بیان مسأله حکومت و ولایت سرلوحه امور همگان شود/ همه برای گرامیداشت عید غدیر تلاش و برنامه‌ریزی کنند

خطیب نماز عید قربان در دماوند گفت: بیان مسأله حکومت و ولایت سرلوحه امور همگان شودو همه برای گرامیداشت عید غدیر تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش تاررود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز عید سعید قربان در دماوند، ضمن تبریک این عید فرخنده اظهار کرد: امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق استفاده از برکات ماه ذی‌الحجه را عنایت فرماید.
وی افزود: نیمه ماه ذی‌الحجه، سالروز ولادت باسعادت امام هادی (ع) است؛ در دوره امامت ایشان ۶ خلیفه عباسی حاکم بودند و در زمان خلفای قبل از متوکل، امام هادی (ع) در مدینه حضور داشتند.
خطیب نماز عید سعید قربان در دماوند گفت: امام هادی (ع) با شیعیان ارتباط داشتند و آنها را از مسائل مهم سیاسی آگاه می‌کردند؛ ایشان در فرصت‌های مختلف، بعد سیاسی امامت خویش را یعنی حاکمیت را تشریح و تبیین می‌کردند.
فتاح‌دماوندی ادامه داد: این تبیین گاهی مقابل خلیفه و مردم و حتی پیروان ادیان دیگر انجام می‌شد و امام هادی (ع) به مردم فهماندند که شرایط جانشینی پیامبر اعظم (ص) و رهبری و پیشوایی امت اسلامی در ایشان جمع است.
وی با بیان اینکه در آستانه عید ولایت و امامت، عید سعید غدیر قرار داریم، تصریح کرد: همه باید برای برگزاری این جشن بزرگ و بزرگداشت این روز عظیم خود را آماده کنیم.
امام جمعه دماوند تأکید کرد: برای عید غدیر، همه باید تلاش و برنامه‌ریزی کنیم تا فردای قیامت نزد خداوند متعال و امیرالمؤمنین (ع) بگوییم برای زنده نگه داشتن پرچم تشیع چه کاری انجام داده‌ایم.
فتاح‌دماوندی بیان کرد: تکریم سادات کار بسیار پسندیده‌ای است و پوشیدن لباس پاکیزه و معطر، صله‌رحم و سر زدن به فامیل و آشنایان را از اکنون باید برنامه‌ریزی کنیم.
وی ادامه داد: بیان مسأله حکومت و ولایت و نیز سرپرستی حضرت علی (ع) باید سرلوحه همه برنامه‌ها باشد؛ مراسم عید غدیر نیز در شب عید غدیر با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در مسجد جامع دماوند برگزار می‌شود.
خطیب نماز عید سعید قربان در دماوند با اشاره به سفر معنوی حج تمتع افزود: امروز از سراسر دنیا در مکه مکرمه جمع شده‌اند تا اعمال حج واجب را انجام دهند؛ در حج، دل‌ها منقلب و برکات الهی نازل می‌شود و حاجی در ابعاد فردی و معنوی به خاطر خشوع و اخلاص در عمل به مقامات معنوی می‌رسد.
فتاح‌دماوندی گفت: حجاج باید در ابعاد اجتماعی و سیاسی با هم متحد شوند تا مسلمانان قدرت بزرگ خود را حس کنند و خود را دریابند.
وی تصریح کرد: اگر مسلمانان شجاعانه و با بصیرت رهنمودهای قرآن و پیامبر اعظم (ص) را سرلوحه کار خود قرار دهند و در راه مبارزه با استکبار و دشمنان مجاهدت و اقدام عملی کنند، آنگاه مسلمانان عزت و قدرت واقعی خود را حس خواهند کرد و این تنها با وحدت به دست می‌آید.
امام جمعه دماوند بیان کرد: مقام معظم رهبری در پیام ارزشمند خود به حجاج، سیاست‌های نظام سلطه را متمرکز بر فتنه‌انگیزی و آتش‌افروزی بین مسلمانان دانستند که نتیجه‌ای جز ناامنی و اختلاف و ریخته شدن خون مسلمان و نیز از بین رفتن منابع و اقتصاد این کشورها ندارد.
فتاح‌دماوندی افزود: دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود سعی می‌کند تا ناامنی اخلاقی ایجاد و فساد و بی‌بند و باری را فراگیر کند تا مسلمانان را از وظایف اصلی خود غافل سازد و ما را از کسب معنویت و پیشرفت‌های علمی باز دارد.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر، دشمنان مسلمانان را سرگرم جنگ‌های داخلی در سوریه، عرق، یمن، لیبی، بحرین و برخی نقاط دیگر و کاری کرده‌اند که اشداء علی الکفار فراموش شود و رحماء بینهم مورد غفلت قرار گیرد.
خطیب نماز عید سعید قربان در دماوند تأکید کرد: وظیفه رؤسا، نخبگان سیاسی، دینی و فرهنگی دنیای اسلام ایجاد وحدت و بر حذر داشتن همگان از ستیزه‌گری‌های قومی و مذهبی است؛ مردم باید برای مقابله با دشمن در میدان‌های جنگ سخت و نرم آماده شوند.
فتاح‌دماوندی افزود: رؤسای کشورهای اسلامی باید کمک کنند تا کشتار مردم یمن و مسلمانان میانمار متوقف و تروریسم در افغانستان و پاکستان و برخی نقاط دیگر ریشه‌کن شود و دفاع از ملت فلسطین هیچ‌گاه فراموش نشود.
منبع: فارس
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن