برگزاری ۱۸۰ ویژه‌برنامه دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرستان دماوند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند از برگزاری ۱۸۰ ویژه برنامه دهه فجر انقلاب اسلامی در پایگا‌ه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج شهرستان دماوند خبر داد.
به گزارش تاررود، روح‌الله عرب در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان دماوند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: امسال وارد چهلمین سالگرد تشکیل و ایجاد انقلاب اسلامی می‌شویم و باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که عدد ۴۰ در فرهنگ ایرانی‌ها حکایت از تکامل و به بلوغ رسیدن فرد و مجوعه دارد.
وی افزود: گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی بیانگر این است که پس از گذراندن تلاطم‌های پس از انقلاب، در راستای بلوغ این نظام مقدس سنگ‌انداری‌های زیادی توسط استکبار جهانی شده است اما توانستیم وارد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شویم که بسیار مقدس است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند ادامه داد: دهه فجر انقلاب اسلامی قطعه‌ای از تاریخ نورانی ملتی متعد و متمدن است که با تکیه بر تعالیم مکتب اسلام، اهل‌بیت و قرآن کریم وعده الهی مبنی بر پیروزی مستکبران بر طاغوت زمان را محقق ساخت و با دین‌مداری، مقاومت و استکبارستیزی الگویی برای همه آزادی‌خواهان و مستضعفان عالم شده است.
عرب اضافه کرد: اکنون با تببین موثر برنامه‌های جذاب باید زمینه حضور مردم به ویژه نسل جوان در برنامه‌های دهه مبارک فجر و راه‌پیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن را ایجاد کنیم که این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز تداوم این انقلاب الهی باشد.

*سربلندی ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی، اقتدار همه‌جانبه و اقتصاد مقاومتی

وی بیان کرد: امسال شعار محوری دهه فجر به نام سربلندی ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی، اقتدار همه‌جانبه و اقتصاد مقاومتی نام گرفته است که سیاست‌هایی در این خصوص مدنظر قرار داده و ابزارهایی را در نظر گرفته‌اند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند تصریح کرد: از سیاست‌های محتوایی اجرایی این برنامه‌ها در طول ایام دهه فجر می‌توان به تبیین روشنگری نقش نهضت بزرگ امام خمینی(ره)، مجاهدت‌های شهدای والامقام انقلاب اسلامی در ایجاد امنیت، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌ها، تولیدات سمعی و بصری با محوریت اندیشه‌ها و بیانات حضرت امام(ره) و حضرت امام خامنه‌ای اشاره کرد.
عرب خاطرنشان کرد: بر این اساس ضمن اینکه باید به تعمیق‌بخشی گفتمان امام راحل(ره) بپردازیم، باید جوانان را از اهداف انقلاب آگاه کنیم؛ تبیین و ترویج آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و شعار سال و زمینه‌سازی برای رشد تعالی فرهنگ انقلاب اسلامی و روحیه انقلابی‌گری و استکبارستیزی یکی دیگر از سیاست‌های محتوایی و اجرایی بزرگداشت سی‌ونهمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی است.
وی گفت: جهت‌دهی برنامه‌ها به سوی تقویت، وحدت ملی و انسجام اسلامی و حمایت از ظرفیت‌های بومی و ایده‌های خلاقانه در برنامه‌ها از موضوعاتی است که باید مدنظر مجموعه‌ها قرار گیرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند تاکید کرد: تلاش برای تقویت پیوند میان نسل‌های انقلاب اسلامی، افزایش آگاهی و بصیرت نسل جوان و اغنای آنها نسبت به ماهیت و اهداف اسلامی با اشاره به امتداد الگوی انقلاب اسلامی در منطقه یکی دیگر از سیاست‌های محتوایی اجرایی است.
عرب عنوان کرد: تقویت مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های مردم نهاد در برگزاری مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن و رونق‌بخشی به جشن‌ها و برنامه‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها و انعکاس رسانه‌ای برنامه‌ها از طریق صدا و سیما، فضای مجازی و سایررسانه‌ها نیز باید مدنظر قرار گیرد.
وی اظهار داشت: امسال فضای ایام‌الله دهه فجر آکنده به طنین فاطمی است، لذا در خصوص برنامه‌ریزی‌هایی که در سطح پایگاه‌های مقاومت و حوزه‌ها صورت گرفته باید با نگاه به ایام شهادت حضرت فاطمه(س) ورود پیدا کنیم و ضمن پیروزی انقلاب اسلامی، موضوع سبک زندگی اسلامی و مباحث مرتبط با زندگی اهل‌بیت به ویژه سیره حضرت فاطمه(س) را اجرا کنیم

*برگزاری ۱۸۰ ویژه‌برنامه دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرستان دماوند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند اذعان داشت: با نگاهی کلی و به واسطه اینکه هر یک از پایگاه‌ها برنامه مشترک دارند می‌توان گفت که بالغ بر ۴۰۰ برنامه در سطح پایگاه حوزه‌های مقاومت بسیج این شهرستان برگزار می‌شود؛ اما جدا از برخی برنامه‌ها که به صورت مشترک در ۱۲۰ پایگاه مقاومت بسیج محلات برگزار می‌شود، بالغ بر ۱۸۰ برنامه به صورت اختصاصی و نمونه‌ای در این پایگاه‌ها اجرا خواهد شد.
عرب ادامه داد: ضمن برگزاری برنامه‌ها در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج و حوزه‌های محلات توسط ستاد دهه فجر شهرستان، برخی برنامه‌ها و افتتاح پروژه‌ها نیز با هماهنگی بسیج ادارات صورت می‌گیرد.
وی در خصوص ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر تصریح کرد: روز پنجشنبه مصادف با ۱۲ بهمن‌ماه، با عنوان انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و ولایت‌فقیه و رهبری نام‌گذاری شده است که با توجه به آغاز دهه فجر فضاسازی محیطی پایگاه‌ها، پخش آهنگ‌های انقلابی در بیش از ۵۰ مسجد و پایگاه انجام می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند از اعزام گروه ۲۰ نفره منتخب از بسیجیان شهرستان دماوند به حرم امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل به صورت متمرکز در دوازدهم بهمن‌ماه خبر داد.

*افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و عفاف و حجاب در حسینیه حضرت علی‌اکبر(ع) رودهن

عرب افزود: همچنین در روز جمعه ۱۳ بهمن‌ماه با عنوان تربیت قرآنی، تحکیم بنیاد خانواده و منزلت زن مسلمان، ضمن شرکت بسیجیان به صورت ملبس در سه نماز جمعه در شهرستان دماوند، افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و عفاف و حجاب در حسینیه حضرت علی‌اکبر(ع) رودهن را در پیش خواهیم داشت.
وی بیان کرد: در روز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه با عنوان جوانان، خودباوری و پیشرفت علمی، افتتاح نمایشگاه عرضه جهیزیه ارزان در ناحیه مقاومت بسیج در نظر گرفته شده است که در آن اقلام اولیه و مایحتاج زوجین جوان به مبلغ سه‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در اختیار خانواده‌هایی که تمایل به خرید جهیزیه ایرانی دارند قرار می‌گیرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند اضافه کرد: همچنین اعزام پزشک به صورت رایگان در راستای ارائه خدمات پزشکی در شهرک سلحشوران، روستاهای زان و لومان در این روز برنامه‌ریزی شده است که فرماندهان حوزه به همراه بسیج جامعه پزشکی پیگیر این امر هستند.
عرب خاطرنشان کرد: روز یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه با عنوان ارزش‌های اسلامی، عدالت اجتماعی و مردم‌سالاری دینی نام‌گذاری شده و بازدید بیش از پنج گروه از بسیجیان از موزه عبرت و کاخ‌موزه نیاوران را در پیش خواهیم داشت؛ علاوه بر این اعزام پزشک رایگان به روستاهای تمیسیان و خرمده، برگزاری جشنواره غذایی سالم توسط پایگاه‌های خواهران در شهر رودهن از دیگر برنامه‌ها در این روز می‌باشد.
وی بیان کرد: روز دوشنبه، ۱۶ بهمن‌ماه نیز با نام اقتصادمقاومتی، تولید ملی و اشتغال مشخص شده است که علاوه بر مسابقات کتابخوانی با موضوعیت وصیت‌نامه امام خمینی(ره) در راستای بیان منویات امام راحل و رهبر انقلاب وتعمیق‌بخشی نسبت به گفتمان امامین، برگزاری مراسم جشن در حسینه روح‌افزا مد نظر قرار دارد.

*اعزام تیم پزشکی رایگان به روستاهای شهرستان دماوند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند یادآور شد: همچنین اعزام تیم پزشکی رایگان به روستاهای گرمابسرد و سرخده و برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز در مدرسه امام‌خمینی(ره) جزو ویژه‌برنامه‌های این روز است.
عرب گفت: روز سه‌شنبه با نام گفتمان انقلابی، مجاهدت فرهنگی و تمدن نوین اسلامی نام‌گذاری شده است که برپایی نمایشگاه‌های یک روزه عفاف و حجاب و اقتصاد مقاومتی در تعدادی از پایگاه‌ها و مدارس مد نظر قرار دارد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند تصریح کرد: در روز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه که با عنوان اقتدار ملی، آمادگی دفاعی و امنیت پایدار نام‌گذاری شده است، برگزاری مراسم یادواره شهدا در هنرستان زینبیه و دبیرستان شهید هاشمی‌نژاد انجام می‌شود.
عرب تاکید کرد: روز پنجشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه ایمان، جهاد و شهادت نام گذاری شده است که غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا در بیش از ۳۰ نقطه از شهرستان در مزار شهدا با حضور مسئولان، خانواده‌های معزز شهدا، بسیجیان و آحاد مردم صورت می‌پذیرد.
وی افزود: همچنین برگزاری مراسم جشن روستای سربندان با همکاری دهیاری و شورای اسلامی، اعزام تیم پزشکی به روستاهای ورانه و دوآب را نیز در ۱۹ بهمن‌ماه در پیش خواهیم داشت.

*افتتاح ساختمان پایگاه بسیج در روستای اهران

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند بیان کرد: روز جمعه با عنوان وحدت ملی، عزت اسلامی و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) نام‌گذاری شده است که حضور منجسم بسیجیان در نماز جمعه، افتتاح ساختمان مهد قرآن در شهر آبسرد و افتتاح ساختمان پایگاه بسیج در روستای اهران جزو ویژه‌برنامه‌های این روز است.
عرب از استکبارستیزی، حمایت از جبهه مقاومت و قدس شریف به عنوان شعار روز شنبه، ۲۱ بهمن‌ماه نام برد و عنوان کرد: با توجه به برنامه‌های نور افشانی و سردادن بانگ الله‌اکبر از پایگاه‌های مقاومت حوزه‌ها همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده بسیجیان را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: روز یکشنبه مصادف با ۲۲ بهمن‌ماه با عنوان استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی نام‌گذاری شده است که حضور یکپارچه آحاد مردم و بسیجیان در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ و به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل در سه محل اصلی شهرستان برگزار می‌شود.

*برگزاری بیش از ۳۰ نشست بصیرتی در شهرستان دماوند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند تاکید کرد: برخی برنامه‌ها نیز به صورت عمومی در سطح پایگاه‌ها برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که از این میان می‌توان به سرکشی از ۵۰ خانواده شهدا و ایثارگران، برپایی بیش از ۱۵ ایستگاه صلواتی، برگزاری بیش از ۲۰ مورد مسابقه متنوع ورزشی در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌ها اشاره کرد.
عرب یادآور شد: از دیگر برنامه‌ها در این خصوص برگزاری بیش از ۳۰ نشست‌ بصیرتی برای عموم مردم در سطح پایگاه‌ها، حوزه‌های مقاومت و مساجد با موضوع تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و لزوم حفظ آنها، بازگویی خیانت‌های سلسله منحوس پهلوی و بررسی روند تخریب چهره انقلاب در اذهان مردم توسط رسانه‌های غربی می‌باشد.
وی ادامه داد: علاوه بر این، اجرای برنامه‌های متنوع در سطح مدارس توسط بسیج دانش‌آموزی در ۳۰ واحد از پایگاه‌ها و واحدهای دانش‌آموزی اجرا خواهد شد؛ همچنین نمایشگاه انقلاب فاطمی در محل جنب اداره برق شهرستان دماوند از امروز افتتاح شده و تا پایان هفته آتی ادامه دارد که با همکاری حوزه علمیه سربندان برگزار می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند از افتتاح پروژه‌های ساختمان اداری خانه ژیمناستیک توسط اداره ورزش و جوانان، افتتاح پروژه‌های روستایی بخش رودهن، افتتاح پروژه‌های عمرانی اداره جهاد کشاورزی در آبسرد به عنوان برخی پروژه‌های اعلام شده توسط فرمانداری شهرستان دماوند نام برد.
عرب بیان کرد: همچنین افتتاح پروژه گازرسانی در روستای اچونک، پروژه‌های شهرداری آبسرد، بیمارستان سوم شعبان و اداره راه و شهرسازی، تعاونی مسکن مهر هفت، پروژه ۲۹۷ واحدی فرهنگیان، هلال احمر در زمره برنامه‌های فرمانداری شهرستان دماوند است.
وی خاطرنشان کرد: آنچه در راستای پیشرفت یک کشور مدنظر قرار دارد را می‌توان در سه محور تقسیم‌بندی کرد که شامل محوری که باید استمرار داشته باشد، برخی موضوعاتی که نیاز به ترمیم دارد و موضوعاتی که باید در آنها انقلاب شود می‌باشد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند گفت: امنیت از مباحثی است که استمرار آنها بسیار ارزشمند می‌باشد؛ عدالت و آزادی در زمره موضوعاتی است که باید ترمیم شود و از موضوعاتی که نیاز به انقلاب دارد می‌توان به مباحث اقتصادی اشاره کرد که با توجه فرمایش رهبر انقلاب باید در این راستا انقلاب کنیم.
عرب اظهار داشت: در راستای پیشرفت یک کشور باید به چند موضوع اعم از استقلال، آزادی، اقتصاد، مردم‌سالاری، امنیت و پیشرفت اشاره کرد که این موارد در سه دسته فوق می‌گنجد؛ اگر کشور ما در تلاطم بحران‌های سطح منطقه امنیت دارد حکایت از رضایت‌مندی بالای مردم و اقدامات موثر شکل‌گرفته در این زمینه است.
وی ادامه داد: محمدرضای پهلوی برای خوش‌خدمتی خویش بحرین را از ایران منفک کرد اما با گذشت هشت ماه از جنگ تحمیلی با ۲۲ هزار شهید حتی یک‌وجب از خاک کشور را از دست ندادیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند بیان کرد: بحث اقتصادی دغدغه رهبر انقلاب اسلامی است که چند سالی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، تکیه بر تولیدات داخلی، استفاده از فضای سرمایه‌گذاری داخلی و حضور مردم در فضای اقتصادی کشور است که این موارد مستلزم انقلاب اقتصادی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن