تخصیص ۱۷۷ میلیون تومان اعتبار جهت رفع مشکل شبکه برق در روستای آرو/ بهره‌برداری از شبکه گازرسانی روستای سرخده طی دو ماه آینده

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۱۷۷ میلیون تومان اعتبار برای حل مشکل شبکه برق در روستای آرو خبر داد و گفت: شبکه گازرسانی روستای سرخده طی دو ماه آینده آماده بهره‌برداری است.

به گزارش تاررود، قاسم میرزایی نیکو در حاشیه بازدید از روستاهای آرو، سیدآباد و سرخده اظهار کرد: بازدید روستایی یکی از امور بسیار خوبی است که انجام می‌شود و مداومت بر آن باعث دیده شدن مشکلات روستاها توسط مسئولان شهرستان می‌گردد.

وی افزود: عمده مشکل روستای آرو بحث طرح هادی است که مقرر شده در روستاهایی که این طرح به اتمام رسیده است مجددا انجام شود که در سال ۹۸ مدنظر قرار خواهد گرفت.

نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارائه زمین در جهت مسکن جوانان در این روستا نیز از دیگر مسایل مطرح شده در این بازدید بود که مراحل مربوط به آن انجام شده و مورد پیگیری است.

میرزایی نیکو اضافه کرد: همچنین در مورد امور مربوط به شبکه برق در روستای آرو هماهنگی خوبی انجام شده و حدود یک‌صد و ۷۷ میلیون تومان در این راستا اختصاص یافته است.

وی با اشاره به مشکلات روستای سیدآباد گفت: سه موضوع اصلی در این روستا تحت عناوین طرح آبیاری، مجموعه آبیاری تحت فشار و برآورد دو گلخانه وجود دارد که طرح گلخانه باید مجددا در کمیته برنامه‌ریزی مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در روستای سرخده مشکل اصلی مربوط به آب شرب است؛ خوشبختانه مشکلات مربوط به گازرسانی به اتمام رسیده و امیدواریم که در طول دو ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

میرزایی نیکو خاطرنشان کرد: پروژه گازرسانی به این روستا بیش از ۹ میلیون تومان به ازای هر علمک هزینه دربرداشته است که به دلیل جمعیت قابل توجه در روستا مدنظر قرار گرفته و بحمدالله به نتایج خوبی نیز دست یافته است.

وی بیان کرد: آنچه مسلم است باید شوراها کاری کنند که درآمد پایدار برای روستاها ایجاد شود که این امر تنها با مداومت امکان‌پذیر است.

*تخصیص ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار به روستای سرخده

نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم حضور پزشک در روستای آرو عنوان کرد: یکی از مسایلی که تقریبا تمام روستاها با آن مواجه هستند در زمینه بهداشت است که متاسفانه شبکه بهداشت توجه و حضوری در این خصوص ندارد و پزشکی در این روستاها تردد نمی‌کند که با هماهنگی فرماندار به پیگیری این موضوع خواهیم پرداخت.

میرزایی نیکو از واریز مبلغ یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در گذشته به حساب دهیاری آرو خبر داد و گفت: پس از حل مشکلات موجود باید ببینیم که این مبالغ در چه زمینه‌هایی مورد استفاده قرار گرفته است؛ همچنین در روستای سرخده نیز ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار وارد شده اما به دلیل مشکلات بخش دهیاری هنوز نتوانستند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به مشکلات چاه آب در سرخده تصریح کرد: اولولیت ما با آب آشامیدنی در این روستاست؛ چرا که چاه‌ها در پایین‌ترین نقطه سفره زیرزمینی قرار دارد و لازم است از تغذیه آب‌های مصنوعی استفاده کنیم و خوشبختانه در خصوص آبیاری قطره‌ای ۷۷۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن