برگزاری ۱۱۴ برنامه به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج در شهرستان دماوند/ افتتاح ۳ پایگاه بسیج در روستاهای اهران، وسکاره و مسکن مهر مهرآباد رودهن

فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند از برگزاری ۱۱۴ برنامه به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج افتتاح سه پایگاه بسیج در روستاهای اهران، وسکاره و مسکن مهر مهرآباد بخش رودهن خبر داد.
به گزارش تاررود، روح‌الله عرب در نشست خبری در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد هفته بسیج اظهار کرد: بسیج به فرموده امام راحل (ره) به عنوان مولود مبارک انقلاب شکل گرفت و افتخار بسیج خدمت به مردم است و مجموعه‌ای است که عاشقانه و با فهم عمیق در خدمت مردم قرار گرفته و در راستای خدمت‌رسانی به آنها گام برمی‌دارد.
وی افزود: در بدو تأسیس بسیج، جنگ تحمیلی را پیش رو داشتیم که با حضور بسیج برگ زرینی از دفاع مقدس رقم خورد و در ادامه پس از پیروزی بسیجیان و رزمندگان در جبهه‌های جنگ، شاهد ورود بسیج در عرصه سازندگی بودیم.
فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند ادامه داد: بسیجی با بصیرت بر اساس نیازهای جامعه ورود پیدا کرده و با نگاه خدمت‌رسانی به جامعه و انقلاب گام‌های مؤثری برداشته است اما سی و هشتمین سالگرد هفته بسیج با شعار محوری «بسیج مظهر مردم سالاری دینی» آغاز شد و در راستای تحقق این شعار برنامه‌هایی مد نظر قرار دارد.
عرب بیان کرد: به این منظور ضمن تبیین نقش و جایگاه بسیج در دفاع همه جانبه، جهاد فرهنگی، تولید علم و نهضت خدمات‌رسانی در جهت ارائه خدمت به مردم ورود پیدا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: بسیج برای خدمت به مردم با نگاه حرکت و تحول در مسیر انقلاب برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده و نگاه سازمان بسیج مستضعفین و ناحیه مقاومت بسیج سپاه دماوند در راستای خدمت‌رسانی به انقلاب خواهد بود.
فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند تصریح کرد: بسیج موتور متحرک انقلاب است و هرجا که نیاز باشد ورود پیدا می‌کند اما رویکردها و سیاست‌های ۹ گانه‌ای توسط سازمان بسیج مستضعفان ابلاغ شده که شامل توجه ویژه به اعتلای بسیج در عرصه‌های دفاع، فرهنگ، علم و خدمات اجتماعی، توجه ویژه به رویکرد مسجد محوری و نمایش اقتدار و آمادگی دفاع همه جانبه می‌باشد.

عرب از ترویج گفتمان انقلابی گری، مردمی بودن هفته بسیج، توجه به تنوع ابداع و جذابیت برنامه‌ها برای مخاطبان با هدف جذب حداکثری از دیگر رویکردهای مد نظر است.
وی اضافه کرد: ما اگر در گذشته ۲۰ میلیون جمعیت داشتیم لازم بود ۲۰ میلیون بسیجی و رزمنده داشته باشیم و در حال حاضر به دنبال جذب بسیج و تشکیل بسیج ده‌ها میلیونی هستیم که با تلاش مسئولان به این گام بزرگ نزدیک شدیم.
فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند از بهره‌برداری حداکثری از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای در راستای انعکاس اخبار برنامه‌ها، خدمت‌رسانی وسیع به مردم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اردوهای جهادی و اقشار تخصصی بسیج به عنوان سایر دیگر رویکردهای بسیج مستضعفان نام برد.
عرب اظهار داشت: در این راستا سپاه ناحیه مقاومت بسیج دماوند برنامه‌ریزی‌هایی حول شعار محوری دارد که جمعاً ۱۱۴ برنامه برای مجموعه حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج اجرایی می‌شود.
وی عنوان کرد: برنامه‌های شاخص در این هفته شامل حضور ۱۲۰ بسیجی از شهرستان دماوند در مرقد مطهر امام راحل (ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های ایشان، تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت، ایجاد نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه‌ها به صورت تفکیکی و متمرکز می‌باشد.
فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند ادامه داد: دومین روز از این هفته تحت عنوان بسیج، محرومیت و خدمات‌رسانی نامگذاری شده است؛ همچنین شعارهای سومین و چهارمین روز از این هفته به ترتیب «بسیج اعتلای فرهنگی و اجتماعی» و «بسیج، اندیشه رزی و تولید علم» است.
وی از غبارروبی مزار شهدا با حضور حداکثری بسیجیان در چهارمین روز از هفته بسیج خبر داد و گفت: در روز جمعه که تحت عنوان «بسیج، مسجد محوری و ولایت‌مداری» نامگذاری شده است شاهد حضور بسیجیان در نماز جمعه در شهرهای دماوند، آبسرد و رودهن ملبس به لباس بسیج خواهیم بود.
فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند بیان کرد: روز شنبه با عنوان «بسیج، دولت مقاومت و استکبار ستیزی» و روز یکشنبه با نام «بسیج، جهاد کبیر و عمل انقلابی» نام‌گذاری شده که در این روز تجمع بزرگی از بسیجیان به عنوان شکوه مقاومت در سطح این شهرستان برگزار خواهد شد.
عرب تصریح کرد: این تجمع با هدف نمایش ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و آمادگی بسیجیان در سراسر کشور شکل می‌گیرد و ما نیز به عنوان جامعه‌ای از بسیجیان در این راستا اقدام به برگزاری تجمع می‌کنیم.
وی از فضاسازی شهری در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج، دیدار و سرکشی از ۲۰ خانواده شهید و ایثارگر، برگزاری چهار نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای بسیج در سطح حوزه‌های مقاومت به عنوان دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته بسیج در شهرستان دماوند نام برد.

فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند با اشاره به برگزاری ۱۱ نشست در طول هفته بسیج در این شهرستان تأکید کرد: برگزاری نشست‌های روشن گری در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت با موضوع بررسی چگونگی پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران، دلایل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر، تقابل فرهنگ غرب با فرهنگ اسلامی و بررسی روند جهانی‌سازی و رسانه و تأثیر آن در سبک زندگی از جمله برنامه‌های اجرایی در این هفته خواهد بود.
عرب بیان کرد: با توجه به آماده‌سازی سه پایگاه بسیج در روستاهای اهران توسط خیر، پایگاه وسکاره در دو طبقه برای استفاده خواهران و برادران و مسکن مهر رودهن بالغ‌بر ۳۰ میلیون تومان در راستای تأمین اقلام داخلی در هفته بزرگداشت بسیج افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: حضور هفت تیم پزشکی و ارائه خدمات رایگان، برگزاری گشت‌های محله محور و ایست و کنترل در قالب تبریک هفته بسیج به خودروهای عبوری، تجلیل از بسیجیان و ۲۲ نخبه بسیجی در نماز جمعه، برگزاری یادواره شهدای ورزشکار در رودهن و دیدار با ائمه جمعه شهرستان دماوند از برنامه‌های هفته بسیج در این شهرستان است.
فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند از برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح حوزه‌ها، برپایی مسابقات ورزشی از قبیل دارت، پینک پنک، فوتبال دستی، والیبال، پیاده‌روی و کوه‌پیمایی بسیجیان به صورت حوزه‌ای از دیگر برنامه‌های سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند نام برد.
به گفته عرب سرکشی از آسایشگاه جانبازان و دیدار با جانبازان دفاع مقدس و جانبازان بسیجی در سطح شهرستان با محوریت شهر آبسرد، ویژه برنامه شهید آبروی محله در شهر آبسرد و برگزاری مسابقه عکس، فیلم و مقاله با موضوع بسیج در فضای مجازی از برنامه‌هایی است که به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج در شهرستان دماوند اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن