تقویت پژوهش‌سراهای شهرستان دماوند/ ۸۰ درصد از ساماندهی معلمان مدارس شهرستان دماوند انجام‌ شد

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان دماوند از تقویت پژوهش‌سراهای این شهرستان خبر داد و گفت: ۸۰ درصد از ساماندهی معلمان مدارس دماوند انجام‌ شده است.

به گزارش تاررود، مهرداد پورفتحی در جمع تعدادی از فرهنگیان شهرستان دماوند با تأکید بر اینکه نظارت بر سرویس مدارس باید به‌صورت فصلی و ضربتی انجام شود، اظهار کرد: مدیران مدارس باید به زمان‌بندی حضور دانش‌آموزان در مدارس توجه داشته باشند.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه آموزش‌ و پرورش با دانشگاه‌های آزاد اسلامی و پیام نور دماوند افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، دانش‌آموزان می‌توانند از ظرفیت‌های دانشگاهی ازجمله آزمایشگاه‌ها استفاده کرده و با علوم روز آشنا شوند.

وی با بیان اینکه تقویت پژوهش‌سراهای دماوند در دستور کار قرار دارد، گفت: فعالیت‌های بسیار چشم‌گیری برای پژوهش‌سراها پیش‌بینی‌ شده که امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها محقق شود.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان دماوند تصریح کرد: با توجه به اینکه کمتر از یک ماه تا بازگشایی مدارس باقی‌ مانده، ۸۰ درصد از ساماندهی معلمان مدارس دماوند انجام‌ شده و ثبت‌نام دانش‌آموزان نیز رو به اتمام است.

پورفتحی بیان کرد: ۱۳۴ میلیون تومان اعتبار استانی برای ساماندهی سرویس بهداشتی و ایجاد فضایی بانشاط به‌خصوص در مدارس روستایی به شهرستان دماوند اختصاص داده‌ شده است؛ همچنین طرح هجرت با همکاری سپاه برای زیباسازی مدارس در دماوند در حال اجراست.

وی از بهره‌برداری از دو مدرسه خیرساز در آبسرد و دماوند در هفته دولت خبر داد و افزود: مدرسه استثنایی دماوند نیز تا اول مهرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد که البته تکمیل آن نیازمند مساعدت مسؤولان است.

پورفتحی تصریح کرد: در کشورهای توسعه‌یافته، آموزش‌ و پرورش یک متولی ندارد و همه‌ دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا در بحث آموزش فعالیت، همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی همچنین نصب نمادهای آموزشی در شهر، خط‌‌کشی معابر و مشخص کردن پارک‌ خودروها مقابل مدارس و ایجاد فضای سبز در مدارس را ازجمله فعالیت های آموزش‌ و پرورش شهرستان دماوند در آستانه بازگشایی مدارس عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن