برپایی نمایشگاه دائمی دستاوردهای زنان روستایی و عشایری در شهرستان دماوند/ این نمایشگاه با وجود ۱۷ غرفه در اختیار بانوان فعالیت می‌کند

رئیس اداره ترویج و هماهنگی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از برپایی نمایشگاه دائمی دستاوردهای زنان روستایی و عشایری در این شهرستان خبر داد و گفت: این نمایشگاه با وجود ۱۷ غرفه در اختیار بانوان فعالیت می‌کند.

به گزارش تاررود، رازقه غلامرضایی در نشست هماهنگی امور بانوان به مناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اداره جهاد کشاورزی، برگزاری نمایشگاه دائمی دستاوردهای زنان روستایی و عشایری است که با توجه به قابلیت و توانمندی بسیار خوب شهرستان دماوند، برخی از نمایشگاه‌ها به صورت چند روزه برپا می‌شد و بانوان نمی‌دانستند که محصولات خود را چگونه و در چه جایی ارائه کنند، از این رو این امر مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا با همکاری رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند سوله‌ای به صورت مشارکتی در اختیار بانوان قرار گرفت که افراد در مجموع ۱۷ غرفه به فعالیت می‌پردازند.

رئیس اداره ترویج و هماهنگی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ادامه داد: دماوند شهرستانی توریستی است و از این رو باید جایگاه خاصی برای نشان دادن توانمندی‌ها در زمینه صنایع‌دستی، تولیدات کشاورزی و سایر موارد داشته باشد و با همکاری افراد به صورت مستمر به این موضوع خواهیم پرداخت.

غلامرضایی خاطرنشان کرد: افراد غرفه‌دار عضو صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی هستند و از قبل آموزش‌هایی در زمینه بازاریابی، بسته‌بندی محصولات و تولید محصول سالم و بهداشتی با همکاری مرکز تحقیقات منابع طبیعی و اداره جهاد کشاورزی دیده‌اند.

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، موضوع اقتصاد مقاومتی است؛ ما هر ساله شاهد سبز کردن گندم به صورت سنتی هستم که پس از ۱۳ روز سبزه‌ها در طبیعت رها می‌شود، در حالی که این دانه‌های گندم تعداد زیادی از افراد را سیر می‌کند.

رئیس اداره ترویج و هماهنگی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند اضافه کرد: ما امسال در نظر داریم که نعنا فلفلی و سبزی خوردن در قالب گلدان‌های کوچک طراحی کنیم که این امر هم زمینه‌ای برای ایجاد اشتغال بانوان شده و هم موجب فرهنگ‌سازی می‌شود، چرا که با کشت نعنا پس از ایام نوروز در حیاط منازل می‌تواند مورد کشت قرار گیرد.

غلامرضایی گفت: جشنواره آبزیان نیز از دیگر مواردی است که در صورت برنامه‌ریزی اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن