تجهیز اتاق عمل بیمارستان سوم شعبان دماوند به دستگاه C-Arm/ دستگاه الکترولیت آنالیزر ISE و بن ماری جدید نیز به آزمایشگاه بیمارستان سوم شعبان دماوند اضافه شد

مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان سوم شعبان دماوند از تجهیز شدن این بیمارستان به سه دستگاه دیجیتالی در چند ماهه اخیر شامل فشارسنج دیجیتال غیرتهاجمی، دستگاه C-Arm برای اتاق عمل و دستگاه الکترولیت آنالیزر ISE و بن ماری جدید نیز برای آزمایشگاه این بیمارستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تاررود، امین‌اله حسینی اظهار کرد: خوشبختانه بخش داخلی و جراحی بیمارستان سوم شعبان به همت یکی از خیران شهرستان دماوند به دستگاه فشارسنج دیجیتال غیرتهاجمی بیمارستانی تجهیز شد.

وی افزود: این دستگاه در راستای افزایش کیفیت خدمات بستری در بخش داخلی و جراحی این بیمارستان به ارزش ۴۷ میلیون ریال تهیه گردید.

مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان سوم شعبان دماوند ادامه داد: دستگاه مذکور علاوه بر افزایش دقت و کاهش زمان فشارسنجی در بیماران بستری، از یک تکنولوژی جدید جهت جلوگیری از افزایش بیش‌ازحد فشار کاف در خصوص برخی بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد و کنترل فشار بیماران را برای پرسنل بخش آسان‌تر می‌کند.

حسینی در خصوص تجهیز آزمایشگاه بیمارستان سوم شعبان دماوند به دستگاه الکترولیت آنالیزر ISE و بن ماری جدید توضیح داد: این دو دستگاه نیز باهدف افزایش کیفیت خدمات آزمایشگاهی و به همت یکی از خیران این شهرستان تهیه شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی گفت: دستگاه الکترولیت آنایزر، غلظت الکترولیت‌های موجود در مایعات بدن نظیر خون، پلاسما، سرم یا نمونه ادرار را اندازه‌گیری می‌کند و برای مشخص‌سازی عدم تعادل‌های متابولیکی و اندازه‌گیری عملکرد قلب و کلیه در آزمایشگاه کاربرد دارد.

مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان سوم شعبان دماوند تصریح کرد: این دستگاه یکی از معتبرترین برندهای جهان می‌باشد که با مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال تهیه شده است، در حای که پیش‌ازاین از روش رنگ شعله جهت انجام این آزمایش استفاده می‌شد.

همچنین حسینی از تجهیز اتاق عمل بیمارستان سوم شعبان دماوند به دستگاه C-Arm خبر داد و خاطرنشان کرد: استفاده از این دستگاه در راستای افزایش کیفیت عمل‌های جراحی به‌ویژه جراحی‌های ارتوپدی می‌باشد که به ارزش سه میلیارد ریال تهیه شده است.

وی اضافه کرد: دستگاه C-Arm امکان مشاهده موضع عمل را پیش از جراحی، حین و پس از آن توسط تصاویر دیجیتال رادیولوژی اشعه ایکس باکیفیت بالا و به‌صورت آنلاین برای جراح فراهم می‌آورد.

مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان سوم شعبان دماوند ادامه داد: این دستگاه علاوه بر جراحی‌های ارتوپدی در عمل‌های جراحی مغز و اعصاب، اورولوژی و همچنین خارج‌سازی جسم خارجی و مشاهده مسیر رگ‌ها کاربرد دارد.

حسینی در ادامه توضیح داد: بازوی C شکل این دستگاه، امکان تهیه تصاویر رادیولوژی از قسمت‌های مختلف بدن بیمار در اتاق عمل را فراهم می‌کند و درنتیجه به جراح در تعیین محل، میزان برش، تعیین موقعیت، شرایط عضو و محل قرارگیری نگهدارنده‌های فلزی استخوان کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: استفاده از این دستگاه علاوه بر افزایش دقت در جراحی، کیفیت و زمان عمل، احتمال عفونت بعد از آن و دوره بهبودی را به طرز چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن