بیش از ۸ هکتار از اراضی ملی تصرف‌شده مسکن و شهرسازی در شهرستان دماوند آزادسازی شد

با حکم دادستانی شهرستان دماوند، بیش از ۸ هکتار از اراضی ملی تصرف‌شده مسکن و شهرسازی در منطقه قلعه‌سنگی و انتهای خیابان سپاه گیلاوند رفع تصرف شد.
به گزارش تاررود، محمدرضا رنجبر، رئیس اداره راه‌وشهرسازی شهرستان دماوند اظهار کرد: حدود هشت‌هکتار از اراضی ملی شهرستان دماوند شامل دوهکتار از اراضی در قلعه سنگی به ارزشی بالغ بر هشت الی ۱۰ میلیارد تومان و شش هکتار از اراضی پلاک جیلارد، انتهای خیابان سپاه به ارزشی بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان تخریب و آزادسازی شد.
وی افزود: این زمین‌ها درحوزه شهری قرار داشتند که امروز آزادسازی و رفع تصرف شد و علت تاخیر در اجرای این حکم شرایط نامساعد جوی بوده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند گفت: لازم است که همه افراد بدانند که با هرگونه زمین‌خواری و تصرفات اراضی برخورد قانونی می‌شود.
رنجبر بیان کرد: عده‌ای اقدام به تصرف اراضی دولتی کرده و با تقسیم‌بندی آن به فروش آن می‌پردازند، این در حالی است که افراد نسبت به اطلاعات زمین ناآگاه هستند؛ از این‌رو تصمیم بر صدور اسناد تک‌برگی برای اراضی مدنظر است.
وی با بیان این مطلب که حدود ۷۰ درصد از اراضی شهرستان دماوند دارای سند تک‌برگی هستند تصریح کرد: صدور سند تک‌برگی موجب می‌شود که امکان صدور هرگونه سندی بر روی این اراضی غیرممکن شود و به این ترتیب از زمین‌خواری جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن