بهره‌برداری از طرح شهرک آویشن همراه با امکانات ورزشی در شهر دماوند/ احداث سالن ورزشی ویژه بانوان در شهرک مهک درگیر پروسه اداری مسکن و شهرسازی است

نشست شورای ورزش و جوانان شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد و موضوعاتی همچون بهره‌برداری از طرح شهرک آویشن همراه با امکانات ورزشی در شهر دماوند و احداث سالن ورزشی ویژه بانوان در شهرک مهک با پروسه اداری مسکن و شهرسازی همراه است در این نشست مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری تاررود، ناصر محمودی‌فرد، فرماندار شهرستان دماوند در نشست شورای ورزش و جوانان شهرستان دماوند اظهار کرد: یکی از اقدامات خوبی که می‌تواند در زمینهٔ ورزش این شهرستان کارساز باشد، بهره‌برداری از طرح شهرک آویشن با امکانات ورزشی در شهر دماوند است.

وی افزود: برگزاری مسابقات ورزشی پاراگلایدر در شهریور ماه سال جاری در شهرستان دماوند نیز مقدمه‌ای برای ورود به مسابقات جهانی است که این موضوع می‌تواند پایه و اساس تقویت رشته‌های ورزشی در این شهرستان باشد.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان این مطلب که کمک به ورزش به معنای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی است، گفت: ما برای شکوفایی ورزش در این شهرستان، علاوه بر کمک دستگاه‌های مختلف نیازمند حمایت خیران نیز هستیم و مشارکت آن‌ها در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

همچنین شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند در این نشست اظهار کرد: با توجه به نقش ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی، ما از شهرداری‌ها و شوراهای شهر‌ها، این انتظار را داریم که اعتبارات خوبی در بخش ورزش همگانی تخصیص دهند.

*ایجاد امکانات ورزشی در شهرستان دماوند با تخصیص اعتبار اندک تحقق می‌یابد

عباس صفری، شهردار دماوند در ادامه این نشست گفت: خوشبختانه امکانات و سالن‌های ورزشی متعددی در سطح شهرستان دماوند وجود دارد اما نکته قابل‌توجه، بررسی وجود مربی‌های کارآمد در برخی رشته‌های ورزشی برای پرورش استعدادهای ورزشی در سطح استانی، کشوری و قهرمانی است.

وی افزود: ایجاد امکانات ورزشی موضوعی امکان‌پذیر است که با تخصیص اعتباری اندک تحقق می‌یابد، اما در کنار این موضوع آموزش استعدادها و تداوم پرورش آن در بین افراد بسیار حائز اهمیت است.

شهردار دماوند در خصوص احداث سالن ورزشی ویژه بانوان در این شهر گفت: سال گذشته مکانی به این منظور در شهرک مهک مورد بازدید و کلنگ‌زنی قرار گرفت و تخصیص اعتبار نیز در این خصوص صورت پذیرفت، اما بر اساس تفاهم‌نامه با اداره مسکن و شهرسازی، پروسه اداری آن انجام نشد که از فرماندار شهرستان دماوند خواستار پیگیری این موضوع هستیم.

صفری حوزه ورزش را حوزه‌ای اقتصادی خواند و تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که باید مدنظر قرار گیرد، پرورش مربی در شهرستان دماوند در رشته‌های مختلف و اعزام به سایر نقاط است که این امر می‌تواند برای این شهرستان درآمدزا باشد.

گفتنی است که اختصاص ۸ مترمربع از بلوار شورا در شهر دماوند باهدف استفاده دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، از مسائل مطرح‌شده توسط رئیس شورای شهرستان دماوند در این نشست بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن