بیکاران جویای کار در شهرستان دماوند حدود ۵۵۰۰ نفر هستند/ مشکلات مالکیت اراضی شهرک‌ صنعتی ۲ دماوند با حضور استاندار مرتفع می‌شود

معاون برنامه‌ریزی، اداری و امور مالی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه بیکاران جویای کار در شهرستان دماوند حدود پنج هزار و ۵۰۰ نفر هستند، گفت: مشکلات مالکیت اراضی شهرک‌ صنعتی ۲ دماوند با حضور استاندار مرتفع می‌شود.

به گزارش تاررود، سیاوش نوری در حاشیه چهارمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان دماوند اظهار کرد: در سال جاری تعداد دوهزار و ۱۰ نفر جویای کار در این شهرستان وجود داشت که با تلاش مجموعه فرمانداری و حمایت فرماندار یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد مشغول به کار شدند و به عبارت دیگر ۶۵ درصد اشتغال به کارصورت گرفت.

وی افزود: جمعیت شهرستان دماوند حدود یکصد و ۲۵ هزار نفر است که ۱۵ صدم درصد جمعیت کل کشور را در خود جای داده است؛ با درنظر گرفتن آمار افراد بیکار، در کل حدود پنج‌هزار و ۵۰ نفر در این شهرستان بیکار و جویای کار هستند که با همت فرمانداری، ظرف مدت دو سال آینده این میزان به صفر خواهد رسید.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و امور مالی فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور ۴/۱۲ درصد، نرخ بیکاری استان تهران ۴/۱۱ و در شهرستان دماوند ۸/۶ درصد است که با توجه به منابع و امکانات موجود رقمی چشمگیر و بیانگر این موضوع است که میزان بیکاری در این شهرستان کم است.

نوری در خصوص طرح‌های توسعه معرفی‌شده با هدف دریافت تسهیلات بیان کرد: در اولین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان دماوند مقرر شد که سهم این شهرستان از میزان اعتبار پیشنهادی در خصوص طرح‌ها ۵۰۰ میلیون تومان باشد؛ اما به لطف خدا و پیگیری مجموعه فرمانداری و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص جذب تسهیلات، این میزان به ۱۰ میلیارد تومان و به عبارتی ۲۰ برابر رقم اولیه رسید.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد پنج پرونده نیز آماده و در دست اقدام است که این پرونده‌ها می‌توانند جایگزین پرونده‌هایی که در سطح استان تهران به مشکل بر می‌خورند باشند و میزان اعتبار آن‌ها حدود یک‌میلیارد و پانصد میلیون تومان است.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و امور مالی فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: طرح‌های معرفی شده در این شهرستان در قالب چهار طرح در زمینه مشاغل خانگی، کارورزی، تعاون روستا و طرح‌های توسعه بوده است؛ اما در زمینه کارورزی قدری کوتاهی از سوی برخی ادارات صورت گرفته که در طول دو هفته آینده به سطح مورد نظر استان خواهیم رسید.

نوری در خصوص وضعیت شهرک‌های صنعتی در شهرستان دماوند اظهار داشت: این شهرستان دارای دو شهرک صنعتی است که مشکلات مربوط به برق، آب و گاز شهرک‌ صنعتی ۲ مرتفع شده اما دو معارض دارد.

*مشکلات مالکیت اراضی شهرک‌ صنعتی ۲ دماوند با حضور استاندار مرتفع می‌شود

وی خاطرنشان کرد: این افراد از ابتدا زمین را به شهرک‌صنعتی فروخته بودند اما اکنون ادعا می‌کنند که بخشی از زمین به آنها تعلق دارد و به این منظور قرار بر این است که با حضور استاندار، مشکل مالکیت زمین این شهرک صنعتی مرتفع شود.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و امور مالی فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد: شهرک‌صنعتی ۲ دماوند می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال حدود هشت‌هزار نفر را ایجاد کند که این میزان تقریبا سه برابر حجم افراد بیکار در این شهرستان است.

نوری تاکید کرد: همچنین این امر مهاجرت معکوس به همراه خواهد داشت و افراد بیکار از شهرستان‌های اطراف جذب شده و مهاجرت معکوس از سمت تهران تحقق خواهد یافت که این موضوع پتانسیل ویژه‌ای برای دماوند است و زمینه رشد روبه‌توسعه را فراهم می‌کند.

وی ظرفیت مشغول به کار شهرک صنعتی ۲ دماوند را حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد بیان کرد و از شرکت‌های موجود در آن به عنوان شرکت‌های سودده نام برد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن