برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی در شهرستان دماوند برگزار می‌شود

به مناسبت روز جهانی تربیت بدنی و هفته ملی سلامت بانوان، برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی در شهرستان دماوند برگزار می‌شود.
به گزارش تاررود، شاهرخ جهانشاهی معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند در نشست هماهنگی روز جهانی تربیت بدنی و هفته ملی سلامت بانوان اظهار کرد: همه ساله پایان مهرماه با عنوان هفته سلامت بانوان نامگذاری شده است و با توجه به اینکه جامعه امروز به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود شاهد کم‌تحرکی در بین افراد هستیم که تاثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی بسیار زیاد است.
وی افزود: برنامه‌ریزی‌های این نشست صرفا محدود به این هفته نیست بلکه می‌تواند سرآغازی باشد تا تداوم آن موجب نهادینه شدن و فرهنگ‌سازی ورزش به ویژه برای بانوان باشد که رسالت فرزند پروری و ایجاد نشاط در جامعه را بر عهده دارند.
معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند افزایش صبر و استقامت و برخورد با آسیب‌های اجتماعی را ارمغان ورزش نام برد و ادامه داد: نقش خانواده در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه استفاده از مواد مخدر بسیار موثر است و با توجه به اینکه بانوان بیش از نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند می‌توانند تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌ها داشته باشند.
جهانشاهی با بیان شعار هفته سلامت تحت عنوان «ورزش نسخه رایگان سلامت زنان» گفت: بر اساس محورهای مطرح شده و شعار هفته سلامت، برنامه‌ریزی‌هایی در سطح شهرستان دماوند صورت گرفته که به آن پرداخته می‌شود که از جمله آن موضوع ورزش همگانی است که بدون نیاز به تدارکات خاص و تنها با هماهنگی می‌توان آن را گسترش داد.
وی با اشاره به تاریخچه ورزش در ایران تصریح کرد: انجام ورزش و تعلیم و تربیت از دوران ایران باستان مورد تاکید قرار داشت و در خصوص سوارکاری، تیراندازی، شنا و آمادگی جسمی به جهت بروز جنگ‌های مختلف فعالیت‌هایی انجام می‌شد، امروزه نیز باید ورزش مورد توجه قرار گیرد تا دانش‌آموزان ما در آینده با مشکل اضافه وزن مواجه نشوند.
معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند ورزش را از موضوعات مورد نیاز در جامعه امروز نام برد و فرهنگ‌سازی در این خصوص را اقدامی در راستای جلوگیری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی برشمرد.

همچنین در ادامه این نشست لیلا زعفرانی مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان دماوند اظهار داشت: برنامه‌های هفته ملی سلامت بانوان با هدف اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی گروه‌های مختلف جامعه به ویژه بانوان مد نظر قرار دارد و شهرستان دماوند نیز با هماهنگی میان ادارات ورزش و جوانان، شبکه بهداشت و درمان، بهزیستی، هلال احمر، کمیته امداد و امور بانوان و خانواده فرمانداری به اجرای آن می‌پردازد.
وی افزود: به این ترتیب برنامه‌های پیشنهادی ما شامل همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر آبسرد با همکاری شهرداری‌های آبسرد و کیلان، همایش پیاده‌روی بانوان در شهرستان دماوند از میدان امام خمینی(ره) تا پارک کوثر، برگزاری مسابقات دارت و تیر اندازی بین ادارات، سمینار نقش ورزش و تربیت بدنی در سلامت روح و روان، پیشگیری از اعتیاد و برگزاری ورکشاپ‌های مختلف در ادارات است.
مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان دماوند ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه ۲۴ مهرماه روز ملی پارالمپیک نام‌گذاری شده تصمیم بر اجرای مسابقاتی در مدرسه استثنایی جیلارد داریم که در این هفته برگزار می‌شود.
زعفرانی اضافه کرد: روز ۲۵ مهر ماه با عنوان نقش فعالیت جسمانی در پیشگیری از ناباروری بانوان نامیده شده که شاهد برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بانوان مراجعه‌کننده به مراکز بهداشتی درمانی خواهیم بود.
وی از نواخته شدن زنگ ورزش به صورت همزمان در مدارس در روز ۲۶ مهرماه با عنوان روز تربیت بدنی و با شعار نقش زنان به عنوان پیشگام و الگوی مشارکت خانواده خبر داد که دانش‌آموزان به مدت ۱۵ دقیقه در محوطه حیاط مدرسه به انجام ورزش همگانی می‌پردازند.
مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان دماوند اشاره‌ای به برنامه روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه کرد و گفت: در این روز سلامت روان و نقش ورزش در سلامت روانی و اجتماعی مورد توجه قرار دارد و همایش پیاده‌روی بانوان در شهر دماوند انجام می‌شود.
زعفرانی تصریح کرد: در روز جمعه ۲۸ مهر نیز شرکت در نماز جمعه و اجرای برنامه‌های مخصوص در این زمینه را در دستور کار داریم و در نهایت امیدواریم نقش ورزش در سلامت بانوان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با توجه به برگزاری مسابقات کاراته بانوان در روزهای اخیر با شرکت ۶۴ نفر از کاراته‌کاها از شهرستان دماوند و مدال‌آوری ۲۴ نفر از این افراد بیان کرد: خوشبختانه در طول سال‌های اخیر برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای سلامت جسمانی بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی انجام شده و استقبال خوبی از کلاس‌های آموزشی ورزشی از سوی بانوان صورت گرفته است.
مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: انتظار ما افزایش تعداد سالن‌های ورزشی برای بانوان در سطح شهرستان دماوند است و امیدواریم روند پیشرفت فیزیکی سالن ورزشی بانوان که در پارک مهک کلنگ‌زنی شده بود رو به افزایش باشد چرا که متاسفانه سالن ویژه‌ای برای بانوان در شهرستان وجود ندارد و تنها باشگاه‌های خصوصی در این زمینه فعالیت می‌کنند.
زعفرانی خاطرنشان کرد: همچنین از ۲۷ مهرماه استخر ولیعصر مجددا آغاز به کار خواهد کرد و برنامه‌های ویژه‌ای برای بانوان در نظر گرفته است که امیدواریم شاهد استقبال افراد در این زمینه باشیم.
وی حضور بانوان در هیئت کوهنوری را در حد مطلوب خواند و بیان کرد: نیمی از کوهنوردان شهرستان دماوند در هیئت کوهنوری را بانوان تشکیل می‌دهند که این موضوع جای خوشحالی دارد.
مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان دماوند پیاده‌روی را به عنوان بهترین ورزش هوازی برشمرد و با توجه به افزایش بیماری‌هایی چون پوکی استخوان، مشکلات قلبی، عروقی، چاقی و فشار خون ۲۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه را از موارد مهم و ضروری برای بانوان نام برد.

*ورزشکاران شهرستان دماوند موفق به کسب ۱۲۰ مدال رنگانگ در مسابقات آینده‌سازان استان تهران شدند
در ادامه این نشست، احمد یزدانی مسئول امور ورزشی و اماکن اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند اظهار کرد: خوشبختانه شهرستان دماوند برای اولین بار میزبان مسابقات آینده سازان استان تهران با حضور ورزشکارانی از فیروزکوه، پردیس و رودهن بود که شهرستان دماوند موفق به کسب ۱۲۰ مدال رنگانگ شد و به عنوان رتبه اول در منطقه دو استان تهران انتخاب شد که مایه افتخار ما است.
وی افزود: اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان و هفته تربیت بدنی برنامه‌ریزی‌های را مد نظر قرار داده که از این میان می‌توان به برگزاری مسابقات ویژه دانش‌آموزان استثنایی با همکاری اداره بهزیستی در استادیوم تختی، نواخته شدن زنگ ورزش در روز ۲۶ مهرماه با هماهنگی یکی از مدارس و انجام ورزش صبحگاهی مشترک در برخی مدارس با حضور مربیان سطح شهرستان اشاره کرد.
مسئول امور ورزشی و اماکن اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند ادامه داد: خوشبختانه مسابقات طناب‌کشی و دارت در طول سال توسط برخی‌ از ادارات برگزار می‌شود که در این هفته از مدارس و سایر نهادها دعوت می‌کنیم که در صورت تمایل به برگزاری مسابقه در این رشته‌های ورزشی اعلام آمادگی کنند.
یزدانی از حضور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند در نماز جمعه این هفته شهرستان خبر داد و گفت: در روز ۲۸ مهرماه عملکرد سال ۹۶ و مسابقات انجام شده در سال جاری عنوان می‌شود که با تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار و غبارروبی شهدای گمنام همراه خواهد بود.
وی انجام تست رایگان سلامت مربیان و ورزشکاران با همکاری درمانگاه جیلارد و شبکه بهداشت و درمان، برگزاری مسابقات مشارکتی دو و میدانی و دوچرخه سواری با همکاری اداره آموزش و پرورش در طول این هفته و برگزاری مسابقه خانوادگی با همکاری هیئت ورزش‌های بومی محلی در یکی از روستاهای شهرستان دماوند را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت بانوان و تربیت بدنی در این شهرستان برشمرد.
مسئول امور ورزشی و اماکن اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند از برگزاری مسابقات اسکیت و تنیس روی میز برای بانوان و آقایان در قالب ادارات خبر داد و برگزاری مسابقه فوتسال و والیبال را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.
گفتنی است که برگزاری همایش بانوان با همکاری شبکه بهداشت و درمان و امور بانوان فرمانداری شهرستان دماوند در روز ۳۰ مهرماه، انجام مسابقات ورزشی ویژه معلولان و کودکان استثنایی، زنگ ورزش و نرمش در مدارس و اعزام مربیان ورزشی در روز ۲۴ مهر به مدارس از مصوبات این نشست بود.
همچنین برگزاری پیاده‌روی بانوان در دماوند، برگزاری مسابقات دارت و طناب‌کشی در ادارات و برپایی جشنواره غذای سالم و سنتی همزمان با برگزاری مسابقات در هنرستان زینبیه جیلارد از دیگر مصوبات در نشست سلامت بانوان و تربیت بدنی در شهرستان دماوند بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن