تاکنون اقدامی برای احداث سایت ۲۲ هکتاری اسکان اضطراری در شهر دماوند انجام نشده است/ زمین پدهلی‌کوپتر شهر کیلان با رعایت اصول شهرسازی مناسب نیست

رئیس اداره راه‌ و شهرسازی شهرستان دماوند با بیان اینکه تاکنون اقدامی برای احداث سایت ۲۲ هکتاری اسکان اضطراری در شهر دماوند انجام نشده است، گفت: زمین پدهلی‌کوپتر شهر کیلان با رعایت اصول شهرسازی مناسب نیست.

به گزارش تاررود، محمد رنجبر در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند در محل فرمانداری اظهار داشت: در بحث احداث پد هلی‌کوپتر شهر کیلان، به جهت ضرورت رعایت اصول شهرسازی و لزوم وجود راه‌های دسترسی مناسب به پد هلی‌کوپتر، قطعه زمینی که شهرداری کیلان در این خصوص انتخاب کرده‌ مناسب نیست.

وی افزود: ما زمین در اختیار این موضوع قرار می‌دهیم اما به شرطی که طرح و بودجه مصوب داشته باشد؛ از این رو با وجود درخواست اختصاص زمین پنج‌هکتاری، محدودیت‌هایی در خصوص واگذاری زمین داریم و اداره کل راه‌و شهرسازی تنها دوهکتار زمین می‌تواند واگذار کند.

رئیس اداره راه‌وشهرسازی شهرستان دماوند در خصوص زمین ۲۲ هکتاری با هدف ایجاد سایت اسکان اضطراری شهر دماوند، تصریح کرد: ۱۴ هکتار از این زمین آزاد و هشت هکتار از آن برای طرحی از سوی استانداری در نظر گرفته شده است و این ۱۴ هکتار، زمین مناسبی برای ایجاد پدهلی‌کوپتر و پارک اضطراری است.

رنجبر خاطرنشان کرد: با توجه به صورت‌جلسه شهرداری از سال ۸۳ تاکنون، اقدامی در این خصوص صورت نگرفته که باید مدنظر قرار گیرد؛ اما رویکرد دولت بر این است که زمین‌هایی که در اختیار ارگانهاست و موارد اجرایی در آن انجام نشده بازپس گیری می‌شود زیرا منابع دولتی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن