برگزاری مانور مدیریت بحران در هفته آینده/ دپوی ۱۰۰ تن نمک توسط شهرداری دماوند برای فصل زمستان

نشست مدیریت بحران شهر دماوند با حضور جمعی از مسئولان با هدف هماهنگی همه جانبه دستگاه‌های خدماتی این شهر برگزار شد.
به گزارش تاررود، عباس صفری شهردار دماوند از برگزاری مانور مدیریت بحران در هفته آینده در این شهر خبر داد و اظهار کرد: به لحاظ اهمیت موضوع و سخت اجرا شدن برخی تصمیم‌گیری‌ها در زمان بحران، تصمیم بر ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های خدماتی و اجرایی به جهت تاثیر در زمان حادثه اتخاذ شد.
وی افزود: مدیریت این امر بر عهده شهرداری دماوند است تا حوزه‌های مختلف با ذکر شماره تماس و راه ارتباط با آنها شناسایی و هماهنگ شوند.
شهردار دماوند ادامه داد: همچنین در حوزه وسایل نقلیه و نیروهای انسانی مقرر شد فیلم‌نامه‌ای برای این مانور پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شود تا وظایف دستگاه‌های اجرایی در زمان وقوع بحران مشخص شده و با سنجش آمادگی نیروها، توانایی آنها مورد بررسی و نواقص موجود برطرف شود.
صفری تصریح کرد: به این منظور روز پنجشنبه سناریوی مانور مورد بررسی قرار می‌گیرد و روز دوشنبه هفته آینده در بین همه مجموعه خدمات‌رسان شهر دماوند اجرایی خواهد شد.
وی در خصوص وظایف شهرداری در زمان بحران گفت: دپوی ۱۰۰ تن نمک، برف‌روبی و زه‌کشی آب‌های سطحی از جمله وظایف اصلی شهرداری است و به همین منظور فضاهایی به عنوان ایستگاه نمک در نقاط بحرانی به صورت چادر در نظرگرفته شده است تا درمواقع ضروری در دسترس افراد قرار گیرد.
شهردار دماوند اضافه کرد: به این منظور سطل‌های نمک به تعداد کافی در سطح شهر در نظر گرفته شده است که حاوی بسته‌های نمک هستند.
گفتنی است بررسی وضعیت تجهیزات ماشین‌آلات برف‌روبی، استفاده از محلول با هدف آسیب کمتر به محیط زیست، استفاده از مساجد به عنوان محل استقرار موقت در زمان بحران و موضوعاتی چون سوخت، تامین غذا و پارکینگ از جمله موارد مطرح شده توسط صفری در این نشست بود.

همچنین در ادامه این نشست جعفر نورمحمدی، نماینده مدیریت بحران فرمانداری شهرستان دماوند با اشاره به اسکان اضطراری چهارهزار نفر در سال گذشته در این شهرستان اظهار داشت: لازم است که لیست کشیک ادارات و شماره تماس افراد کشیک به صورت ماهانه تهیه شده و به فرمانداری شهرستان دماوند ارسال شود و دپوی پتو، آمادگی دستگاه‌ها، خودروهای کمک‌رسان و پاسخگویی مسئولان درزمان بحران مورد بررسی قرارگیرد.
وی بیان کرد: در زمان بحران با قطع شدن برق اختلالاتی در خدمات‌رسانی ایجاد می‌شود و قطعی مخابرات و آب را نیز به همراه خواهد داشت و در این زمان اداره مخابرات تنها ۱۲ ساعت قادر به ارائه خدمات است.
همچنین نماینده مدیریت بحران فرمانداری شهرستان دماوند به لزوم ذخیره سوخت در ادارات، تهیه بی‌سیم مشترک و استقرار تیم برف‌روب به صورت شبانه‌روزی در زمان برف و بوران، پاکسازی دریچه‌ها و شیرهای آب، گاز و مخابرات و تهیه ژنراتورهای برق برای استفاده در مواقع قطعی تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن