تأخیر در تأمین خدمات مرکز آتش‌نشانی شهر آبعلی به علت ناهماهنگی بین دستگاه‌ها/ مدنظر بودن احداث پدهای هلی‌کوپتری امداد و نجات در مناطق مختلف شهرستان دماوند/ شناسایی نقاط حادثه‌خیز در سطح شهرستان دماوند

دومین نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.
به گزارش نشریه تاررود، معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند، با اشاره به هدف از برگزاری این نشست اظهار کرد: نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان، به منظور هماهنگی بین اعضای ستاد، در جهت کنترل مستمر وقایع پیش‌بینی نشده برگزار گردید.
علی شیوا با توجه به موضوع تأمین خدمات مرکز آتش نشانی آبعلی خاطر نشان کرد: متأسفانه به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها در بین دستگاه‌ها، تأمین خدمات مرکز آتش نشانی آبعلی با تأخیر مواجه شد؛ لذا ادارات مربوطه موظفند تا ظرف مدت یک هفته به تعیین تکلیف این موضوع بپردازند.
وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، شهرداری‌ها موظفند تا از آمادگی لازم در حوادث غیر مترقبه ناشی از برودت هوا برخوردار باشند؛ اما به دلیل عدم بنیه مالی این نهاد در سطح شهرستان و با توجه به سردسیر بودن آن، امیدواریم تا استان تهران توجه ویژه‌ای به شهرستان دماوند داشته باشد.
همچنین نمایندگان ستاد مدیریت بحران در شهرداری‌ها، با اعلام آمادگی و بررسی امکانات ستاد برف‌روبی، خواستار کمک‌هایی با هدف تجهیز ماشین‌آلات برف‌روب شدند.
علاوه بر این، پیش بینی و احداث پدهای هلی‌کوپتری امداد و نجات، از دیگر مسایل مطرح‌شده در نشست ستاد مدیریت بحران در شهرستان دماوند بود؛ به این ترتیب مقرر گردید تا ظرف مدت یک هفته، پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود تا در صورت لازم، اقدامات از طریق مراجع لازم صورت پذیرد.
گفتنی است که معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند، با اشاره به معضلات موجود در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای گفت: با توجه به خاصیت ترانزیتی بلوار آیت‌الله خامنه‌ای، کنترل آن، هم توسط اداره راه و شهرسازی و هم شهرداری دماوند انجام می‌گیرد؛ لذا این دو ارگان موظفند تا با تشکیل جلسه مشترک در دو هفته آینده، نسبت به تعیین تکلیف این موضوع اقدام نمایند.
همچنین شناسایی نقاط حادثه‌خیز در سطح شهرستان دماوند و آماده سازی مدارس و مساجد به منظور بهره‌وری در مواقع بحران، از دیگر موارد مطرح شده توسط اعضای ستاد مدیریت بحران در سطح شهرستان دماوند می‌باشد؛ به این منظور بازدید از نقاط حادثه‌خیز، در دستور کار اعضای ستاد مدیریت بحران قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن