برگزاری آیین تکریم و معارفه فرمانده پلیس‌راه محور دماوند- فیروزکوه

آیین تکریم و معارفه فرماندهان قدیم و جدید پلیس‌راه دماوند- فیروزکوه با حضور مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری دماوند برگزار شد.

به گزارش تاررود، در این مراسم، فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران، معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند، جانشین و مسئول دفتر نماینده‌ولی‌فقیه در فرماندهی انتظامی شهرستان دماوند، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند، رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند و شماری از مسئولان ادارات و شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی این شهرستان حضور داشتند.

بر این اساس، محمدرضا محمودی فرمانده سابق پلیس‌راه جاجرود در محور تهران – آبعلی به عنوان فرمانده جدید پلیس‌راه دماوند – فیروزکوه معرفی گردید.

همچنین علی نیک‌روش، فرمانده سابق پلیس‌راه دماوند – فیروزکوه پس از دو سال و هشت ماه خدمت در این یگان به عنوان فرمانده جدید پلیس‌راه جاجرود معرفی شد.

شاهرخ جهانشاهی معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند در این مراسم اظهار کرد: سرهنگ علی نیک‌روش در طول مدت خدمت خود در این شهرستان، مولفه‌های یک مدیر در زمینه جسارت و جرات، تصمیم‌گیری، مشارکت، مسئولیت‌پذیری را داشته و خوشبختانه در کار خود موفق بودند.

وی افزود: بر اساس نظریات مدیریت نو کلاسیک آنچه که مهم است توجه به نیرو و پرسنل زیردست می‌باشد که ایشان این موضوعات را به نحو احسن انجام دادند؛ چرا که وقتی توجه به همکاران و زیرمجموعه صورت گیرد کارایی بیشتر و موثرتر خواهد بود و همکاری و هماهنگی سرهنگ نیک‌روش با پرسنل و مدیران اجرایی در شهرستان دماوند بسیار مناسب بود.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: سرهنگ نیک‌روش از فرماندهی دماوند-فیروزکوه به جاجرود منتقل شدند اما همچنان در حوزه شهرستان دماوند فعالیت دارند و به نوعی در محور آبعلی به خدمت می‌پردازند؛ همچنین سرهنگ محمودی نیز در پلیس‌راه جاجرود فعالیت می‌کردند که به شهرستان دماوند منتقل شدند و انسانی وارسته و کارآمد هستند.

جهانشاهی بیان کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و بروز بحران در سال گذشته در دو محور مواصلاتی، اقداماتی توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شد اما بر اساس دستورالعمل استانداری تهران، این آمادگی باید بیشتر باشد و نقش پلیس‌راه در این خصوص در زمینه اطلاع‌رسانی به موقع به مسافران و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها بسیار موثر است.

وی در خصوص پلیس‌راه آبعلی تصریح کرد: وقتی بحث جاجرود مطرح می‌شود یک شهرستان جدایی است و معمولا این موجب سختی در هماهنگی می‌شود اما اگر بتواند به نوعی تحت پوشش شهرستان دماوند قرار گیرد هماهنگی بهتری در سطح این شهرستان صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: آنچه که از انسان باقی می‌ماند عمل صالح و عملکرد درست است و سرهنگ نیک‌روش آن را در شهرستان دماوند از خود به یادگار گذاشتند و امیدواریم در این مسیر موفق باشند.

همچنین در ادامه این نشست سرهنگ سیاوش محبی، فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران اظهار کرد: نظامیان سوگند یاد می‌کنند که هر جا از سرزمین ایران اسلامی نیاز به خدمت به هموطنان داشته باشد حاضر به خدمت هستند و بنده نیز در طول ۲۳ سال خدمت در چهار استان کشور خدمت کردم.

وی افزود: خدمت شبانه‌روزی پرسنل نیروی انتظامی و پلیس‌راه تنها با هدف رفاه و آسایش و تامین امنیت آحاد مردم است؛ ارائه خدمت به مردم یکی از بزرگترین افتخارات کارگزاران نظام جمهوری اسلامی است و هیچ عبادتی بالاتر از این نمی‌باشد.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران ادامه داد: نیروی انتطامی به لطف خداوند متعال با داشتن چنین مدال افتخاری در بین مردم از مقبولیت و مشروعیت بی‌نظیری برخوردار است و امروز پلیس یک دستگاه ثروتمند و قدرتمندی است که ثروت آن عبارت است از اعتماد مردم به پلیس.

محبی خاطرنشان کرد: رفتار مقتدرانه توام با اخلاق‌مداری لازمه پلیس موفق در جامعه اسلامی است و یکی از عرصه‌هایی که به شدت نیازمند مشارکت و همکاری عمومی است حوزه ترافیک و پیشگیری از تصادفات رانندگی می‌باشد.
وی تاکید کرد: در حوزه ترافیک شهرستان دماوند با توجه به این که یکی از وسیع‌ترین حوزه‌ها در بحث ترافیک در شرق استان تهران و جاده‌های برون‌شهری به شمار می‌رود با مدیریت خوب فرماندار این شهرستان و کلیه ارگان‌های درون و برون‌سازمانی مشکلی وجود ندارد.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران تصریح کرد: به لطف خداوند متعال جاده‌های برون‌شهری حوزه دماوند بر اساس آمار هشت‌ماهه پزشکی قانونی نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد کاهش در تصادفات داشته است و رتبه دوم را در شرق استان تهران به خود اختصاص داده که با همکاری همه افراد این موفقیت کسب گردید.

محبی یادآور شد: جابجایی این دو فرمانده پلیس‌راه با توجه به تمام شدن حکم آنها و فرمایش مقام معظم رهبری که فرموند:« ازتحول نترسید بلکه استقبال کنید.» صورت گرفت.

وی اضافه کرد: محور هراز تحت حوزه سرزمینی شهرستان دماوند است و دو نقطه برف‌گیر در آن واقع شده و با مشکل حوزه راهداری مواجه است.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران خاطرنشان کرد: به لطف خداوند متعال در حوزه انتظامی شرق استان تهران با مدیریت سردار ناظری، نیروی انتظامی یک‌پارچه شده است و این نشان از تدبیر و مدیریت ایشان است که در کل شرق استان تهران بر اساس آمار هشت ماهه شاهد ۲۱ درصد کاهش تصادفات بودیم و شاید اکثر استان‌ها با روند افزایش تصادفات فوتی مواجه بوده باشند.

همچنین سرهنگ علی نیک‌روش، فرمانده جدید پلیس‌راه جاجرود اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری سوانح و تصادفات جاده‌ای است.

وی افزود: حوزه پلیس‌راه ماموریت بسیار خطیر و سنگینی دارد که حفظ جان شهروندان و مسافران در جاده‌ها است؛ به ویژه پلیس‌راه دماوند که در محور اصلی شرق تهران-شمال واقع شده و حدود ۳۸۰ کیلومتر حوزه راه فرعی، بزرگراه و اصلی است و این امر نشان از اهمیت پلیس‌راه در شهرستان دماوند دارد.

فرمانده جدید پلیس‌راه جاجرود ادامه داد: در اکثر اوقات شاهد مسدود شدن محور چالوس و هراز بودیم در حالی که تنها محوری که تردد در آن انجام می‌شد محور دماوند و فیروزکوه به عنوان جایگزین بود.

نیک‌روش از صیانت و آموزش پرسنل در خصوص تکریم ارباب‌رجوع در طول مدت دو سال و هشت‌ماه خدمت خود در شهرستان دماوند به عنوان عملکرد خود در حوزه درون‌سازمانی نام برد و گفت: در حوزه برون‌سازمانی نیز پلیس‌راه دماوند در طول این مدت هر سال نسبت به سال قبل برابر با آمار پزشکی قانونی شاهد کاهش تصادفات فوتی بوده است و این امر مرهون تعامل و همکاری کلیه همکاران و مسئولان می‌باشد.

وی بیشترین تردد را در مدت خدمت خود در حوزه استحفاظی دماوند برشمرد و بیان کرد: هر آمدنی را رفتنی است و در این مدت خدمت هدف بنده رضایت خداوند متعال بوده است.

در ادامه این نشست، سرهنگ محمدرضا محمودی، فرمانده جدید پلیس‌راه دماوند-فیروزکوه اظهار داشت: بنده در طول سال ۹۰ تا ۹۲ به عنوان جانشین پلیس‌راه دماوند در خدمت این شهرستان خدمت می‌کردم و امیدوارم که با استعانت از خداوند و همکاری و تعامل با مسئولان بتوانیم گام مفیدی در جهت ارتقای ایمنی و ترافیکی جاده‌های برون‌شهری شهرستان دماوند برداشته و شاهد کاهش تلفات سوانح ترافیکی باشیم.

شایان ذکر است که در پایان این مراسم قرائت حکم صورت گرفته و از زحمات سرهنگ نیک‌روش تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن