برگزاری نشست تخصصی هفته وقف با حضور هیئت‌های مذهبی و دارالقرآن‌های شهرستان دماوند/ موقوفه‌ای در شهرستان دماوند مرتبط با اعیاد مذهبی، فقرا و امور قرآنی وجود ندارد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند از برگزاری نشست تخصصی هفته وقف با حضور هیئت‌های مذهبی و دارالقرآن‌های این شهرستان خبر داد و گفت: موقوفه‌ای در شهرستان دماوند مرتبط با اعیاد مذهبی، فقرا و امور قرآنی وجود ندارد.
به گزارش تاررود، حجت‌الاسلام والمسلمین ذاکر صادقی کیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار کرد: وقف یکی از احسان‌های ماندگار و همیشه جاری است که جامعه اسلامی از برکات آن بهره‌مند می‌شوند.
وی افزود: اگرچه بیشتر موقوفات در خصوص برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم است اما وسعت وقف بسیار گسترده تر می‌باشد و تمام موضوعات خیرات و مبرات را در بر می‌گیرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند از نوشتن کتاب در راه علم و فرزند صالح به عنوان مصادیق وقف نام برد و بیان کرد: در دین اسلام و قرآن نیز به موضوع وقف اشاره شده است و باقیات صالحات در نزد خدا بهترین خیرات خواهد بود .
صادقی کیا ادامه داد: جامعه اسلامی باید به این نکته توجه داشته باشد که در وقوفی مانند باقیات و صالحات و موضوعات مختلف مثل امور قرآنی، فرهنگی، درمانی تعلیم و تربیت فعالیت کنند و جامعه از برکات آن بهره مند شوند.
وی ادامه داد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند در فعالیت‌های فرهنگی و دینی در ماه محرم، صفر و رمضان همکاری نزدیکی با اداره اوقاف و امور خیریه دارد و از هیئت‌های عزاداری در ماه محرم حمایت خوبی گردید.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند گفت: این نشست با حضور مسئولان هیئت‌ها، فعالان قرآنی و مسئولان دارالقرآن‌ها با هدف تقدیر از خدمت‌گذاران وقف، اداره اوقاف و امور خیریه و مسئولان هیئت‌ها در راستای آشنایی بیشتر با موضوع وقف برگزار شد.
صادقی کیا تصریح کرد: همچنین برنامه‌ای در روز پنج شنبه بعد از نماز مغرب و عشا در شهرستان دماوند با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی برگزار خواهد شد که همه افراد می‌توانند به صورت گسترده در آن حضور پیدا کنند.
وی عنوان کرد: در این مراسم تقدیر از فعالان عرصه وقف و تبیین مسائل وقف به ویژه موضوعات جدید در وقف تشریح می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند اظهار داشت: متاسفانه در برخی موضوعات مانند بحث اعیاد مذهبی، فقرا و امور قرآنی موقوفه‌ای در شهرستان دماوند وجود ندارد و لازم است افراد در زمینه وقف مسائلی که ضرورت بیشتری دارد تشویق شوند.
صادقی کیا بیان کرد: همچنین اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند اسامی فعالان قرآنی، مسئولان هیئت‌ها و حسینیه‌ها را به اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان معرفی می‌کند و اداره اوقاف نیز از آن‌ها حمایت می‌کنند که از ابتدای سال جاری حدود ۱۰۰ مورد معرفی و حمایت شدند.
گفتنی است که در این مراسم از زحمات رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن