برگزاری نشست هم‌اندیشی رؤسا و ائمه جماعات دانشگاه پیام نور استان تهران/ دیدار رؤسا و ائمه جماعات دانشگاه پیام نور استان تهران با آیت‌الله جوادی آملی

نشست هم‌اندیشی رؤسا و ائمه جماعات دانشگاه پیام نور استان تهران با حضور جمعی از مسئولان به میزبانی شهرستان دماوند برگزار شد و رؤسا و ائمه جماعات این مرکز دانشگاهی با حضرت آیت‌الله جوادی آملی دیدار کردند.
به گزارش تاررود، رؤسا و ائمه جماعات مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان تهران با حضرت آیت‌الله جوادی آملی دیدار کردند و پس از برگزاری نشست هم‌اندیشی با موضوع فعالیت‌های فرهنگی با محوریت بحث نماز جماعت در دانشگاه، نماز ظهر را به امامت ایشان اقامه کردند.
در این دیدار آیت‌الله جوادی آملی ضمن تفسیر و تبیین این مطلب که نماز ستون دین است به ایراد مطالبی در خصوص اهتمام به برگزاری نماز جماعت و ابتکار عمل در جذب دانشجویان در خصوص نماز پرداختند.
در این نشست که با محوریت نماز جماعات و راه‌های جذب بیشتر مخاطب در نماز جماعت دانشگاه‌ها برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند مطالبی در خصوص اهمیت بحث برگزاری نماز جماعت منظم و پرشور در فضاهای اداری به‌ویژه در دانشگاه‌ها به عنوان طلایه‌داران فرهنگی هر شهرستان عنوان کرد.
وی افزود: همواره موضوع رسیدگی به نمازخانه‌ها، زیباسازی و در نظر گرفتن فضائی خاص، جذاب و با معنویت در ادارات به‌ویژه دانشگاه‌ها مورد تأکید ما در ستاد اقامه نماز شهرستان دماوند بوده است و دانشگاه پیام نور مرکز دماوند در این راستا به خوبی عمل کرده است.
امام جمعه شهرستان دماوند با اشاره به ویژگی‌های برجسته دانشگاه پیام نور از نظر علمی و آموزشی گفت: این دانشگاه از نظر سطح علمی و پژوهشی در جایگاه خوب و سطح بالایی قرار دارد و طراحی سیستم آموزشی آن به‌گونه‌ای است که خروجی آن دانشجویانی باسواد و از نظر بنیه علمی بسیار قوی هستند.
همچنین در ادامه این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود نبوی مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه پیام نور استان تهران با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی فرهنگی دقیق و هدفمند در آستانه سال تحصیلی از رؤسای واحدها و ائمه جماعات خواست تا جلسات ستاد اقامه نماز را در جهت رسیدگی به امر نماز حداقل هر دو ماه یک‌بار برگزار کنند.
وی تصریح کرد: حمایت از ایده‌های خلاقانه و دانشجویان علاقمند به فعالیت‌های فرهنگی و سوق دادن فعالیت‌ها به سمت‌وسوی نماز جماعت گامی مهم در برگزاری پرشور نماز جماعت به صورت روزانه در دانشگاه است.
در حاشیه این نشست، علی جمشیدی رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران نیز ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی اظهار کرد: با توجه به اینکه دغدغه امروز مقام معظم رهبری رسیدگی به امور فرهنگی است، شورای فرهنگی دانشگاه پیام نور استان تهران با برنامه‌ریزی منسجم در آستانه سال تحصیلی درصدد تقویت فعالیت‌های فرهنگی می‌باشد.
وی افزود: در همین راستا از رؤسای واحدها، مراکز و مدیران فرهنگی سطح استان تهران خواسته شده تا در خصوص پربارتر شدن و پرشور شدن نماز جماعت در دانشگاه برنامه‌ریزی کرده و با حمایت از ابتکار عمل دانشجویان در این بخش بتوانند روح تازه‌ای در دانشگاه و در آستانه سال تحصیلی جدید ایجاد نمایند.
گفتنی است که در این نشست ائمه جماعات مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان تهران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری هرچه بهتر نماز جماعت در دانشگاه‌ها پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن