تئاتر نمایشی «من و شهرم» در دماوند به کارگردانی فرهاد تجویدی به‌روی صحنه رفت+تصاویر

تئاتر نمایشی «من و شهرم» به کارگردانی فرهاد تجویدی در مجموعه فرهنگی هنری سینما پرستو شهر دماوند به‌روی صحنه رفت.

به گزارش پایگاه خبری تاررود، در این مراسم که با حضور جمعی از بازیگران و هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون همراه بود، امیرحسین شفیعی رئیس انجمن‌های نمایشی استان تهران به طرح مسائلی پیرامون شرایط تئاتر در کشور پرداخت و اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید شاهد تحول خوبی در عرصه هنر هستیم و تلاش ما بر پایه واسپاری امور به انجمن‌های تخصصی بوده است.

وی افزود: در طول چهار سال گذشته بیش از ۹۰ انجمن هنری در سطح استان تهران راه‌اندازی شد و این بزرگترین اتفاقی بود که برای تئاتر کشور صورت گرفت و به‌منظور رسیدن به موفقیت‌های بیشتر، این روند در دولت دوازدهم نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس انجمن‌های نمایشی استان تهران ادامه داد: در حال حاضر با رشدی ۱۰۰ درصدی در خصوص توسعه آموزش‌های هنری در سطح کشور مواجه هستیم و با راه‌اندازی کارگاه‌های نمایش و آموزش تئاتر در همه شهرستان‌ها، نسل جدیدی به مجموعه تئاتر کشور افزوده می‌شود.

همچنین محمد اسماعیلی، معاون فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران در این مراسم اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های آموزشی، این نمایش با ایده‌ای خوب همراه بود زیرا که دغدغههای جامعه را مطرح کرده و مشکلات فرهنگی و اجتماعی را زیبایی به نمایش کشید.

وی افزود: خوشبختانه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، کارگاه‌های آموزشی در استان تهران بسیار پررنگ‌تر از پیش به فعالیت در این حوزه می‌پردازند و در ادامه سیاست‌هایدولت یازدهم، واگذاری امور به بخش خصوصی و انجمن‌های فرهنگی و هنری باقدرت بیشتری در دولت دوازدهم انجام می‌شود.

در ادامه این مراسم، فرهاد تجویدی، کارگردان نمایش«من و شهرم» اظهار داشت: اصولاً در کارهای من و حتی انتخاب موسیقی نمایش، دغدغه‌های جامعه مطرح می‌شود، به‌عنوان‌مثال به‌راحتی می‌توان با حرکت از چهارراه ولیعصر به سمت میدان فردوسی به دغدغه‌های مردم که با سکوت همراه است پی برد.

وی ادامه داد: سعی من بر شوخی با تراژدی‌ها بود تا مردم نگرش خود را به مسائل عوض کنند و موضوعات مطرح‌شده در بدنه متن، برگرفته از مشکلات هنرمندان دماوند بود.

کارگردان نمایش«من و شهرم »توضیح داد: این تئاتر در ابتدا با حضور ۸۰ نفر به فعالیت پرداخت و با تعداد ۵۰ تا ۳۰ نفر نیز به روی صحنه نمایش رفت و این تئاتر حاصل هفت ماه و به عبارتی ۱۲۰ ساعت تلاش این بچه‌ها بود؛ اما نکته مهم حضور هنرمندان تهران در شهرستان‌ها است.

همچنین در ادامه بهزاد فراهانی از تئاتر آزاد سخن گفت و اظهار داشت: تئاتر زمانی که به‌دست دولت باشد تمام مجموعه آن در بند می‌شوند و سیل ورود عروسک‌های سینمایی به این عرصه سرازیر خواهد شد.

وی افزود: در تئاتر نباید دروغ گفت زیرا بسیار مهم و مقدس است و امروز ما شاهد برافراشته شدن پرچمی در دماوند هستیم که بوی مهربانی می‌دهد و مردم باید بدانند که فرزندانشان در تئاتر با مطالعه، فرهنگ و تعهد آشنا می‌شوند.

مهدی میامی، هنرمند سینما و تلویزیون کشور نیز در خصوص عملکرد دولت در حوزه تئاتر بیان کرد: باوجود جریان امید در کشور، متأسفانه در این حوزه ناامیدتر از دولت قبل هستیم و این ناامیدی گریبان همه اقشار جامعه را گرفته است؛ مطمئناً در صورت حل مشکلات جامعه، هنر راه خود را پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی خوبی در این نمایش به چشم می‌خورد، اما با توجه به فعالیت من در سالیان گذشته در این شهرستان، می‌توان گفت که اینجا نقطه‌ای کور است و مردم باید آموزش را به همراه حضور در صحنه‌های تئاتر داشته باشند و با تهیه بلیت به‌پای نمایش‌های مختلف بنشینند.

همچنین رضا بنفشه خواه نیز بابیان این مطلب که عملکرد دولت در حوزه تئاتر رو به بهبود است،تاکید کرد: هنرمندان دماوند بسیار بااستعداد هستند و این نمایش بیانگر هماهنگی مناسب و به تصویر کشیدن مشکلات جامعه بود.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن