اهدای ۱۳ مورد حکم مستمری بگیران صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در شهرستان دماوند/ وجود بیش از ۴ هزار پرونده بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر در شهرستان دماوند

مراسم اهدای ۱۳ مورد حکم مستمری بگیران صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان به میزبانی شهرداری آبسرد برگزار شد.
به گزارش تاررود، ناصر محمودی‌فرد فرماندار شهرستان دماوند در مراسم اهدای حکم مستمری بازنشستگان پیش از موعد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر اظهار کرد: بازنشستگی به معنای دست کشیدن از تلاش نیست بلکه ایجاد انگیزه‌ و بیانگر توجه و ایجاد امنیت از سوی دولت و نظام نسبت به این افراد است.
وی افزود: خدمات مربوط به بازنشستگی متعلق به همه مردم است و دولت در این خصوص توانسته ظرفیت بیشتری ایجاد کند.
فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: خوشبختانه تلاش‌ و توجه ویژه‌ای در این دولت نسبت به روستاییان وجود دارد و با توجه به اینکه اقتصاد کشور در دستان روستاییان و عشایر است شرایطی فراهم شده تا با کاهش پرداخت و شرایط سنی بهتر در کوتاه مدت بازنشست شده و از این فرصت استفاده کنند.
محمودی فرد گفت: این امر در زمره توفیقاتی است که دولت برای مردم به وجود آورده و مشابه مردم روستایی و عشایر در حوزه تلاش و کار در دنیا وجود ندارد که چرخ اقتصاد کشور را می‌چرخانند و ما به وجود آنها می‌بالیم.
وی با اشاره به تولیدات باغی و دستاوردهای کشاورزی در شهرستان دماوند به ویژه در شهر آبسرد تصریح کرد: این امر مرهون زحماتی است که روستاییان در طول سالیان انجام داده‌اند و امیدواریم که این خدمت کوچک در بخش بیمه انگیزه‌ای برای حفظ آنها در روستا شود.
فرماندار شهرستان دماوند اضافه کرد: روستاییان باید بدانند که در سنینی که با کاهش قدرت جسمی مواجه‌اند دولت به فکر آنها بوده و از آنها حمایت می‌کند، بنابراین وظیفه ما ایجاد بسترهایی است که این قشر زحمت‌کش بتوانند از خدمات بهتری بهره‌مند شوند.
محمودی‌فرد این مراسم را حرکتی نمادین خواند و بیان کرد: امیدواریم که این خدمات با کیفیت مطلوب‌تری به مردم به ویژه روستاییان و عشایر ارائه شود و همه مردم روستا بتوانند از این فرصت بهره‌مند شوند، ما نیز خود را خدمت‌گذار آنها می‌دانیم چرا که پایه‌های کشور مبتنی بر این افراد است.

*ماموریت اصلی نظام تامین اجتماعی، حفظ کرامت و تامین معیشت روستاییان است
همچنین در ادامه مهدی ابارشی مسئول بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان استان تهران با اشاره به پانزدهم مهرماه به عنوان روز ملی روستا و عشایر اظهار داشت: این نشست بسیار ارزشمند است و به نوعی از اقدامات خوب و تاثیرگذار نظام جمهوری اسلامی در توجه به روستاها و توسعه پایدار روستایی به شمار می‌رود.
وی افزود: ما خرسندیم که توانستیم با این اقدام علاوه بر تامین معیشت روستاییان، عشایر و شهرهایی با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر نقشی در تامین حفظ و کرامت آنها نیز داشته باشیم.
مسئول بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان استان تهران ادامه داد: در واقع برخورداری از تامین اجتماعی حق همگانی است و دولت مکلف به فراهم کردن زمینه برخورداری آحاد جامعه از محل منابع عمومی و مشارکت مردمی می‌باشد.
ابارشی با اشاره به عمر ۷۰ ساله تأمین اجتماعی در کشور تصریح کرد: در گذشته کارگران دولتی و خصوصی می‌توانستند به صورت اجباری از بیمه و مزایای آن بهره‌مند شوند و قشر غالب کشور از آن محروم بودند چرا که قانون تامین اجتماعی مبتنی بر شغل است.
وی اضافه کرد: امروز تنها ۳۰ درصد از افراد جامعه از مزایای تامین اجتماعی، بازنشستگی، ازکارافتادگی و مستمری برخوردارند و اکنون خدا را شاکریم که خدمتی عرضه شده که روستاییان و عشایر نیز مانند کارمندان بتوانند از مستمری بازنشستگی استفاده کنند و این اولین ثمره قانون اساسی جمهوری اسلامی و نشانگر توجه ویژه دولت و نظام جمهوری اسلامی به روستاها است.
مسئول بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان استان تهران با بیان حفظ کرامت و تامین معیشت روستاییان به عنوان ماموریت اصلی نظام تامین اجتماعی عنوان کرد: خدمات صندوق بیمه کشاورزی، روستاییان و عشایر از سال ۸۴ آغاز شده است و در واقع پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات شایسته‌ای با نگاه حمایتی ارائه شده که تغییر جهت دولت بر اساس قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی از حوزه های حمایتی به بیمه‌ای بسیار قابل تقدیر است.
ابارشی خاطرنشان کرد: در سالیان گذشته مهاجرت به شهرها به دلیل نبود امنیت خاطر و نگرانی برای آینده صورت می‌گرفت و امروز نیز جوانان میلی به ماندن در روستاها ندارند که این امر به دلیل مسایلی مانند نبود تامین اجتماعی بود.
وی تاکید کرد: در واقع خدمت دولت در قالب بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مهاجرت معکوس را هدف قرار داده و امروز شاهد بازنشستگی ۱۰۰ هزارنفر در سطح کشور هستیم و مسلما اگر از زمان آغاز این طرح استقبال بیشتری صورت می‌گرفت شاهد بازنشستگی یک‌میلیون روستایی و عشایر بودیم.
مسئول بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان استان تهران یادآور شد: در این رابطه بار مالی سنگینی به دولت اعمال شد اما مجاهدانه مصوبه مجلس شورای اسلامی را در بحث برنامه ششم توسعه پذیرفت و امروز شاهد اعطای احکام بازنشستگی این افراد هستیم.

*وجود بیش از ۴ هزار پرونده بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر در شهرستان دماوند
محمدرضا قربانی مسئول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستایی و عشایر شهرستان دماوند از استقبال روستاییان در این شهرستان از صندوق بیمه روستایی و عشایر خبر داد و گفت: در حال حاضر چهار هزار و ۲۰۰ پرونده در این خصوص در شهرستان دماوند موجود است و خوشبختانه نسبت به سال گذشته با رشد جذب ۵۰ درصدی مواجه بودیم.
وی ادامه داد: همچنین ۴۸ پرونده متقاضی در خصوص بازنشستگی پیش از موعد موجود است که امروز شاهد اهدای حکم ۱۳ مورد از آن هستیم و مابقی نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.
مسئول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستایی و عشایر شهرستان دماوند در خصوص میزان مستمری این افراد تصریح کرد: دو سوم از سطح درآمد این افراد به منظور مستمری بازنشستگی در نظر گرفته شده است و در هم اکنون تعداد ۳۵ نفر مستمری ناشی از فوت، ۱۶ نفر در خصوص ازکارافتادگی و ۱۳ مورد اهدای حکم بازنشستگی در شهرستان دماوند وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن