بهره‌مندی سالانه حدود ۱۰۰۰ نفر از آموزش‌های قبل از ازدواج مرکز بهداشت شهرستان دماوند/ افزایش ۲۰ درصدی شیوع نازایی در سطح کشور

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دماوند از بهره‌مندی سالانه حدود یک هزار نفر از آموزش‌های قبل از ازدواج در مرکز بهداشت و درمان این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه شیوع نازایی در سطح کشور رشد ۲۰ درصدی داشته است.
به گزارش پایگاه خبری تاررود، حسن طهماسبی با اشاره به سیاست‌های کلی جمعیت در کشور اظهار کرد: یکی از اهداف زندگی زناشویی، نعمت داشتن فرزند است که موجب استحکام خانواده می‌شود، اما متأسفانه امروزه این امر دستخوش تغییرات مختلفی شده است.
وی افزود: در حال حاضر عواملی مانند موقعیت اقتصادی و شغلی، اهمیت ویژه‌ای در زندگی پیدا کرده است، اما همچنان پدر و مادر شدن، از آرمان‌های والای زندگی زناشویی به شمار می‌رود.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان دماوند ادامه داد: بر اساس ابلاغ مقام معظم رهبری تحت عنوان سیاست‌های کلی جمعیت، تمامی ارکان نظام و دستگاه‌های ذی‌ربط، موظف به انجام اقداماتی در راستای تنظیم جمعیت در کشور می‌باشند.
طهماسبی با استناد بر فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: جمعیت عامل قدرت است، فکر افزایش جمعیت، فکر درستی است و اگر کشورها در این زمینه برنامه‌ریزیدرستی داشته باشند، این از عوامل اقتدار آن‌ها به شمار می‌رود.
وی تأکید کرد: متأسفانه یکی از عواملی که امروزه با آن مواجه هستیم، افزایش ۱۰ الی ۲۰درصدی شیوع نازایی در سطح کشور است و عواملی مانند تأخیر در فرزند‌آوری در سال‌های اخیر، به‌عنوان عامل ناباروری به شمار می‌رود.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان دماوند گفت: هم‌اکنون ۱۱ میلیون دختر و پسر جوان در کشور وجود دارند که از سن مناسب ازدواج عبور کرده‌اند و همچنین حدود سه میلیون زوج نازا نیز متحمل هزینه‌های هنگفت در این زمینه هستند که بعضاً با عدم موفقیت در زمینه درمان مواجه می‌شوند.
طهماسبی تصریح کرد: موضوع قابل‌توجه در این خصوص، افزایش آگاهی افراد از حقوق باروری است، به همین منظور واحد بهداشت خانواده مستقر در ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند، با ایجاد آموزش‌های گسترده در زمینه مهارت‌های ده‌گانه، تعامل با خانواده، سن مناسب ازدواج و باروری و فاصله میان فرزندان، اقدامات خوبی در این شهرستان انجام داده است.
وی بابیان این مطلب که سن مناسب باروری در بانوان ۲۰ تا ۳۰ سالگی می‌باشد، گفت: ما در واحد بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند، مشاوره‌های پیش از ازدواج به‌صورت الزامی داریم که در آن، تمامی حقوق افراد بازگو می‌شود.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان دماوند تصریح کرد: به‌طور میانگین، حدود یک هزار نفر به‌صورت سالانه از آموزش‌های قبل از ازدواج در مرکز بهداشت و درمان این شهرستان بهره‌مند می‌شوند و از مشاوره‌های این مرکز استفاده می‌نمایند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن