برپایی دومین نمایشگاه عکس تصویر فردا در دماوند

دومین نمایشگاه عکس تصویر فردا همراه با رونمایی از ۴۰ اثر هنری در مجتمع فرهنگی و هنری کوثر شهر دماوند با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان گشایش یافت.

به گزارش تاررود، میثم توکلی، مسئول آموزشگاه عکاسی تصویر فردا از برپایی نمایشگاه عکس هنرجویان و عکاسان دماوندی در شهر دماوند خبر داد و اظهار کرد: در این نمایشگاه ۴۰ اثر از عکاسان شهرستان دماوند به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: مد نظر است که در هر فصل اقدام به برپایی نمایشگاهی به صورت گروهی کنیم تا آثار هنرجویان دماوندی به نمایش گذاشته شود.

مسئول آموزشگاه عکاسی تصویر فردا ادامه داد: موضوع این نمایشگاه آزاد بود اما در نظر داریم که برای پیشرفت فرهنگ عکاسی در شهر دماوند پایگاهی برای دوست‌داران عکاسی وجود داشته باشد تا آثارشان را ارائه کرده و نمایشگاه‌های تخصصی‌تر برپا شود.

توکلی خاطرنشان کرد: ۳۰ هنرجو و عکاس در این نمایشگاه شرکت داشته و ۱۰ نفر نیز پیشکسوت شرکت کردند و هنرجویان در کنار استادانی مانند امجدی، هادی آصفی حضور داشتند.

مسئول آموزشگاه عکاسی تصویر فردا از نبود انجمن عکاسی به عنوان یکی از مشکلات عکاسان در دماوند نام برد و تصریح کرد: عکاسان زیرمجموعه انجمن سینماگران جوان هستند ولی در حال حاضر این انجمن فعالیتی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد؛ اخیرا استاد هادی آصفی برای سرپرستی انجمن به استان معرفی شدند که در صورت ارائه حکم، انجمن عکاسی نیز فعال می‌شود.

توکلی اظهار داشت: عکاسان دماوند به صورت رسمی پایگاهی ندارند و پایگاه آنها آموزشگاه خصوصی تصویر فرداست؛ همچنین در مسابقه استانی سازمان بسیج، ۵۰ درصد از جوایز تهران به عکاسان تصویر فردا اختصاص یافت و از ۱۰ جایزه اهدا شده، ۵ جایزه به این افراد تعلق گرفت.

وی تاکید کرد: وجود انجمن موجب سازماندهی بهتری خواهد شد و عضویت در آن مزایایی به همراه خواهد داشت، همچنین یکی دیگر از مشکلات در شهرستان دماوند، نبود گالری مناسب است و این مکان حاضر نیز از نور کافی برخوردار نیست.

مسئول آموزشگاه عکاسی تصویر فردا بیان کرد: می‌توان با ساماندهی هزینه‌های اضافی، فرهنگ‌سرای مناسبی در دماوند راه‌اندازی کرد.

گفتنی است که این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز به غیر از روزهای تعطیل پذیرای علاقمندان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن