برگزاری مانور امدادی و خدماتی شهرداری دماوند ویژه طرح زمستان سال ۹۶/ آمادگی ۸۰ دستگاه خودرو برف‌روب و امدادی در شهر دماوند

جانشین ستاد مدیریت بحران شهرداری دماوند از برگزاری مانور امدادی و خدماتی شهرداری دماوند ویژه طرح زمستان سال ۹۶ و آمادگی ۸۰ دستگاه خودرو برف‌روب و امدادی خبر داد.

به گزارش تاررود، سیدکمال سادات اظهار کرد: با توجه به نشست‌های متعدد در حوزه مدیریت بحران بر این شدیم که رژه خودروهای امدادی را برگزار کنیم و در این راستا شاهد حضور بیش از ۸۰ دستگاه خودرو برف روب و امدادی سبک و سنگین بودیم.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان دماوند و شهر دماوند زیر نظر بخش مرکزی هستند و راه‌های مواصلاتی فیروزکوه و هراز هم در این میان وجود دارد تعاملی با دستگاه‌های امدادی انجام شد تا بتوانیم برنامه‌ریزی دقیقی در مورد راه‌های مواصلاتی و از جمله حوزه شهری دماوند انجام دهیم.

جانشین ستاد مدیریت بحران شهرداری دماوند ادامه داد: شهرداری دماوند در سال جاری بیش از دو هزار تن نمک به جهت استفاده در فصل زمستان پیش بینی کرده که این نمک با شن مخلوط می‌شود تا آسیب کمتری به تاسیسات شهری، جداول و فضای سبز وارد کند.

سادات اضافه کرد: همچنین حدود ۶۰ نفر در حال حاضر به جهت ارائه خدمات ساماندهی شدند و چنانچه نیاز به نیروی بیشتری باشد از حوزه پیمانکاران نیز استفاده خواهد شد.

وی در خصوص استقرار اکیپ‌های طرح زمستانه تصریح کرد: یکی از اکیپ‌ها در منطقه مشا به دلیل سخت بودن شرایط آن مستقر شده است؛ همچنین در حوزه مرکز شهر نیز دو اکیپ و در حوزه گیلاوند نیز دو اکیپ دیگر مستقر خواهند بود.

جانشین ستاد مدیریت بحران شهرداری دماوند خاطرنشان کرد: از دیگر اموری که در سال جاری مد نظر قرار گرفته است، ایجاد سایت‌های مختلف در سطح شهر به وسیله داربست به جهت دپوی شن و نمک و استفاده شهروندان است، علاوه بر اینکه حدود ۱۰۰ مخزن نمک نیز در جاهای مختلف برای استفاده مردم قرار داده شده است.

سادات بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته در سطح شهر دماوند بحرانی وجود نداشت و بحران‌های به وجود آمده مربوط به حوزه مواصلاتی و در حوزه اداره راه بود که با تعامل شهرداری با اداره راه و شهرسازی به حل مشکلات پرداختیم و امسال نیز همکاری لازم را خواهیم داشت.

وی در خصوص ارائه خدمات به روستاها گفت: ما با تعامل با روستاهایی مانند چنار شرق که در حوزه شهرداری دماوند قرار دارند به ارائه خدمت می‌پرداریم اما سایر حوزه‌ها در محدوده خدمات اداره راه و شهرسازی قرار دارند.

جانشین ستاد مدیریت بحران شهرداری دماوند اذعان داشت: با توجه به وسعت حوزه شهری دماوند، لازم است که شهروندان قدری در حوزه برف روبی صبوری کنند چرا که از زمان آغاز نزولات آسمانی به ویژه بارش برف، نیروهای ما آماده باش هستند و مسیرها با توجه به اولویت از جمله مراکز امدادی و بیمارستان‌هاخدمات رسانی می‌شوند و پس از آن مسیرها و خیابان‌های فرعی مد نظر قرار می‌گیرند، اما شهروندان می‌توانند با استفاده از شماره تماس ۱۳۷، ۷۶۳۲۶۱۶۱ و ۷۶۳۱۹۹۰۹ در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز مشکلات موجود در زمینه خدمات رسانی را اعلام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن