات نه تنها در شرق استان تهران بلکه در کشور کم‌نظیر است تا جایی که به تازگی و طبق تفاهم نامه انعقاد شده، دانشجویان دانشگاه پردیس از امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد دماوند استفاده می‌کنند.
مهرداد پورفتحی، رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند در نشست نیز با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در دانشگاه، اظهار کرد: تجربه و خلاقیت باعث رشد و ارتقای جوامع می‌شوند.
وی با توجه به وجود مراکز مختلف دانشگاهی در شهرستان دماوند ادامه داد: لازم است با تعاملی سازنده بین دانشگاه‌های مختلف شهرستان، موضوع آمایش رشته‌های تحصیلی مطرح و بررسی شود تا دچار تعدد و تکثر در رشته‌های دانشگاهی نشویم.
وی با توجه به وجود حدود ۲۰۰ نخبه دماوندی در جای جای کشور و جهان افزود: جای شکر دارد که در شهرستان دماوند شاهد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نیستیم و امیدواریم با کمک مشاورین تحصیلی بهترین کمک را به ادامه تحصیل دانش آموزان بومی شهر شاهد باشیم.

مهدی ملک محمدی، معاون آموزشی دانشگاه آزاد واحد دماوند نیز با توجه به تفاهم نامه منعقده بین دانشگاه و آموزش و پرورش اظهار کرد: امیدواریم با شناخت ظرفیت‌های مختلف دو طرف بتوانیم در خدمت ارتقای وضعیت آموزشی شهرمان باشیم.
وی گفت: در هفته آینده و طبق بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، طرح «دانشگاه باز» را داریم که بر اساس آن درهای دانشگاه به روی بازدید کنندگان باز است و دانش آموزان به همراه والدین خود می‌توانند از واحد دماوند بازدید کنند.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد واحد دماوند ادامه داد: حضور ۱۰۳ استادان مجرب و توانمند عضو هیات علمی و ۴۰۰ استاد مدعو که برخی از آنها از استادان هیات علمی و گا‌ها استاد تمام دانشگاه‌های مطرح کشور نظیر دانشگاه تهران، امیرکبیر، شریف و غیره هستند، بهره‌گیری از نیروی تخصصی ۱۸۰ کارمند که ۹۰ درصد آنها بومی شهرستان دماوند هستند، وجود کتابخانه با حدود ۵۰ هزار جلد کتاب، امکان استفاده از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های پیشرفته واحد برای دانشجویان تنها بخشی از زیر ساخت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در دماوند است که آمادگی این واحد دانشگاهی برای ادامه تحصیل دانش آموزان با کیفیت مطلوب را میسر و آسان کرده تا این عزیزان در کنار خانواده و بدون نگرانی نسبت به وجود مخاطرات مختلف سفر به سایر شهر‌ها و تحمیل هزینه‌های بالای تردد و اسکان، ادامه تحصیل دهند.

حسن اسدالهی، معاون پژوهش و فناوری واحد دماوند هم با توجه به دستاوردهای علمی دانشگاه، گوشه‌ای از فعالیت‌های پژوهشی واحد را بازگو کرد و گفت: راه‌اندازی سیستم پاسخگویی اینترنتی به سوالات دانشجویان، دسترسی به مقالات علمی سایتهای مطرح جهان، کاربردی کردن طرح‌ها و پایان نامه‌های دانشگاهی، وجود هسته‌های فن‌آور، فعالیتهای چشمگیر تیم رباتیک و راهیابی آن به مسابقات بین المللی و امکان عضویت دانشجویان در آن، راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی در واحد و امکان برگزاری کارگاه‌های تخصصی ضمن خدمت برای کارکنان ادارات شهرستان دماوند از جمله فعالیت‌های حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه است.
در ادامه جلسه مشاوران تحصیلی آموزش و پرورش دماوند به بیان نظرات خود پرداختند و مسئولان حاضر در جلسه، با جمع بندی مباحث به سوالات پاسخ دادند.
در ادامه حاضرین از امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی، آموزشی، ورزشی و رفاهی دانشگاه بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن