تحصیل ۱۵ هزار و ۳۳۸ نفر دانش‌آموز در مدارس شهرستان دماوند همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید/ چهار هزار و ۲۱۳ نفر از دانش‌آموزان مدارس شهرستان دماوند از اتباع هستند/ فعالیت ۲۱ مرکز پیش‌دبستانی در سطح شهرستان دماوند

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از تحصیل ۱۵ هزار و ۳۳۸ نفر دانش‌آموز مدارس این شهرستان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: چهار هزار و ۲۱۳ نفر از دانش‌آموزان مدارس شهرستان دماوند اتباع هستند و ۲۱ مرکز پیش‌دبستانی در سطح منطقه فعالیت ‌می‌کند.
به گزارش تاررود، مهرداد پورفتحی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۲۷ مدرسه شامل ۱۰۷ مدرسه دولتی و ۲۰ غیردولتی پذیرای دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید هستند که از این تعداد ۸۸ مدرسه در حوزه شهری و ۳۹ مدرسه در حوزه روستایی قرار دارند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از آماده‌سازی ۵۳۱ کلاس مدارس این شهرستان در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: امسال تعداد ۱۵ هزار و ۳۳۸ نفر دانش‌آموز در این منطقه مشغول به تحصیل خواهند بود که از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۲۵ نفر ایرانی و چهار هزار و ۲۱۳ نفر جزء اتباع هستند.
پورفتحی ادامه داد: علاوه بر این ۲۱ مرکز پیش‌دبستانی در سطح منطقه دماوند با اخذ مجوز از اداره آموزش و پرورش با دارا بودن ۱۶ کلاس درسی پذیرای ۴۹۴ نوآموز خواهند بود.
وی تصرح کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش شهرستان دماوند دارای سه شهر اصلی دماوند، آبسرد و کیلان است و نگاه ما به هر سه شهر از لحاظ آموزشی و فرهنگی کاملا یکسان است، اما شهر کیلان با وجود اینکه از لحاظ سازمانی شهر محسوب می‌شود دارای تراکم کمتری است و به این ترتیب میانگین تراکم کلاس‌ها در منطقه ۲۵ نفر است.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند در خصوص تعداد پرسنل این اداره بیان کرد: یک هزار و ۴۹ نفر به عنوان کارکنان اصلی در این اداره مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۸۰۱ نفر به صورت رسمی، ۲۱۲ نفر پیمانی، یک نفر قرادادی، ۹ نفر آزمایشی و ۲۶ نفر سرباز معلم فعالیت می‌کنند.
پورفتحی در مورد تعداد دبیران این منطقه اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۶۲۸ نفر دبیر اعم از ۱۸۷ نفر دبیر آقا و ۴۴۱ نفر خانم در منطقه تدریس می‌کنند و خوشبختانه با فعالیت کارگروه ساماندهی نیروها، ما با بحث کلاس‌های خالی مواجه نیستیم و تعداد ۴۴ نفر به عنوان خروجی از شهرستان و ۲۹ نفر ورودی داشتیم.
وی تأکید کرد: کارگروه دیگری نیز امور تبلیغات در سطح شهر را بر عهده داشت که طرح‌های مد نظر برای فضاسازی شهر متناسب با بازگشایی مدارس با استقبال شهرداری‌ها مواجه شد و مورد توجه قرار گرفت.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با پرداختن به موضوع طراحی اپلیکیشن آموزش و پرورش شهرستان دماوند از دریافت آن در کافه بازار اندروید خبر داد و هدف از طراحی و نصب این برنامه را شناساندن دماوند به کشور و حتی خارج از کشور عنوان کرد.
پورفتحی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مربوط به پروژه مهر، اقتصاد مقاومتی، محیط زیست و روزشمار سال تحصیلی از جمله موارد موجود در این اپلیکیشن است.
وی ضمن ابراز خرسندی از عدم ارائه شکایت در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان گفت: خوشبختانه با فعالیت کارگروه نظارت وارزیابی بر امور، روند ثبت نام در مدارس به راحتی انجام شد و هیچ شکایتی در این زمینه اعلام نگردید.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با بیان شعار پروژه مهر امسال تحت عنوان «امید و نشاط دانش‌آموزی، مدیریت مشارکتی متکی به اقتصاد بومی و محلی همراه با بصیرت عاشورایی» یادآور شد: علاوه بر قرار دادن المان‌ها در سطح شهر، ۵۰ درصد از مدارس ما با هدف ایجاد روحیه نشاط در میان دانش‌آموزان از لحاظ فضای حیاط و کلاس‌ها با کمک سپاه، بسیج و همکاری خیران رنگ‌آمیزی شد.
وی ۳۰ درصد از مدارس منطقه را تخریبی خواند و در خصوص اقدامات انجام شده بیان کرد: با توجه به شرایط جوی شهرستان دماوند پروژه ایزوگام در خصوص پنج هزار مترمربع در ۱۶ مدرسه با اولویت روستایی در منطقه انجام شد که این موضوع از موارد بی‌سابقه در میان شهرستان‌های استان تهران بود.
پورفتحی با اعلام جذب ۱۳۴ میلیون تومان اعتبار در زمینه نوسازی سرویس‌های بهداشتی در ۴۰ مدرسه با اولویت روستایی، از نوسازی آسفالت چهار مدرسه، تعویض ۸۰۰ میز و نیمکت و تجهیز اتاق دبیران در مدارس به عنوان دیگر فعالیت‌های انجام شده در سال جاری نام برد.
وی ادامه داد: همچنین بهره‌برداری از مرکز رفاهی در روستای آیینه‌ورزان با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیون تومان و رونمایی از یادمان شهدا در هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با گریزی بر فعالیت‌های پرورشی انجام شده در طول تابستان، از برپایی ۵۱ پایگاه تابستانی خبر داد و تصریح کرد: با برپایی این پایگاه‌ها تعداد چهار هزار دانش‌آموز تحت پوشش آموزشی قرار گرفتند.
پورفتحی یادآور شد: ما در سال گذشته شاهد حضور ۷۶ ائمه جمعه در مدارس منطقه بودیم که این موضوع در میان سایر شهرستان‌های استان تهران بی‌سابقه بود.
وی اشاره‌ای به تقدیر از ۳۲۰ نفر در مسابقات قرآنی و راهیابی دو نفر به مسابقات کشوری در زمینه احکام داشت و از ۱۲ اردوی باغ موزه دفاع مقدس و ۳۰ اردوی استانی و منطقه‌ای به عنوان برنامه‌های انجام شده در طول تابستان نام برد.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با بیان اینکه امسال ۱۲ مدرسه در سطح منطقه دماوند با ۲۴۰ کتاب به کتابخانه مجهز شدند، گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم، اعزام مبلغان به مدارس با هدف تحلیل مصائب عاشورا برای دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد.
پورفتحی اظهار داشت: این اداره اقداماتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داده که از این میان می‌توان به استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف، رنگ‌آمیزی اداره در جهت کاهش استفاده از نور الکترونیکی و تحویل کاغذهای باطله در ازای ارائه بن تخفیف لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین رایزنی‌هایی با چند شرکت در خصوص استفاده از انرژی خورشیدی در مدارس و منازل اطراف آنها انجام شد و مقدمات آن فراهم گردیده که امیدواریم بتوانیم این موضوع را اجرایی کنیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با اشاره به وجود ۲۰ درصد مدرسه خیرساز در این منطقه اظهار داشت: علاوه بر افتتاح مدرسه سلطان‌العما در شهر آبسرد با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، مدرسه‌ای در کنار حوزه علمیه، مدرسه استثنایی جنب اداره آموزش‌وپرورش و مدرسه خلیقی سابق از دیگر مدارسی هستند که مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
پورفتحی با توجه به نوسازی مدرسه‌ای در شهرک مهک عنوان کرد: این مدرسه با دارا بودن تجهیزات لازم در واقع پذیرای دانش‌آموزان زینبیه می‌باشد و ۸۵ درصد از امور مربوط به آن به اتمام رسیده است.
وی اضافه کرد: در کیلان نیز استارت مدرسه‌ای سه کلاسه در مدرسه تخریبی بلال حبشی با همکاری و کمک خیر مدرسه‌ساز«حاج اکبر ابراهیمی» زده شد تا در آینده با همکاری شهرداری و شورای شهر به مدرسه ای ۶ کلاسه تبدیل شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند در زمینه پژوهش‌سرای دانش‌آموزی تأکید کرد: با توجه به تغییر مدیریت، تلاش ما بر تغییر و تجهیز امکانات و فضا برای استفاده بهتر دانش‌آموزان است.
پورفتحی پیگیری مسابقات ورزشی و بازی‌های بومی و محلی در مدارس را مد نظر قرار داد و تصریح کرد: با توجه به پتانسیل موجود در میان دانش‌آموزان شهرستان دماوند به ویژه در رشته شنا و بسکتبال، در خصوص برگزاری مسابقات ورزشی برنامه ویژه‌ای داریم و از این فرصت‌ها به خوبی استفاده می‌کنیم.
وی در خصوص کسب رتبه‌های کشوری توسط دانش‌آموزان منطقه دماوند بیان کرد: خوشبختانه ما شاهد کسب رتبه دوم کشوری در زمینه نوازندگی، رتبه برتر کشوری در طراحی آرم و رتبه برتر کشوری در زمینه کاریکاتور بودیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند ادامه داد: همچنین منطقه دماوند موفق به کسب رتبه اول امتحانات نهایی در رشته‌های ریاضی و انسانی و رتبه سوم در رشته تجربی در میان شهرستان‌های استان تهران شد، اما با وجود این پتانسیل باید دلیل عدم کسب رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی در کنکور را شناسایی کنیم.
پورفتحی خاطرنشان کرد: به این منظور سعی در تقویت دبیرستان‌ها و تمرکز در برگزاری دوره‌های کنکور داریم تا انشالله در آزمون کنکور سال آینده رتبه‌های خوبی از شهرستان دماوند داشته باشیم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن