بهره‌برداری از سالن انتظار و مصلای چند منظوره بیمارستان سوم شعبان دماوند/ افتتاح کلینیک ویژه و انبار مرکزی بیمارستان سوم شعبان دماوند در آینده‌ای نزدیک

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند با اشاره به بهره‌برداری از سالن انتظار و مصلای چند منظوره این بیمارستان خبر داد و گفت: کلینیک ویژه و انبار مرکزی بیمارستان سوم شعبان دماوند در آینده‌ای نزدیک افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.
به گزارش تاررود، مسعود مسلمی فرد در حاشیه مراسم افتتاح سالن انتظار و مصلای چند منظوره بیمارستان سوم شعبان دماوند با حضور مسئولان  اظهار کرد: با توجه به شرایط بیمارستان و مشکلات ناشی از نبود سالن انتظار، تصمیم بر این شد تا فضای به عنوان لابی در بیمارستان سوم شعبان دماوند ایجاد شود که پس از احداث ساختمان اداری توانستیم این پروژه را مد نظر قرار دهیم.
وی افزود: بخش دیگری که امروز شاهد افتتاح آن بودیم، مصلای چند منظوره با هدف محلی برای عبادت و استراحت و همچنین در نظر گرفتن پدافند غیرعامل، استفاده اورژانسی در مواقع ضروری و پیشامد حوادث جاده‌ای بود که توسط خیر احداث شد.
رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند ادامه داد: طراحی این مصلا به صورتی است که در عرض ۱۵۰ دقیقه تبدیل به اورژانس با وجود ۱۲ تخت می‌شود و با تدارک دیدن مانوری در این خصوص به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مسلمی فرد در خصوص تأمین اعتبار این دو طرح تصریح کرد: در مجموع اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیون تومان بابت مصلی و لابی در بیمارستان سوم شعبان دماوند پرداخت شد که بیش از ۷۵ درصد آن توسط خیران تأمین گردید.
وی از کمک خیران برای جداسازی دو بخش در بیمارستان سوم شعبان دماوند خبر داد و گفت: در این مراسم مقرر شد که بخش کودکان به کمک دکتر نوربخش و همکاری عوامل بیمارستان از بخش زنان تفکیک شود.
رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند خاطرنشان کرد: همچنین بازسازی بخش جراحی را خیر دماوندی «حاج اکبر ابراهیی» برعهده گرفت که در این خصوص یک سوم از هزینه‌ها توسط ایشان تأمین اعتبار می‌شود و امیدواریم مابقی نیز توسط سایر خیران مد نظر قرار گیرد.
مسلمی فرد افتتاح کلینیک ویژه و انبار مرکزی بیمارستان را به عنوان پروژه‌های آتی نام برد و بیان کرد: اعتبار کلینیک ویژه توسط وزارتخانه و ساخت انبار توسط خیران تأمین گردید و به این ترتیب با بهره‌برداری از انبار مرکزی کالاهای بیمارستان به صورت الکترونیک بسته‌بندی می‌شود.
وی در خصوص راه‌اندازی بخش «سی‌تی‌اسکن» در این بیمارستان عنوان کرد: با توجه به دستور وزیر بهداشت و درمان این دستگاه توسط شرکتی به بیمارستان سوم شعبان دماوند وارد شد که به جهت نوع قرارداد هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است و با پیگیری‌های ریاست جدید دانشگاه شهید بهشتی به زودی فعال خواهد شد.
رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند مصوبه این بیمارستان را ۱۰۰ تخت‌خواب اعلام نمود و تأکید کرد: در حال حاضر ۶۴ تخت‌خواب فعال در بیمارستان سوم شعبان دماوند موجود است و به امید خدا در سال آینده دو بخش جدید که امروز توسط خیران قول مساعدت داده شد نیز مرود بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
مسلمی فرد از پذیرش ۳۰۰ بیمار در بخش آی‌سی‌یو از زمان آغاز به کار این بخش خبر داد و آن را کمکی برای نجات جان بیماران عنوان کرد.
وی وضعیت خدمات پزشکی و تخصصی بیمارستان سوم شعبان دماوند را مطلوب خواند و اظهار داشت: با توجه به طرح تحول سلامت، پزشکان متخصص در بیمارستان مقیم شدند و هم‌اکنون ۱۶ تخصص مختلف در درمانگاه موجود است و راه‌اندازی بخش دندانپزشکی در کلینیک ویژه نیز از مواردی است که مد نظر قرار دارد.
رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند با اشاره به بدهی ۱۰ ماهه بیمه به این بیمارستان تصریح کرد: این امر موجب بروز دشواری‌هایی برای همکاران ما شده و به این جهت با هماهنگی با دانشگاه شهید بهشتی طرح یک ماهه‌ای در دستور کار قرار گرفته است که به این ترتیب از مهرماه سال جاری شاهد حضور متخصصان در این بیمارستان خواهیم بود.
مسلمی فرد ادامه داد: مشکل کمبود کادر پرستاری نیز از جمله مواردی است که در کل کشور وجود دارد و این امر با زحمت مضاعف برای همکاران ما و کمک آنها در این زمینه همراه بوده است.
وی با اشاره به اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در طول یک سال و نیم گذشته در خصوص تجهیزات بیمارستان، از نوسازی بخش‌ها، تعویض مانیتورها، استفاده از دستگاه‌های جدید رادیولوژی، سونوگرافی و به روز رسانی دستگاه‌های آزمایشگاهی به عنوان اقدامات انجام شده در بیمارستان سوم شعبان دماوند نام برد و آن را تحت عنوان انقلابی در تجهیزات این بیمارستان تلقی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن